Ønskebarnet12 skriver:
Hej piger! Jeg har nu haft kvalme 24/7 i 4-5 dage og det så irriterende, jeg har svært ved at trække vejret fordi jeg får kvalme fornemmelsen, kan ikke spise noget.. Jeg kan slet ikke spise ordentlig mad fordi jeg får kvalme bare ved tanken om det, selv når jeg nævner ordet mad så får jeg kvalme !! Jeg vil desperat vide om der er noget imod det, jeg er i uge 7+4 dage og er så træt og ked af at jeg ikke kan nyde min graviditet pga min kvalme og hovedpine..
Det eneste der hjalp mig var ingefær i maden. Du må ikke tage ingefær kosttilskud, men du må gerne rive ingefær hen over maden som du spiser.
Ellers spis jævnligt mange, mange små måltider. Gerne mindst hver 2 time, så blodsukkeret aldrig daler.
Husk dine vitaminpiller (jeg var glad for Gravitamin).
Husk, at selv om nogle (inkl. mig selv) har frygtelig kvalme hele graviditeten, så ændrer den som regl karakter omkring uge 12-14 så det bliver lettere at holde ud. Hovedpinen og trætheden som du beskriver typisk for en nygravid og det bliver som regl bedre omkring uge 12, så du skal bare hænge på! Hav ikke skyldfølelse over at du ikke kan nyde din graviditet 100 % for det er der ikke noget at sige til når du er møg-dårlig. Det skal nok komme senere 
Anmeld