To hunde.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.425 visninger
16 svar
0 synes godt om
18. februar 2012

MyLittleBaby

Hej Piger! 

Kort sagt vil min kæreste og jeg meget gerne have en hund mere. Vi har i forvejen en Chihuahua på snart 5 år, og han er kastreret (han var kryptorkid). Så kommer vores spørgsmål.

Hvilket køn ville være smartest at købe? Han eller tæve?

Man siger jo at to hanner sagtens kan gå sammen, og vi kender også flere som har to hanner, men er situationen en anden når vi har en der er kastreret?

Og lige et andet spørgsmål. Kender i til nogen gode Chihuahua Kennler, så fyr endelig løs! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2012

Bshizzle

Jeg ville anbefale at man ikke sætter 2 hanner sammen.. 

Her hjemme har vi 2 stk Chihuahua.. Hannen på 1 år og hunnen på 4 på snart. 

Vi har prøvet at ha flere hanner i huset, og vi kunne ikke gøre andet end at tørre tis op fra gulvet, da de jo mærker deres territorium af. 

Men det er jo bare min mening :-) 

Anmeld

18. februar 2012

MyLittleBaby

Bshizzle skriver:

Jeg ville anbefale at man ikke sætter 2 hanner sammen.. 

Her hjemme har vi 2 stk Chihuahua.. Hannen på 1 år og hunnen på 4 på snart. 

Vi har prøvet at ha flere hanner i huset, og vi kunne ikke gøre andet end at tørre tis op fra gulvet, da de jo mærker deres territorium af. 

Men det er jo bare min mening :-) 

Det er nemlig også det jeg tænker om at have to hanner, og det vil jo være rigtig træls.

Og når min hund er kastreret, så vil det jo ikke være "synd" at købe en tæve 

Må jeg spørge hvor de er købt?

Anmeld

18. februar 2012

GønskE

hvis man ikke har i sinde af avle, så ville jeg klart ha to hanhunde! :-) da de på ingne måde sviner, så længe de er kastreret i en tidlig alder. Så hvis i køber en hanhund fra hvalp, og får ham kastreret inden den er 6 mrd, så bliver det intet problem.. Det har vi altid haft

Vi har dog en tæve chihuahua, pga avl, og vi skal ha en hanhund på et tidspunkt (stor hund) - men havde jeg ikke hende, så havde vi haft to hanner, som vi altid har haft

Anmeld

18. februar 2012

MyLittleBaby

GønskE skriver:

hvis man ikke har i sinde af avle, så ville jeg klart ha to hanhunde! :-) da de på ingne måde sviner, så længe de er kastreret i en tidlig alder. Så hvis i køber en hanhund fra hvalp, og får ham kastreret inden den er 6 mrd, så bliver det intet problem.. Det har vi altid haft

Vi har dog en tæve chihuahua, pga avl, og vi skal ha en hanhund på et tidspunkt (stor hund) - men havde jeg ikke hende, så havde vi haft to hanner, som vi altid har haft

Okay 

Jeg går ikke ind for at kastrere en rask hund, hvis ikke den fejler noget, så det er desværre ikke en løsning for mig 

Anmeld

18. februar 2012

GønskE

Thalita skriver:

Okay 

Jeg går ikke ind for at kastrere en rask hund, hvis ikke den fejler noget, så det er desværre ikke en løsning for mig 

så skal du klart tage en tæve, da den ikke kastreret hund vil tage alt herredømmet over den anden.. Det derfor vi har kastreret vores, da en hund der ikke er, altid vil ha et 'vildere' sind end en hund der er kastreret.. De vil altid domminere på en anden måde overfor mennesker og andre dyr, - og så kan de aldrig med andre han hunde, hvilket kastreret hunde kan

Anmeld

18. februar 2012

MyLittleBaby

GønskE skriver:

så skal du klart tage en tæve, da den ikke kastreret hund vil tage alt herredømmet over den anden.. Det derfor vi har kastreret vores, da en hund der ikke er, altid vil ha et 'vildere' sind end en hund der er kastreret.. De vil altid domminere på en anden måde overfor mennesker og andre dyr, - og så kan de aldrig med andre han hunde, hvilket kastreret hunde kan

Det er også det der undrer mig ved fx min søster. Hun har to han hunde, ingen af dem er kastreret, og de er bare så gode sammen, men problemet på da komme når den mindste hund bliver "voksen". 

Men jeg tror også at det bliver til en tæve 

Må jeg spørge hvor din er købt?

Vil gerne have indtryk af de forskellige steder 

Anmeld

18. februar 2012

GønskE

Thalita skriver:

Det er også det der undrer mig ved fx min søster. Hun har to han hunde, ingen af dem er kastreret, og de er bare så gode sammen, men problemet på da komme når den mindste hund bliver "voksen". 

Men jeg tror også at det bliver til en tæve 

Må jeg spørge hvor din er købt?

Vil gerne have indtryk af de forskellige steder 

Jeg har købt min i korsør, men de har kun hygge avl. Men skal snart ha hvalp igen og min pige, hun er sku køn, har fået så meget ros af hende - også til udstillinger. Så kan varmt anbefale det sted! Hendes mor skal ha hvalp igen, :-) kan lægge et billede ind af hende i morgen

Anmeld

18. februar 2012

snefnug

Vi har haft 2 han hunde der ikke var kastereret uden problemer. Og en af vores venner har også 2 han hund som går sammen uden problemer.

Tro det vigtigst når i skal vælger, og at i ligger mere vægt på sindet af den hund i vælger, og gør det klart i jeres opdragelsen  af den nye hvalp hvad for en af dem der skal ligge højest i hirakiet

Anmeld

18. februar 2012

norg

hej  

jeg har 2 chihuahua'er begge hanhunde (de er faktisk brødre) De er ikke kastreret. 

Jeg havde først den ene af de 2 brødre i et halvt år, så frygtede da lidt, at de ville gå og strinte hele tiden for at afmærke deres teritorium. Dette har slet ikke været tilfældet. Det går simpelthen problemfrit. Det eneste tidspunkt jeg har oplevet at de afmærker sig er hvis vi er på besøg hos en hunhund - men det er slet ikke hver gang - det er typisk kun hvis de kan lugte at, der er blevet tisset før. Eks. hos min far, der har 2 hunhunde, hvor hvalpen ikke er helt renlig. Ellers tisser de selvfølgelig de samme steder udenfor - men det er jo ligemeget  

Ville bare dele mine erfaringer med dig, nu hvor du er i tvivl. Jeg kan sagtens anbefale 2 hanhunde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.