Laijona Äiti skriver:
Jeg var på mit ugentlige indkøb idag og er faktisk træt af at smide mad ud som er for gammel fordi mængen i embelagen er for meget for os. (2 pers.) Så slog det mig idag i netto da jeg kiggede priser at det godt kunne svare sig for os at købe en del øko da mængden er mindre og prisen så ikke højere. Jeg plejer dog at købe meget frugt og grøng i øko af samme årsag men generelt kunne det så også betale sig i både kød- og mejeri afd.
Så nu prøver vi os lidt frem i økologi.
Her lever vi overvejdende økologisk. vægter især at vores æg, mælkeprodukter og korn og kerner er økologiske. Jeg bager en del brød selv hvilket jo er sundere og mere økonomisk, så det kan jeg anbefale
.
Som gravid går jeg omend mere op i at mælkeprodukterne er øko, af hensyn til fosteret. Forskningen viser at kemikalier især overføres fra mælken. Jeg synes desuden ikke det er MEGET dyrere at købe øko. Vi smider mindre ud og tænker mere over kvaliteten.
Der hvor kæden hopper af for mig er mht kødet... køber dansk og friland, men har ikke kapital til at købe øko - desværre. Synes ærlig talt de der penicillin pigs der ligger i kilovis i bilka er... ulækre... så vi finder andre steder at købe kød.
hov... ofte er der tilbus på frostgrønt øko - smager ganske udemærket... og rema og nette har en del øko til rimelige priser!!!
Anmeld