babyboy2012 skriver:
Jeg havde en drøm om at gennemfører fødslen uden medicinsk smertelindring. Derfor var jeg super glad, da jeg 10 cm åben havde klaret det udelukkende med varmt vand, varmepuder og akupunktur
Jeg klarede de første 5 timer 10 cm åben, men der knækkede jeg også, jeg bad om en epidural da jeg ikke kunne mere, jeg lå og stortudede og kunne slet intet kontrollerer længere.
Min JM havde gjort alt for at opfylde alle mine ønsker, for eksempel ville jeg gerne føde i vand, og det blev også forsøgt, men da jeg blev mere og mere udmattet måtte det opgives.
Da jeg fik epiduralen, var jeg på trods af mine smertelindringsønsker, meget lettet, det gav mig et kort pusterum, som virkelig var tiltrængt, og jeg tror det var der der gjorde at jeg fandt kræfter til at presse i 3 kvarter.
Jeg er da ret ked af at jeg kæmpede så meget, da det på en måde var forgæves. Min kæreste har det nok sværre ved det end mig, han synes virkelig det var hårdt at se mig kæmpe så meget så længe når det alligevel endte i AKS. Allerede lige da jeg var 10 cm. åben fandt JM ud af at han stod skævt, og man kunne derfor have ønsket at beslutningen blev taget der, i stedet for at jeg skulle kæmpe i over 6 timer før AKS.
Håber ikke det blev for langt og rodet 
Jeg tror mange har den drøm, og det var da superflot, at du klarede den så længe.
Men jeg tror nu også de fleste var endt med at bede om smertelindring lige som dig, når nu du kæmpede i så lang tid, uden der skete noget.
Men ja - det var ærgerligt at du skulle kæmpe i seks ekstra timer, før beslutningen om AKS blev taget!
Jeg har fået epidural under to af mine fødsler, og begge gange har jeg virkelig synes, at det var som at komme i himlen. Jeg har haft to lange fødsler og en (den sidste) rigtig god. Jeg fik epi ved den første og sidste. Nr. 2 fødsel fødte jeg vaginalt uden smertelindring, og da følte jeg mig da ret urkvinde-agtig, fordi jeg klarede det uden nogen som helst form for smertelindring.
Når det så er sagt, er jeg ikke i tvivl, om at jeg nok vil bede om en epi med det samme, hvis der skulle komme en firer! Efter at have prøvet tre meget forskellige fødsler, hvor den sidste var langt den bedste - faktisk uden smerter - vil jeg til næsten helt sikkert bede om den igen. Jeg havde langt mere overskud efter fødslen, og var slet ikke træt i flere dage som efter de to første fødsler, som strakte sig over et døgn.
Men jeg kan godt forstå, at du følte dig snydt - det gjorde jeg også første gang!