P-pillestop?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

965 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. februar 2012

Anonym trådstarter

Hej hej, de damer..

Har lige et lille spørgsmål, som jeg håber i kan svare på. Har uden held forsøgt at finde svar på google, men kan ikke finde noget konkret..

Er der nogen af jer der ved, hvor længe efter p-pillestop man er beskyttet? 

F.eks. når jeg har taget den sidste pille i pakken (fredag), går der for mig som regel fem dage før min mens starter (onsdag).. Nu er mit spørgsmål, hvor længe jeg er beskyttet? Er jeg beskyttet hele ugen, eller kun den sidste uge, hvor jeg tager pillerne?

Jeg ved godt, at virkningen selvfølgelig ophører den dag jeg burde være startet på en ny pakke, men hele ugen før er den sikker? Kan jeg f.eks. sexe uden beskyttelse dagen før jeg burde starte igen, eller er det usikkert, fordi sædcellerne kan overleve nogle dage? Og i så fald, hvor lang er den sikre periode så?

Håber i forstår mit spørgsmål..

Knus den forvirrede, som stopper på p-piller i god tid før PB..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2012

pemiro

Anonym skriver:

Hej hej, de damer..

Har lige et lille spørgsmål, som jeg håber i kan svare på. Har uden held forsøgt at finde svar på google, men kan ikke finde noget konkret..

F.eks. når jeg har taget den sidste pille i pakken (fredag), går der for mig som regel fem dage før min mens starter (onsdag).. Nu er mit spørgsmål, hvor længe jeg er beskyttet? Er jeg beskyttet hele ugen, eller kun den sidste uge, hvor jeg tager pillerne?

Jeg ved godt, at virkningen selvfølgelig ophører den dag jeg burde være startet på en ny pakke, men hele ugen før er den sikker? Kan jeg f.eks. sexe uden beskyttelse dagen før jeg burde starte igen, eller er det usikkert, fordi sædcellerne kan overleve nogle dage? Og i så fald, hvor lang er den sikre periode så?

det er meget forskelligt fra person til person hvor længe stofferne er i ens krop. umiddelbart vil jeg dog mene du kun er beskyttet de dage du tager dine piller, hvis du vel og mærke tager dem hver eneste dag som du skal.

Jeg blev gravid på ppiller, og lægen mener jeg må have glemt en enkelt, som så  har gjort jeg blev gravid. andre kan gå flere måneder, hvor de ikke kan blive gravide, fordi kroppen stadig ikke kan finde sig selv efter p pillestop, så det er meget individuelt.

Men som sagt, så ville jeg ikke sexe de dage i stopperioden.

Anmeld

21. februar 2012

Anonym trådstarter

pemiro skriver:

det er meget forskelligt fra person til person hvor længe stofferne er i ens krop. umiddelbart vil jeg dog mene du kun er beskyttet de dage du tager dine piller, hvis du vel og mærke tager dem hver eneste dag som du skal.

Jeg blev gravid på ppiller, og lægen mener jeg må have glemt en enkelt, som så  har gjort jeg blev gravid. andre kan gå flere måneder, hvor de ikke kan blive gravide, fordi kroppen stadig ikke kan finde sig selv efter p pillestop, så det er meget individuelt.

Hm, okay.. (:

Anmeld

21. februar 2012

banana3

pemiro skriver:

Jeg tror du har helt ret i, at man kun er beskyttet de dage hvor man tager pillerne, og de stadig er i kroppen. Kan du evt. spørge din læge?  for en sikkerheds skyld, så pas på 

Anmeld

21. februar 2012

FrkZier

Anonym skriver:

Hej hej, de damer..

er ikke helt sikker på jeg forstår hvad du mener - men altså, når man er på p-piller og så har pause, sku man da meget gerne også være beskyttet i de 7 dage man holder pause? .. det mener jeg bestemt at min læge har sagt til mig da jeg var på å-piller, men jeg kan jo sagtens huske forkert

Anmeld

21. februar 2012

mpr

Altså man siger at afhængig af hvad der står i ens p-pille pakke så er man beskyttet til man skal tage en ny pakke.. Har dog læst at lægerne foreslår at man har slut mens - efter p-piller og så en rigtig mens inden man begynder på pb for at kroppen kan nå at finde sig selv Og så lægerne kan finde ud af hvornår man sidst havde sin sidste mens første dag den anden mens er jo for at tjekke det hele kører som det skal For p-pille stop mens'en er jo bare frem provokeret ^^

Ved ikke om noget af det her gav mening men håber du kan bruge det

Anmeld

21. februar 2012

Anonym trådstarter

Det er netop fordi jeg IKKE ønsker at blive gravid i første måned, at jeg spørger..

Jeg spørger egentlig bare om sædcellerne lever længe nok til, at man kan risikere at blive gravid i første uge efter stop (altså ugen EFTER p-pillepausen, og den uge, hvor man normalt ville være startet igen), hvis man sexer i den uge, hvor man stadig burde være dækket (altså ugen, der før stop ville betegnes som p-pillepausen)? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.