Er det rigtigt? (sæd)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.002 visninger
4 svar
0 synes godt om
20. februar 2012

Anonym trådstarter

At mandens sæd er af ringe kvalitet hvis ikke han har haft udløsning en del tid? 

Synes at der er så mange forskellige svar på nettet, det er da kun til at blive forvirret af. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

grøn · ært

Det er i hvert fald det, den "sidste nye" forskning siger :-)
Manden producerer enormt mange sædceller i sekundtet, men hvis han ikke får udløsning ofte, så dør sædcellerne. Så hvis han holder på sæden, indtil kvinden har udløsning, så vil de fleste sædceller han "spytter ud" altså være total ubrugelige.

Sædcellerne kan også 'kun' leve oppe i dig i 4-5 dage.

Anmeld

20. februar 2012

Gaia

Nej det tror jeg ikke. Synes ikke lige det blev nævnt i projrammet projekt baby. Derimod hvis han sidder med computeren på skødet, med korslagte ben eller stramme underbukser, vil temperaturen overstige de 37 i han nedere regioner. Sædceller aktiveres ved 37 grader og vil så fordi de ikke er i skeden, bruge alt deres energi inden de skydes af, og det gør dem dårligere. Nåja derfor er det igså skidt hvis manden tager varme bade før sex, for det trætter de små fætre 

Anmeld

21. februar 2012

FruK

Min mand har lige fået en tid til tjek af sin sæd. Og han må ikke have udløsning tre dage før den prøve, han skal komme med.

Så jeg tror ikke det er rigtigt, at "jo oftere, jo bedre". Ellers skulle han vel ikke "spare op"?

Tror dog nok, at det er skidt, hvis der går for lang tid i mellem.

Anmeld

21. februar 2012

LISBETH:-)

Vi har været i fertilitetsbehandling og der fik vi afvide at det optimale er hver 2. til 3. dag:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.