Hjælp kvalme!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2012

Ønskebarnet12

Amandas-mor skriver:

Det eneste der hjalp mig var ingefær i maden. Du må ikke tage ingefær kosttilskud, men du  må gerne rive ingefær hen over maden som du spiser.

Ellers spis jævnligt mange, mange små måltider. Gerne mindst hver 2 time, så blodsukkeret aldrig daler.

Husk dine vitaminpiller (jeg var glad for Gravitamin).

Husk, at selv om nogle (inkl. mig selv) har frygtelig kvalme hele graviditeten, så ændrer den som regl karakter omkring uge 12-14 så det bliver lettere at holde ud. Hovedpinen og trætheden som du beskriver typisk for en nygravid og det bliver som regl bedre omkring uge 12, så du skal bare hænge på! Hav ikke skyldfølelse over at du ikke kan nyde din graviditet 100 % for det er der ikke noget at sige til når du er møg-dårlig. Det skal nok komme senere

Jeg kan slet ikke fordrage ingefær :-p men jeg spiser 1-2 bananer om dagen og så prøver jeg med noget toast, det er det eneste jeg kan få ned

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2012

foto på lærred

Ønskebarnet12 skriver:

Hej piger! Jeg har nu haft kvalme 24/7 i 4-5 dage og det så irriterende, jeg har svært ved at trække vejret fordi jeg får kvalme fornemmelsen, kan ikke spise noget.. Jeg kan slet ikke spise ordentlig mad fordi jeg får kvalme bare ved tanken om det, selv når jeg nævner ordet mad så får jeg kvalme !! Jeg vil desperat vide om der er noget imod det, jeg er i uge 7+4 dage og er så træt og ked af at jeg ikke kan nyde min graviditet pga min kvalme og hovedpine.. 

Ved godt det ikke er mirakelkur, men det som hjalp lidt her var saltlakrids og is (altså ikke samtidig )

God bedring med dig, håber det bare er en kort periode.

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Invitationer til dåb og fødselsdag, wallstickers, collager.

Anmeld

21. februar 2012

Pikku Myy

Hvordan lyder tanken om at spise en ispind eller nogle bolscher? Det brugte jeg meget da jeg havde kvalme. Det hjælper at sutte på ting, sukker hjælper og så skal du have noget væske (gælder godt nok kun isen). Væske vil sikkert også løse din hovedpine...

Du skal spise hvad du kan. Ikke noget med at tænke på om det nu lever op til "reglerne". (Selvfølgelig skal du ikke leve af tunbøffer og tartar...) Jeg levede af super-topform-sodavand i en lang periode hvor jeg fik kvalme af bare at tænke på vand. Sygeplejerskerne på svangreambulatoriet, syntes det var fantastisk...

Mandler er gode.

Kaster du op eller har du "bare" svært ved at spise?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.