Av av :'( hvad gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.834 visninger
12 svar
0 synes godt om
19. februar 2012

Anonym trådstarter

Har så hård mave
Er stoppet med mine jernpiller, bare for at slippe af med den hårde mave. Og indtil onsdag har min mave fungere okay. Men havde ikke haft aff siden onsdag, og igår aftes fik jeg så ondt i maven, følte mig helt udspilet. Satte mig på toilettet, men intet skete.
Hver gang jeg pressede bare lidt, kunne jeg mærke det som en kæmpe smerte i skeden. Det gjorde så ondt og følte som om alt blev udvidet i skeden. Mærkede så deroppe og det var en eller anden hård ting, som gør ondt

Så mig nødsaget til at tage en mikrolax, men kunne næsten ikke få den ind for bare hård aff
Men den fik lov at virke i 10 min og så kom den hårdeste klump ellers ud, men føler stadig at der sidder noget.

Men igen, hvis jeg presser gør det ondt i skeden
Nu føler jeg en stærk smerte foran i underlivet og det gør voldsomt ondt, har ikke kunne spise rigtig noget idag.

Hvad gør jeg? Er idag 21+2.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2012

wmillapigenw

jeg har ikke rigtigt nogen gode råd, men jeg har altid hård mave og havde jeg også inden jeg blev gravid.. og nogle dage er det bare slemt.. men jeg fik afvide af lægen at jeg kunne tage 2 magnesium piller om aftenen inden jeg gik i seng. og de hjælper super godt hvis man har hård mave.. 

men jeg kender sku godt den følelse med ikke at kunne komme af med noget, men heldigvis gør det ikke ondt i skeden på mig. jeg får bare slem mavepine hvis jeg ikke har kunnet komme af med noget, og så bliver jeg nød til at tage en pille..

håber snart det er ovre ved dig!

Anmeld

19. februar 2012

fairlady

spis groft, tag husk og drik masser af vand. Det skulle gerne hjælpe.

Anmeld

19. februar 2012

katrineoerum

Det lyder lidt underligt at du har ondt i skeden. Det der du har taget går jeg ud fra er et lavmang? Måske du skal få noget at det der man drikker og så smør det tarmene. Men ellers så ring lige til vagtlægen.

Anmeld

19. februar 2012

Maja_4000

Spis nogle svesker

Anmeld

19. februar 2012

morbibi

Anonym skriver:

Har så hård mave
Er stoppet med mine jernpiller, bare for at slippe af med den hårde mave. Og indtil onsdag har min mave fungere okay. Men havde ikke haft aff siden onsdag, og igår aftes fik jeg så ondt i maven, følte mig helt udspilet. Satte mig på toilettet, men intet skete.
Hver gang jeg pressede bare lidt, kunne jeg mærke det som en kæmpe smerte i skeden. Det gjorde så ondt og følte som om alt blev udvidet i skeden. Mærkede så deroppe og det var en eller anden hård ting, som gør ondt

Så mig nødsaget til at tage en mikrolax, men kunne næsten ikke få den ind for bare hård aff
Men den fik lov at virke i 10 min og så kom den hårdeste klump ellers ud, men føler stadig at der sidder noget.

Men igen, hvis jeg presser gør det ondt i skeden
Nu føler jeg en stærk smerte foran i underlivet og det gør voldsomt ondt, har ikke kunne spise rigtig noget idag.

Hvad gør jeg? Er idag 21+2.

Når det går ud over din skede, så må det være meget slemt. Mener det er fordi, væggen fra endetarmen (din hårde afføring) skubber ind på skedevæggen. Jeg har hørt om det før.
Men hvilke jerntabletter tog du. For dem jeg tager er incl C-vitamin og det gør, at du ikke får hård mave, medmindre, du slet ingen væske får

Anmeld

19. februar 2012

Anonym trådstarter

wmillapigenw skriver:

jeg har ikke rigtigt nogen gode råd, men jeg har altid hård mave og havde jeg også inden jeg blev gravid.. og nogle dage er det bare slemt.. men jeg fik afvide af lægen at jeg kunne tage 2 magnesium piller om aftenen inden jeg gik i seng. og de hjælper super godt hvis man har hård mave.. 

men jeg kender sku godt den følelse med ikke at kunne komme af med noget, men heldigvis gør det ikke ondt i skeden på mig. jeg får bare slem mavepine hvis jeg ikke har kunnet komme af med noget, og så bliver jeg nød til at tage en pille..

håber snart det er ovre ved dig!

Hvor hurtigt virker det magnesium?

Anmeld

19. februar 2012

Anonym trådstarter

fairlady skriver:

spis groft, tag husk og drik masser af vand. Det skulle gerne hjælpe.

Spiser sundt, groft og drikker vand.
Da jeg i starten af min graviditet startede på jern fik jeg også hård mave, stoppede så på det, og min mave blev fin igen.

Men nu går det bare rigtig galt igen, værre end nogensinde.

Anmeld

19. februar 2012

wmillapigenw

Anonym skriver:

Hvor hurtigt virker det magnesium?

Jeg havde virkelig hård mave og skulle tage 2 om aftenen & jeg var oppe allerede kl. 7 fordi der skulle jeg bare på toilet!  det virkede hurtigt på mig & det var det eneste middel jeg fik afvide af lægen jeg måtte bruge..

men jeg tager kun 1 pille nu hvis jeg ikke er kommet af med noget dagen før, tager jeg en på dagen så er jeg sikker på at komme af med noget om aftenen eller morgenen dagen efter

Anmeld

19. februar 2012

Anonym trådstarter

katrineoerum skriver:

Det lyder lidt underligt at du har ondt i skeden. Det der du har taget går jeg ud fra er et lavmang? Måske du skal få noget at det der man drikker og så smør det tarmene. Men ellers så ring lige til vagtlægen.

Nej det er ikke et rigtig lavement som du man får ved fødsler, men noget der ikke er så kraftigt.
Kunne bare virkelig mærke det pressede vildt i skeden, det gjorde/gør så ondt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.