3 trimester - hvordan går det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2012

Mor til Majbørn

Sujan skriver:

Åh ja fødslen.. har været virkelig angst for fødslen.. men er nu mere spændt.. har været til jordmoder, en slags foredrag omkring fødslen, og åbent hus på sygehuset.. det hjalp meget.. nu ved jeg lidt om hvad der skal ske og går egentlig bare og venter på det skal ske. Håber dog hun bliver derinde lidt endnu. Er ikke helt klar. Men hold da op hvor tiden nærmer sig.

Glæder mig dog til at få hende i mine arme og se hvad hun er for en.

ej - hvornår har du været alle de ting?

Sidder i udlandet og er lidt ærgerligt over ikke at ha styr på det endnu - skal først hjem om 2,5 uge.... så det hele bliver lidt presset, synes jeg...

hvor skal du føde?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2012

Sujan

Min jordmoder i slagelse holdte det her " foredrag" da jeg var i uge 30.. vi så fødselsvideo og fik alt at vide omkring fødslen og hvordan det er på sygehuset.. rigtig godt.

Skal føde på næstved sygehus og de holder åbent hus en gang om måneden, hvor man får alt at vide om fødegangen og barselsgangen... Fik lov at komme ind på en fødestue og en barselsstue(hvor man ligger det første døgn efter fødslen) altså vidste jo en del i forvejen. Men synes det gav en eller anden form for ro hos mig.

Anmeld

21. februar 2012

Maja88

Sujan skriver:

Lige præcis sådan jeg har det, med svært ved at komme på toilet. Evigt forpustet og mange spark i riben

ha du godt set der er terminsgrupper herinde??

Anmeld

21. februar 2012

Muffinmus

har det heeeelt fint.

Selvfølgelig er jeg fed og uformelig, og har stive ben og fingre, sover dårligt om natten af flere grunde, får ondt i lænden i ny og næT for meget på nu osv osv...men det er jo generelt hvad der bare følger med.

Arbejder hver dag og er glad og har det godt eller og takker min krop fordi den er god til at være gravid...i hvert fald de sidste 2 gange:-)

Glæder mig til om 3 uger når barslen starter:-)

Anmeld

23. februar 2012

Mor til Frederic og Freya

Sujan skriver:

Hej piger,

Alle os der er i 3 trimester skal snart være mødre og vi glæder os sikkert rigtig meget.

MEN hvordan går I og har det til daglig med jeres graviditet? Har I mange gener, eller går tingene fint? Og hvad med det psykiske - er i bekymrede, eller stoler I på at det hele nok skal gå?

Personligt har jeg egentlig haft en god graviditet.. har dog lidt meget af opkast og kvalme fordi hun presser på mavesækken. Pluk veer er kommet inden for de sidste uger. Men ellers har jeg haft det meget normalt.

Dog har lillepigen været meget mere stille end hun plejer, og jeg har haft ondt i maven og har haft stikken/jag ned i skeden Jeg har også haft smerter i lænden, ryggen og i toppen af maven lige dér hvor livmoderen går til. Det er ting der er sket inden for den sidste uge. Så er mange ting synes jeg. Har også svært ved at tage sko og støvler på:-) kan simpelthen ikke nå.

Er 35+0 i dag.. kan simpelthen ikke forstå hun snart kommer ud til os.. er lidt nervøs for fødslen. Men er vel kun normalt. På et tidspunkt var jeg bange for fødslen. Men nu er jeg mere spændt.

Glæder mig til at høre hvordan I har det mine med-gravide!

31+0 idag, så må da vist hoppe med på vognen herinde...

Jeg kører/arbejder stadig som autoredder og regner med at gå af de 4 uger før termin, som jeg kan.. 

Gener; jeps.... halsbrand stort set 24/7 - en pige der sidder med hovedet oppe i mine højre ribben og prøver jeg gelænde og skubbe hende væk, kviterer hun lige med spark og arm stræk. Plukve'er - ondt øverst i maven, kan også komme på listen, inkl du ts har som gener også..

Grundet min barndom går jeg hos en special jm - og special læge. Og et mobilt team med en terapuet og sygeplejeske der kommer herhjem til mig hver uge. 

Der ligger en fødselsplan klar for mig og ved allerede nu at vi skal være indlagt i 5-6 dage og vurdere derfra om vi kan komme hjem eller skal have ekstra dage.

Sp har været på besøg og hun vil ringe en af de første dage efter hun er kommet ud og så komme ugentligt det første lange stykke tid. 

Kan dog stadig passe mine alm bukser og tage sko/strømper af/på - men det kunne jeg også da jeg vented frederic...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.