Hjælp kvalme!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.710 visninger
12 svar
0 synes godt om
20. februar 2012

Ønskebarnet12

Hej piger! Jeg har nu haft kvalme 24/7 i 4-5 dage og det så irriterende, jeg har svært ved at trække vejret fordi jeg får kvalme fornemmelsen, kan ikke spise noget.. Jeg kan slet ikke spise ordentlig mad fordi jeg får kvalme bare ved tanken om det, selv når jeg nævner ordet mad så får jeg kvalme !! Jeg vil desperat vide om der er noget imod det, jeg er i uge 7+4 dage og er så træt og ked af at jeg ikke kan nyde min graviditet pga min kvalme og hovedpine.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

pemiro

Ønskebarnet12 skriver:

Hej piger! Jeg har nu haft kvalme 24/7 i 4-5 dage og det så irriterende, jeg har svært ved at trække vejret fordi jeg får kvalme fornemmelsen, kan ikke spise noget.. Jeg kan slet ikke spise ordentlig mad fordi jeg får kvalme bare ved tanken om det, selv når jeg nævner ordet mad så får jeg kvalme !! Jeg vil desperat vide om der er noget imod det, jeg er i uge 7+4 dage og er så træt og ked af at jeg ikke kan nyde min graviditet pga min kvalme og hovedpine.. 

En masse bitte små måltider kan på nogle hjælpe, da det kan være fordi man er sulten at man får kvalme. 

Jeg købte de der seaband armbånd fra apoteket, de tog min kvalme så dem ville jeg anbefale  

Håber du finder noget der kan hjælpe dig

Anmeld

20. februar 2012

MissTas

Ønskebarnet12 skriver:

jeg led af kvalme + opkast 5-6 gange daglig fra uge 4-28 ..

det eneste der hjalp mig lidt var akupunktur .. så snak evt. med din jordemoder om det ..

ellers sørg for at have lidt knækbrød, kiks eller lign liggende på natbordet og ta lidt af det INDEN du stiger ud af sengen

håber snart det er ovre for dig

Anmeld

20. februar 2012

Monis

Jeg havde kvalme fra uge 6-20.

Akupunktur ved lægen hjalp mig, da det var værst. Hverken seaband armbånd, knækbrød eller små måltider hjalp mig Puha det er hårdt, men du må bare tænke på, at der kommer et lille mirakel ud i sidste ende. Det var det, der trøstede mig!

Held og lykke med det.  

Anmeld

20. februar 2012

Ønskebarnet12

pemiro skriver:

En masse bitte små måltider kan på nogle hjælpe, da det kan være fordi man er sulten at man får kvalme. 

Jeg købte de der seaband armbånd fra apoteket, de tog min kvalme så dem ville jeg anbefale  

Håber du finder noget der kan hjælpe dig

Det må jeg prøve, lægen anbefalde jeg sku spise små måltider, men tænker bare hvad, for jeg har overhovedet ikke lyst til varm eller kold mad..

Anmeld

20. februar 2012

Ønskebarnet12

Monis skriver:

Jeg havde kvalme fra uge 6-20.

Akupunktur ved lægen hjalp mig, da det var værst. Hverken seaband armbånd, knækbrød eller små måltider hjalp mig Puha det er hårdt, men du må bare tænke på, at der kommer et lille mirakel ud i sidste ende. Det var det, der trøstede mig!

Held og lykke med det.  

Ja, det rigtig hårdt, troede virkelig ikke det ville ramme mig, jeg spiste godt i starten lige end til en dag hvor jeg åd lige overdrevet og så fik jeg det dårligt lige siden, og nu har jeg det skidt morgen,dag,nat 24/7 det så trist, men ja jeg er jo glad for der er en lille en i maven, men det bliver bare besværligt at bevæge sig ud hvis man har det sådan..

Anmeld

20. februar 2012

Ønskebarnet12

MissTas skriver:

jeg led af kvalme + opkast 5-6 gange daglig fra uge 4-28 ..

det eneste der hjalp mig lidt var akupunktur .. så snak evt. med din jordemoder om det ..

ellers sørg for at have lidt knækbrød, kiks eller lign liggende på natbordet og ta lidt af det INDEN du stiger ud af sengen

håber snart det er ovre for dig

Jeg har overhovedet ikke lyst til knækbrød, eller kiks.. spiste 2 bananer og fik det dårligt lige efter, så nu sidder jeg og drikker iste det er det eneste jeg kan rigtig få ned

Anmeld

20. februar 2012

morethanperfect

Banener , vindruer og sea bands hjælper her ..
Gjorde det også i min første graviditet

Anmeld

20. februar 2012

Tona

Ønskebarnet12 skriver:

Det eneste der hjalp mig var ingefær i maden. Du må ikke tage ingefær kosttilskud, men du  må gerne rive ingefær hen over maden som du spiser.

Ellers spis jævnligt mange, mange små måltider. Gerne mindst hver 2 time, så blodsukkeret aldrig daler.

Husk dine vitaminpiller (jeg var glad for Gravitamin).

Husk, at selv om nogle (inkl. mig selv) har frygtelig kvalme hele graviditeten, så ændrer den som regl karakter omkring uge 12-14 så det bliver lettere at holde ud. Hovedpinen og trætheden som du beskriver typisk for en nygravid og det bliver som regl bedre omkring uge 12, så du skal bare hænge på! Hav ikke skyldfølelse over at du ikke kan nyde din graviditet 100 % for det er der ikke noget at sige til når du er møg-dårlig. Det skal nok komme senere

Anmeld

20. februar 2012

chael

Nok ikke lige det svar du vil høre, men i de 2 ud af 3 graviditeter, der har jeg haft kvalme fra uge 6. Ca til og med 14-16. Uge

Jeg prøvede mig frem hver dag. For den ene dag kunne jeg klemme noget ned, men næste dag kunne jeg kaste op over det

Så spis dig lidt frem, nogen dage drak jeg kun vand. Og tvang yoghurt i mig som det eneste. Nuj hvor havde jeg lykkeligt glemt det

God bedring, håber snart det letter igen

*Camilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.