min mand leder vores hund men

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2012

Kay

prøv at gå til noget træning med den... det lydder som om i skal ha et kursus i hundelogik det er ikke bare sådan lige at havde hund... og det er meget forskelligt at havde hun efter hvad race man har...

er selv kommet på lidt af en opgave med vores tæve selvom jeg hele mit liv har haft hund... men aldrig af den race...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2012

mor-til-en-dejlig-baby

come2 skriver:

hvordan sætter han hunden på plads?

han sætter den ikke rigtig som sådan på plads .. han har følelserne med ind, og pjatter med ham lige næsten efter han har haft sat den på plads.. så plejer jeg derefter tage over og måske ' virker' mere konsekvent, men hunden får omvendt adfærd overfor mig' når jeg så får manden til at gøre præcis det samme når han endelig for gjort det, tilgiver hunden ham meget lettere

Anmeld

19. februar 2012

mor-til-en-dejlig-baby

Kay skriver:

prøv at gå til noget træning med den... det lydder som om i skal ha et kursus i hundelogik det er ikke bare sådan lige at havde hund... og det er meget forskelligt at havde hun efter hvad race man har...

er selv kommet på lidt af en opgave med vores tæve selvom jeg hele mit liv har haft hund... men aldrig af den race...

ja noget tyder på vi må igang med det.. hunden aflyder mig mest herhjemme, men blir mest bange for mig

mærkeligt....

Anmeld

19. februar 2012

DitteFisk

Jeg vil foreslå at det er dig, som går til træning med den - da det lyder som du og hunden kunne have godt af at lære hinanden at kende - hunden finder ud af at du altså også er "føre-hund" i jeres flok derhjemme og ikke blot din mand. Den har brug for at opfatte dig som føre-hund før den vil have noget med dig at gøre

Desuden, når man får hund, så følger den slags jo med - det er ikke nemt.

Anmeld

19. februar 2012

mor-til-en-dejlig-baby

Gigl skriver:

Jeg vil foreslå at det er dig, som går til træning med den - da det lyder som du og hunden kunne have godt af at lære hinanden at kende - hunden finder ud af at du altså også er "føre-hund" i jeres flok derhjemme og ikke blot din mand. Den har brug for at opfatte dig som føre-hund før den vil have noget med dig at gøre

Desuden, når man får hund, så følger den slags jo med - det er ikke nemt.

det er ikke nemt... blir lidt mærket af det.. og føler mig en smule afvist.. jeg er alene hjemme med hunden nu, og den følger mig overalt.. Manden kommer om 10 min, og jeg vil ikke længere rigtig betyde noget for hunden medmindre jeg skal arbejde for det... det er ikke rart. tror også jeg må til træning med ham... for jeg føler lidt at jeg ik betyder noget

Anmeld

20. februar 2012

MelikkazMoar

den-lykkeligste skriver:

så jeg er dermed ikke en betydning for vores hund ?

jo betydning har du.. det jeg sikker på..

men jeg kan desværre ikke sige hvad din hund tænker og føler

Anmeld

20. februar 2012

Frk.S

den-lykkeligste skriver:

det er ikke nemt... blir lidt mærket af det.. og føler mig en smule afvist.. jeg er alene hjemme med hunden nu, og den følger mig overalt.. Manden kommer om 10 min, og jeg vil ikke længere rigtig betyde noget for hunden medmindre jeg skal arbejde for det... det er ikke rart. tror også jeg må til træning med ham... for jeg føler lidt at jeg ik betyder noget

Nu ved jeg ikke meget om hunde-psykologi. Men kunne det ikke tænkes, at hvis du går hjemme med hunden hele dagen, så er din mand simpelhen bare mere interessant når han kommer hjem.

MEN jeg synes også at i skal gå til træning med den. Man skal efter min mening ikke have hund, hvis man ikke vil ofre den tid det tager at få den opdraget ordentligt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.