Buræg eller skrabeæg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2009

Guldet

Jeg køber altid frilandsæg. Kan ikke få mig selv til at købe buræg, selvom de er billigere. Men jeg vil hellere spise med god samvittighed.. så et par kr. ekstra det er jeg sku lige glad med, og så har de det også meget bedre! og så synes jeg faktisk også de smager en del bedre! bare min mening!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2009

lonemus

Her køber vi altid skrabeæg..aldrig buræg

Anmeld

23. marts 2009

DK

Hej

Jeg har på Handelskolen lavet et projekt om æg.
Jeg var derfor både på en burægge-farm, økohønse-farm og en skrabe-æg farm. Og hønsene havde det så FRYGTELIGT i den skrabe-æg farm. De havde alle fået fjerne plukket af, af hinanden, og det STANK; da de kun mugede ud en gang om året. Så møget var 3,5 meter højt. Man kom op på niveauet med en stige. Det var forfærdeligt.

Hvorimod at burhønsene kun var 4 høns om deres bur. De havde alle fjer, og der var luftet ud, og deres "klukken" var helt afslappet og ikke i panik som skrabeæggene.

Jeg vil klart anbefale øko-æg, hvor hønsene har meget plads, kan komme ud osv., men jeg har ikke råd. Derfor vil jeg anbefale alle at købe buræg. Det gør jeg.

Anmeld

23. marts 2009

monstar99

køber buræg pga prisen men vil da helts købe økoæg pga smagen og livskvaliteten.
men da økonomi er meget stram bliver det kun ved tanken

Anmeld

23. marts 2009

Nemesis

stemte andet for køber frilands eller øko. Manden aner ikke der er forskel så det er godt det primært er mig der køber ind.

:-)Sisse

Anmeld

23. marts 2009

NoName

Øko eller skrabe

Anmeld

23. marts 2009

ekzunz

Jeg køber de billigste.....jeg ville gerne købe øko æg, og gør det også somme tider, men med vores kæmpehusholdning, så bliver jeg nødt til også at kigge på priserne....Mælk og havregryn er altid øko, der er prisforskellen ikke så stor...

Anmeld

23. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg ender næsten altid med at stemme 'andet', så her er min begrundelse

Jeg køber ALDRIG bur-æg... Jeg køber som oftest 'skrabe-æg', hvis jeg køber æg. Når naboens høns lægger mange æg i perioder, som nu, hvor foråret kommer, så får vi DEJLIGE SKØNNE LÆKRE æg fra naboen, som overhovedet ikke kan måle sig med NOGET fra supermarkedet overhovedet...
Om det så er øko, skrabe, frilands eller noget...

Jeg ville også mega gerne have høns igen, men først når vi har fået bygget et FORT KNOX hønseanlæg, for jeg orker ikke adskillige rævemassakre som sidst

Anmeld

23. marts 2009

Tina2

Tynen skriver:

Tænker I over hvilke slags æg I køber eller fylder I bare i kurven?

Selv køber jeg kun skrabeæg. Har ikke samvittighed til at købe de andre.
Min kæreste derimod synes det er plat at bruge flere penge på den samme vare, eftersom skrabeæg jo tit er en smule dyrere.

Hvad mener I?

Køber kun økologiske æg..... Ku aldrig drømme om at tage buræg.... Stakkels, stakkels høns

Anmeld

23. marts 2009

Tina2

Tina2 skriver:

Køber kun økologiske æg..... Ku aldrig drømme om at tage buræg.... Stakkels, stakkels høns

Og ind imellem er der en bondegård tæt herved som sælger æg, så køber vi der:-) Hønsene går på græs og har det bare rigtig hyggeligt der, og blommen i de æg.... Ja den kan slet ikke måle sig med butikkernes æg:-) Fantastisk farve:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.