Hej alle sammen
Jeg er nået der til, hvor jeg er klar til børn. Jeg er så klar, at økonomi, bolig osv. ikke længere bekymrer mig - jeg vil bare have børn
Vi har været sammen i 7 år, er begge færdiguddannede og har job (jeg godt nok tidsbegrænset - men dog det næste år frem) og bor i en pæn lejlighed på 65 kvm. Den største praktiske hurtle er nok lejligheden, som ikke ligefrem er en stuelejlighed - men skidt!
Nu mangler jeg så bare at kæresten bliver klar. Han taler meget om børn, om de børn vi får, og vil gerne snakke om babyer. Men han vil ikke snakke om hvornår det skal være - han siger det skal snart være, men han vil ikke komme med et konkret udspil. Igår forsøgte jeg at starte snakken, i forbindelse med at jeg sad og syede på lidt barselsgaver til vores lille nye niece, som vi snart skal se. Men han veg udenom, og skal lige se et indslag i tv-avisen eller et eller andet. 
Jeg er ret frustreret over, at han ikke vil tage den "alvorlige" snak om det. Han vil gerne alt det der søde pussenussesnak, hvor det er sådan noget med "engang når vi får børn skal vi..." osv. Men når jeg så spørger konkret ind til det, så lukker han af. Jeg spurgte, om det ville være så forfærdentligt hvis der pludselig kom en lille en, der kunne have de der små sokker på som jeg sad og lavede - og nej, det mente han da ikke.
Jeg kan ikke få ham til at sige HVAD det er der gør at han ikke er helt klar endnu. Om det er fordi han synes det er et kæmpe ansvar (for det kan jeg da godt forstå - men vi er jo to om at bære det) eller om det er mere bundet op på praktiske ting eller hvad det er.
Jeg læste, at mænd først bliver klar når babyen er der - men det bliver jeg jo ikke gravid af. Altså, hvad er det der skal til for at de bliver klar til at sige, at de gerne vil have at man smider præventionen? For hvis han først bliver klar når jeg er gravid, så kræver det at der sker et uheld, og det er jo ikke lige noget man kan regne med sker
Anmeld