gravid og overvægtig...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.838 visninger
6 svar
0 synes godt om
23. marts 2009

Anonym trådstarter

Hej...

Jeg er gravid med mit første barn. Og har nu været til nakkefoldsscanning... Jeg er en stor pige.. +100 kg... Og alt sidder omkring maven... Da jeg var til scanning var det første sygeplejersken sagde til mig var.. "ja, du vejer jo noget over gennemsnittet" øh ja Einstein det er jeg jo godt klar over..
Og da jeg var færdig med at blive scannet sagde hun til mig at jeg skulle komme igen i 19-20 uge, jeg spurgte om det var der de kunne se kønnet, " Ja sagde hun, men da du jo har meget på maven er det ikke sikkert vi kan se det"
Jeg blev bare SÅ ked af det, og lige nu frygter jeg når jeg skal jordemor, samt scannes igen. Jeg ved udemærket godt at jeg vejer alt for meget, jeg ved også godt at jeg skal have en glukose belastning.. Det er jeg udemærket godt klar over. Men jeg orker bare ikke at jeg skal have kommentare og stikpiller lige meget hvor jeg skal til undersøgelse...
Jeg gør alt hvad jeg kan for at begrænse mit indtag af mad, samt at det er sunde ting jeg spiser..
Da jeg fik lavet vandre journal blev jeg vejet, det er 2 mrd siden. Og nu har jeg vejet mig selv herhjemme.. Og min vægt siger +7 kg... Og det kan bare ikke passe.. Det ville jeg kunne mærke på mit tøj, og ellers kunne se hvis jeg havde taget 7 kg på.. Så ved nu slet ikke hvilken vægt jeg skal forholde mig til, og hvad nu hvis vægten hos jordemoderen også siger +7 kg, jeg kan ikke andet end forklare at det kan ikke passe.. Men vil hun tro på det???

Jeg glæder mig faktisk slet ikke lige i tiden, fordi jeg er bange for at de alle vil være efter mig.. (

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2009

malou

Hvor er det synd du har haft sådan oplevelse. Næste gang (hvis noget lign sker) så sig dog hvad du tænker... sig til hende som du skrev her: Ja det er jeg da godt klar over Einstein.. GODT SET" men det er selvfølgelig lettere sagt end gjort!! Mht de 7 kg... så hold dig til din egen vægt og lad være med at lade dig forvirrer af ale mulige vægte.. de vil ALDRIG vise det samme tal. Glæd dig over din graviditet, nyd at mærke dit barn vokse og skide være med hvad andre siger. Dit evt. ønskede vægttab kan du koncentrere dig om når du har fået din guldklump i armene...

knus fra Malou som tog 26 kg da jeg ventede Victor

Anmeld

23. marts 2009

Diana...

malou skriver:

Hvor er det synd du har haft sådan oplevelse. Næste gang (hvis noget lign sker) så sig dog hvad du tænker... sig til hende som du skrev her: Ja det er jeg da godt klar over Einstein.. GODT SET" men det er selvfølgelig lettere sagt end gjort!! Mht de 7 kg... så hold dig til din egen vægt og lad være med at lade dig forvirrer af ale mulige vægte.. de vil ALDRIG vise det samme tal. Glæd dig over din graviditet, nyd at mærke dit barn vokse og skide være med hvad andre siger. Dit evt. ønskede vægttab kan du koncentrere dig om når du har fået din guldklump i armene...

knus fra Malou som tog 26 kg da jeg ventede Victor

Så enig. Glem hvad vægten siger. jeg vejet mig kun 3 gange under hele graviditeten og så blev jeg selvfølgelig os vejet de 3 gange jeg var til lægen. lad vær med at tænke på vægten så længe du spiser sund som du gør så det sgu lige meget det fleste jeg kender har taget omk. de 30 kg på og det skal nok ryge af igen.

Varme tanker og knus til dig

Anmeld

23. marts 2009

trunte89

Jeg er bestemt helle rikke noget lille nips.
Jeg fin også at vide til en scanning af jordmorderen(eller hvad de nu er) 'Du er meget tyk', ' Du skal passe på'... EY virkelig??

Og ja, det overskygger da lidt glæden at få sådanne en kommentar.

Men bare glæd dig over, at du er gravid og et lille liv bobler rundt inde i maven på dig.

Anmeld

23. marts 2009

Knudsen

Hejsa..
Jeg forstår dig godt og kender til alle stikpillerne og de nedladende kommentarer.
Jeg er også en stor pige lige under de 100 kg, og venter nu vores andet barn.
Jeg synes også, at det var hårdt i min første graviditet, for det første fordi, at der går så lang tid inden at andre kan se, at man er gravid og ikke bare har taget ti kilo på. Dernæst fordi både lægen, jordemoderen og andre man kommer i kontakt med i løbet af ens graviditet hele tiden påpeger ens problem.
MAN KAN GODT SE SIG SELV I SPEJLET OG SE AT MAN IKKE LIGNER EN STØRRELSE 38 ELLER LIGN...
Jeg kom med i en kostgruppe ved jordemoderen, hvilket jeg i starten var meget skeptisk omkring, men er rigtig glad for, at jeg tog imod tilbudet selvom, at det var nemmere at sige nej tak. Dette var blandt andet med til, at jeg kun tog 5 kg på gennem hele graviditeten og de kom faktisk indenfor de første 3 mdr. derefter tabte jeg mig lidt (med lidt hjælp af en pokkers halsbrand), og kunne holde vægten rimelig stabil til det sidste.
Det var den fedeste oplevelse efter fødslen, at jeg havde tabt mig så meget at jeg vejede mindre end før jeg blev gravid. Og med amning så raslede det bare af mig.
Jeg har bare ikke kunne holde det og har nu det samme "problem" som sidst.
Denne gang forsøger jeg bare at tage det roligt, og passer lidt på. Jeg har jo allerede amme depoterne og så skal jeg have hjælp til at holde vægten når jeg har født og er færdig med at amme.
Jeg håber, at min historie har kunne hjælpe dig lidt. Du må gerne kontakte mig på mail eller her på siden, hvis du har behov for råd eller lign.
Mange tanker og knus Janni

PS jeg har lige taget den første glucose belastnings test og glæder mig ikke til den næste.. Puha, adr det smager væmmeligt.

Anmeld

23. marts 2009

DK

Jeg kan godt forstå at det er træls.

Men altså, grunden til at hun/lægen/jordmoderen nævner det, er nok ikke for at "mobbe" dig, men fordi det er et reelt problem at være overvægtig og gravid. Det kan give dig store problemer.

Rygere får jo f.eks. også at vide at det er super dårligt og farligt for deres baby at de ryger.

Det er jo deres job at advare og hjælpe.

Men tonen skal naturligvis overholdes, og hvis de ikke siger det på en ordenlig respektfuld måde, synes jeg bestemt du skal sige at du føler dig såret, og gerne vil tiltales som en almindelig fornuftlg person, hvad du naturligvis er.

Til dig:

Anmeld

23. marts 2009

louisepigen23

Hej med dig

Jeg er selv overvægtig og kender godt til stikpillerne... Jeg synes det er helt iorden at ens læge el. jordmoder nævner det, for man ved jo godt man er overvægtig... men det er irriterende når de nævner det hver evig eneste gang man er til tjeck... det gjorde min læge meget i starten men det er som om hun er holdt op med det igen... gudskelov.

Det med at vægten er + 7 skal du ikke tænke så meget over, du skal bare nyde din graviditet og så kan du tage det derfra... Jeg er selv lige kommet i 9. mdr og ligner en blåhval sys jeg selv... ( folk siger dog at det ikke er så galt, men man ser det vel altid bedst selv) men jeg har været heldig sys jeg selv kun indtil videre at have taget 11 kg på men det er jo også godt når barnet kan bruge lidt af mine depoter...

Hvor langt er du?
Har du det ellers godt?
Har du været til skanning?

Held og lykke med det

Stort knus Louise 36 +2

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.