To hunde.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. februar 2012

MyLittleBaby

GønskE skriver:

Jeg har købt min i korsør, men de har kun hygge avl. Men skal snart ha hvalp igen og min pige, hun er sku køn, har fået så meget ros af hende - også til udstillinger. Så kan varmt anbefale det sted! Hendes mor skal ha hvalp igen, :-) kan lægge et billede ind af hende i morgen

Okay, går ud fra at det er ved en kennel når du har stamtavle på hende  Hvad hedder kenlen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2012

MyLittleBaby

snefnug skriver:

Vi har haft 2 han hunde der ikke var kastereret uden problemer. Og en af vores venner har også 2 han hund som går sammen uden problemer.

Tro det vigtigst når i skal vælger, og at i ligger mere vægt på sindet af den hund i vælger, og gør det klart i jeres opdragelsen  af den nye hvalp hvad for en af dem der skal ligge højest i hirakiet

Ja, det er klart at det skal være racer der trives i flok, og det gør chihuahuaer  Jeg kan se der efterhånden er mange herinde som har to hanner sammen. Det kunne være det skulle overvejes igen.

Anmeld

19. februar 2012

MyLittleBaby

norg skriver:

hej  

jeg har 2 chihuahua'er begge hanhunde (de er faktisk brødre) De er ikke kastreret. 

Jeg havde først den ene af de 2 brødre i et halvt år, så frygtede da lidt, at de ville gå og strinte hele tiden for at afmærke deres teritorium. Dette har slet ikke været tilfældet. Det går simpelthen problemfrit. Det eneste tidspunkt jeg har oplevet at de afmærker sig er hvis vi er på besøg hos en hunhund - men det er slet ikke hver gang - det er typisk kun hvis de kan lugte at, der er blevet tisset før. Eks. hos min far, der har 2 hunhunde, hvor hvalpen ikke er helt renlig. Ellers tisser de selvfølgelig de samme steder udenfor - men det er jo ligemeget  

Ville bare dele mine erfaringer med dig, nu hvor du er i tvivl. Jeg kan sagtens anbefale 2 hanhunde

Tak for dit svar 

Jeg havde netop frygtet at hvis jeg fik mig en han mere, at de så ville gå og tisse over alt. Ham jeg har nu tisser aldrig indenfor, selvom min søsters hvalp måske lige har tisset et sted, så jeg tror ikke det vil blive et problem med ham.

De kloge hoveder siger jo også at det sagtens kan gå med to hanner. jeg synes bare den er lidt svær 

Anmeld

19. februar 2012

GønskE

Thalita skriver:

Okay, går ud fra at det er ved en kennel når du har stamtavle på hende  Hvad hedder kenlen?

Det ikke en kennel :-) det hygge opdræt - så de har ikke noget navn. Man skal ikke være godkendt for at avle med stambog, så længe forældre har samme stambog

Anmeld

20. februar 2012

MyLittleBaby

GønskE skriver:

Det ikke en kennel :-) det hygge opdræt - så de har ikke noget navn. Man skal ikke være godkendt for at avle med stambog, så længe forældre har samme stambog

Nå okay, troede bare ikke folk gjorde sådan mere 

Anmeld

24. februar 2012

LilleChelle

Thalita skriver:

Nå okay, troede bare ikke folk gjorde sådan mere 

Som GønskE skriver, så skal man ikke nødvendigvis have kennelmærke for at få stamtavle på sine hvalpe. 

Kennelmærke behøves kun hvis man avler mere end 2 kuld hvalpe på 12 måneder. Eller hvis man bare gerne vil have et kennelmærke  

Udover det, så mener jeg sagtens man kan have to hunde af samme køn. Som regel er der ikke problemer hvis ikke man køber nogle på samme alder. 2 års aldersforskel gør at de som regel ikke vil kæmpe om magten. 

Jeg har dog en tæve og en kastrat herhjemme. Tæven bliver steriliseret til sommer, fordi hun ikke skal have hvalpe og ikke skal lukkes ude fra det sociale hver 4. måned, når hun er i løb. 

At kastrere en hanhund når den er rask, er ikke forkert. Man kan spare hunden for en masse frustrationer over løbske tæver. Skal jeg have en hanhund igen - bliver den også kastreret. Det er en befrielse ikke at skulle tænke over om der er tæver i løb hvor vi kommer. 

Anmeld

26. februar 2012

MyLittleBaby

LilleChelle skriver:

Som GønskE skriver, så skal man ikke nødvendigvis have kennelmærke for at få stamtavle på sine hvalpe. 

Kennelmærke behøves kun hvis man avler mere end 2 kuld hvalpe på 12 måneder. Eller hvis man bare gerne vil have et kennelmærke  

Udover det, så mener jeg sagtens man kan have to hunde af samme køn. Som regel er der ikke problemer hvis ikke man køber nogle på samme alder. 2 års aldersforskel gør at de som regel ikke vil kæmpe om magten. 

Jeg har dog en tæve og en kastrat herhjemme. Tæven bliver steriliseret til sommer, fordi hun ikke skal have hvalpe og ikke skal lukkes ude fra det sociale hver 4. måned, når hun er i løb. 

At kastrere en hanhund når den er rask, er ikke forkert. Man kan spare hunden for en masse frustrationer over løbske tæver. Skal jeg have en hanhund igen - bliver den også kastreret. Det er en befrielse ikke at skulle tænke over om der er tæver i løb hvor vi kommer. 

Det kan godt være at der er nogen der mener at det ikke er forkert at kastrere en rask hund, men det synes jeg. Det er en naturligt at den bliver fustreret når der er tæver i løb, og dermed ser jeg det ikke som et problem for hunden, men nærmere et problem for dens ejer.

Meninger er der jo nok af 

Ham jeg har nu er snart 5 år, så det er måske bedst at få en tæve, da jeg helst gerne vil have den fra hvalp.

Tusind tak for dit svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.