Buræg eller skrabeæg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2009

Bamseboet :D

Vi køber hos den lokale landmand... mener vi giver lige omkring 25- 30 kr for 30 æg.
skulle jeg købe i butikkerne, så ville jeg købe de billigste... og være lige glad om det var bur æg eller skrabe æg....

Har selv været på en hønsefarm, hvor hønsne var der fra daggamle til 18 uger... og forskellen på bur og fritgående var: FODERET !!!!
staldene og mængden af kyllingerne var den samme, måske når de kom ud til æglægnings stederne var omgivelserne forskellige, men ikke de første 18 uger af deres liv...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2009

Zeta

Det du spiser blir man! Helt klart Øko, alt andet smager ikke af ret meget :-) Burhøns burde forbydes, forestil dig lige hvormange stresshormoner der er de æg, puha...

Anmeld

24. marts 2009

JonTri

Tynen skriver:

Eller i Brugsen i Mønsted

32,95 for 6 skrabeæg hvor 18 stk. buræg koster 36,95.

Det er altså ikke de gode odds jeg har med mig når jeg diskuterer æg med kæresten

HØRT vandvittigt... Jeg køber ikke buræg, men skrab eller øko... i rema i Stoholm

Anmeld

24. marts 2009

JonTri

DK skriver:

Hej

Jeg har på Handelskolen lavet et projekt om æg.
Jeg var derfor både på en burægge-farm, økohønse-farm og en skrabe-æg farm. Og hønsene havde det så FRYGTELIGT i den skrabe-æg farm. De havde alle fået fjerne plukket af, af hinanden, og det STANK; da de kun mugede ud en gang om året. Så møget var 3,5 meter højt. Man kom op på niveauet med en stige. Det var forfærdeligt.

Hvorimod at burhønsene kun var 4 høns om deres bur. De havde alle fjer, og der var luftet ud, og deres "klukken" var helt afslappet og ikke i panik som skrabeæggene.

Jeg vil klart anbefale øko-æg, hvor hønsene har meget plads, kan komme ud osv., men jeg har ikke råd. Derfor vil jeg anbefale alle at købe buræg. Det gør jeg.

Hmm det er fandm tankevækkende...

Anmeld

24. marts 2009

Rikke, Liam & Linus

Kun og altid økologiske æg.

Dem fra Netto er billigst

Anmeld

24. marts 2009

Katjaro

Hos os er det altid Øko æg der finder vej til kurven.

SKulle der være udsolgt så vil det være æg fra fritgående høns.

Hilsen katja

Anmeld

24. marts 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Jeg køber økologiske æg, og er der ikke nogen bliver det æg fra fritgående høns. Kunne ALDRIG drømme om at købe hverken buræg eller skrabeæg.
Forstår faktisk ikke hvordan nogen kan finde på det, når de ved hvor dårligt dyrene har det
Jeg har absolut heller ikke mange penge da jeg er studerende og enlig mor, men så hellere undvære æg end at købe buræg. Synes ikke økonomien er en undskyldning for at købe buræg...

Anmeld

24. marts 2009

Becks

Jeg køber ikke æg Får det kun ude...
Kan kun lide æggehviden, så når jeg spiser æg, er det uden blommen

Hvis jeg købte æg, ville det klart blive æg fra fritgående høns

Knus

Anmeld

24. marts 2009

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Beck skriver:

Jeg køber ikke æg Får det kun ude...
Kan kun lide æggehviden, så når jeg spiser æg, er det uden blommen

Hvis jeg købte æg, ville det klart blive æg fra fritgående høns

Knus

Hi hi, sjovt, det er ligesom min datter! Hun elsker også hviden men rører ikke blommen

Anmeld

24. marts 2009

Becks

Rikke skriver:

Hi hi, sjovt, det er ligesom min datter! Hun elsker også hviden men rører ikke blommen

Haha ja...

Det er ligemeget om jeg spsier hårdkogte, blødkogte eller spejlæg, så kommer blommen ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.