3 trimester - hvordan går det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.376 visninger
14 svar
0 synes godt om
19. februar 2012

Sujan

Hej piger,

Alle os der er i 3 trimester skal snart være mødre og vi glæder os sikkert rigtig meget.

MEN hvordan går I og har det til daglig med jeres graviditet? Har I mange gener, eller går tingene fint? Og hvad med det psykiske - er i bekymrede, eller stoler I på at det hele nok skal gå?

Personligt har jeg egentlig haft en god graviditet.. har dog lidt meget af opkast og kvalme fordi hun presser på mavesækken. Pluk veer er kommet inden for de sidste uger. Men ellers har jeg haft det meget normalt.

Dog har lillepigen været meget mere stille end hun plejer, og jeg har haft ondt i maven og har haft stikken/jag ned i skeden Jeg har også haft smerter i lænden, ryggen og i toppen af maven lige dér hvor livmoderen går til. Det er ting der er sket inden for den sidste uge. Så er mange ting synes jeg. Har også svært ved at tage sko og støvler på:-) kan simpelthen ikke nå.

Er 35+0 i dag.. kan simpelthen ikke forstå hun snart kommer ud til os.. er lidt nervøs for fødslen. Men er vel kun normalt. På et tidspunkt var jeg bange for fødslen. Men nu er jeg mere spændt.

Glæder mig til at høre hvordan I har det mine med-gravide!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

Sujan

Slet ingen i 3 trismester??

Anmeld

21. februar 2012

Sujan

Opper den lige engang og håber der er nogen der vil svare

Anmeld

21. februar 2012

Koen.

Jamen jeg er da i 3. Trimester nu 28+3

Har det sådan okay, smerterne bliver ikke mindre (har brok i maven), men det skal nok gå!

Plukveer har jeg har længe nu men synes det strammer en del mere efterhånden.. er ikke bekymret eller noget og glæder mig bare til lillebror kommer engang

Dejligt du har haft en god graviditet, det gør meget for psyken.. lillebror her er os begyndt at være mere stille men pladsen bliver jo os mindre

Anmeld

21. februar 2012

mariesmavse92

puha. Jeg er 33+1 og begynder at synes, det er hårdt! Jeg har ofte ondt i maven, har svært ved at komme på toilettet, har ofte anfald med høj puls og er bare træt og forpustet nu. Og får mange spark i ribbenene!! Glæder mig helt vildt til at få hende ud

Anmeld

21. februar 2012

Mor til Majbørn

Er også i 3. trimester (29+0) -oplever mest ryg-gener, så må nogle gange bruge ret lang tid bare på at ligge ned

Men ellers har jeg vist ikke de store problemer - men er også blevet velsignet med en god nem graviditet indtil videre.

Er dog begyndt at tænke lidt på fødslen... hvad med jer andre?

Anmeld

21. februar 2012

Gaia

Er 31+6 idag og kan godt mærke tingene er mere besværlige. Navnligt alle de kan jeg skal op og ned fra gulvet. - utroligt så meget man skal hente helt dernede når man har en bette pige i forvejen. Nå men derudover har jeg lidt plukveer, nogle værre end andre. Har været snot forkølet i snart 5 uger og må f..ikke få noget til at tage hosten osv. Med.  Blodnæse har jeg været ramt af to gange! Hader blodnæse. Mit bækken gør naller nu og da og går til fys. Med det. Og total underlige drømme har jeg de sidste to måneder døjet med - jep jep hergår det bare "godt" . Ej når alt det er sagt så nyder jeg alligevel min graviditet. At maven vokser, at han sparker, at jeg kun indtil videre har taget 7 kg på  Og bare glæden ved at han snart kommer ud til os. Kan dog mærke nervøsiteten for fødslen er blevet lidt mere, men det er vel meget normalt

Anmeld

21. februar 2012

Sujan

mariesmavse92 skriver:

puha. Jeg er 33+1 og begynder at synes, det er hårdt! Jeg har ofte ondt i maven, har svært ved at komme på toilettet, har ofte anfald med høj puls og er bare træt og forpustet nu. Og får mange spark i ribbenene!! Glæder mig helt vildt til at få hende ud

Lige præcis sådan jeg har det, med svært ved at komme på toilet. Evigt forpustet og mange spark i riben

Anmeld

21. februar 2012

Sujan

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

Er også i 3. trimester (29+0) -oplever mest ryg-gener, så må nogle gange bruge ret lang tid bare på at ligge ned

Men ellers har jeg vist ikke de store problemer - men er også blevet velsignet med en god nem graviditet indtil videre.

Er dog begyndt at tænke lidt på fødslen... hvad med jer andre?

Åh ja fødslen.. har været virkelig angst for fødslen.. men er nu mere spændt.. har været til jordmoder, en slags foredrag omkring fødslen, og åbent hus på sygehuset.. det hjalp meget.. nu ved jeg lidt om hvad der skal ske og går egentlig bare og venter på det skal ske. Håber dog hun bliver derinde lidt endnu. Er ikke helt klar. Men hold da op hvor tiden nærmer sig.

Glæder mig dog til at få hende i mine arme og se hvad hun er for en.

Anmeld

21. februar 2012

JH12

Sujan skriver:

Hej piger,

Alle os der er i 3 trimester skal snart være mødre og vi glæder os sikkert rigtig meget.

MEN hvordan går I og har det til daglig med jeres graviditet? Har I mange gener, eller går tingene fint? Og hvad med det psykiske - er i bekymrede, eller stoler I på at det hele nok skal gå?

Personligt har jeg egentlig haft en god graviditet.. har dog lidt meget af opkast og kvalme fordi hun presser på mavesækken. Pluk veer er kommet inden for de sidste uger. Men ellers har jeg haft det meget normalt.

Dog har lillepigen været meget mere stille end hun plejer, og jeg har haft ondt i maven og har haft stikken/jag ned i skeden Jeg har også haft smerter i lænden, ryggen og i toppen af maven lige dér hvor livmoderen går til. Det er ting der er sket inden for den sidste uge. Så er mange ting synes jeg. Har også svært ved at tage sko og støvler på:-) kan simpelthen ikke nå.

Er 35+0 i dag.. kan simpelthen ikke forstå hun snart kommer ud til os.. er lidt nervøs for fødslen. Men er vel kun normalt. På et tidspunkt var jeg bange for fødslen. Men nu er jeg mere spændt.

Glæder mig til at høre hvordan I har det mine med-gravide!

Juhu 3. Trimester - er idag 29+0, 11 uger igen

Jeg har det rigtig godt, og nyder hver eneste dag i min graviditet..
Af gener, en mindre bækkenløsning - som kan blive RIGTIG slem hvis jeg ikke lytter ordentlig til kroppen .. Og Bettepigen ligger op af mine ribben og har gjord det siden uge 22, så der er et konstant tryk, men det er ikke værre end jeg overlever, det vigtigste er hun har det godt  og hun er aktiv hver dag.
Og jeg stoler på det nok skal gå, men tænker selvfølgelig på om ske noget uventet, men når jeg er kommet så langt, tror jeg på det nok skal gå  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.