Ny i Økologi

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2012

lio

JonTri skriver:

Den bog kender jeg slet ikke. Hvad handler den om?

Altså man kan jo spise øko for egen skyld eller for dyrets/naturens skyld - eller begge... 

vægter man at købe cremer, shampoo og eks make-up og øko bleer er det vel ligeså meget for naturens skyld... man kan jo ligeså godt købe astma og allergi mærkede produkter... og Øko pleje er en jungle, man ikke "bare" skal stole på... Dansk øko er til at stole på... det er værre når det er uden for eu...

Tror nok der findes en del hjemmesider, der beskriver de forskellige mærker (økoblomsten, ecocert mm...)

Jeg synes ikke det er enkelt. Men nu jeg prøver mig frem vil jeg se om jeg overhoved ser en forskel og hvad jeg vægter højest ved de enkelte valg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

julie69

Herhjemme spiser vi kun øko. Vi er to på SU, og for os kan det sagtens lade sig gøre, går jeg kigger efter udsalg. Et godt sted at købe øko varer som ikke findes i Netto, er Kvickley. Mht. makeup osv. kan jeg sagtens lave en liste over hvor jeg køber det hvis du vil. Ellers må du bare sige til, vil meget gerne hjælpe dig Vh

Anmeld

24. februar 2012

Pige2009

Laijona Äiti skriver:

Jeg var på mit ugentlige indkøb idag og er faktisk træt af at smide mad ud som er for gammel fordi mængen i embelagen er for meget for os. (2 pers.) Så slog det mig idag i netto da jeg kiggede priser at det godt kunne svare sig for os at købe en del øko da mængden er mindre og prisen så ikke højere. Jeg plejer dog at købe meget frugt og grøng i øko af samme årsag men generelt kunne det så også betale sig i både kød- og mejeri afd.

Så nu prøver vi os lidt frem i økologi.

Jamen velkommen i Øko-klubben så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.