Søge godkendelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2012

MorTil4<3

grøn · ært skriver:

kommunen.. Okay, det ville jo være noget nemmere!

Jeg ved godt det måske er fjollet, men jeg gad godt søge om navnet nu... Tænker bare, hvis jeg føder og det bliver en dreng, så vil vi jo kalde ham det her navn - og hvis vi så får afslag....så vil det bare være endnu hårde, end hvis vi fik afslag, inden han blev født.... (hvis det er en dreng). Giver det mening?

kan godt forstå dig , men du kan ikk søge på det før du har født

og du skal jo nok kunne nå det på 6 måneder

vores søn har også et besynderligt mmellemnavn ikk mange har og det sku vi også søge om at få, men vi fik afvide vi bare skulle sende navneattesten ind og hvis den så blev godkendt ja så var det bare det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2012

grøn · ært

MilleMus1988 skriver:

kan godt forstå dig , men du kan ikk søge på det før du har født

og du skal jo nok kunne nå det på 6 måneder

vores søn har også et besynderligt mmellemnavn ikk mange har og det sku vi også søge om at få, men vi fik afvide vi bare skulle sende navneattesten ind og hvis den så blev godkendt ja så var det bare det

Kan man ikke? aaij, --øv...

Her er det bare et navn der slet ikke eksisterer endnu  Så er bare skide nervøs for, at de afslår det............... Og vi er jo helt solgt til det navn.

Hvor lang tid gik der, før I fik navnet godkendt?

Anmeld

18. februar 2012

MorTil4<3

grøn · ært skriver:

Her er det bare et navn der slet ikke eksisterer endnu  Så er bare skide nervøs for, at de afslår det............... Og vi er jo helt solgt til det navn.

uuuuuu jeg tror faktisk ikk der gik mere end små 14 dage eller sådan noget, såhavde vi den nye attest

https://www.personregistrering.dk/index.php?id=76

her er hjemmesiden vi brugte

så skal i blot printe den ud, og sende den ind, eller som jeg kan se nu kan i gøre det med NemID inden 10 efter fødsel

i skal kun sende den til din sogn som du bor i

Anmeld

18. februar 2012

MorTil4<3

grøn · ært skriver:

http://www.familiestyrelsen.dk/samliv/navne/soegin avnelister/

og her kan i finde ud af om det er et navn i må bruge

Anmeld

18. februar 2012

grøn · ært

MilleMus1988 skriver:

uuuuuu jeg tror faktisk ikk der gik mere end små 14 dage eller sådan noget, såhavde vi den nye attest

så skal i blot printe den ud, og sende den ind, eller som jeg kan se nu kan i gøre det med NemID inden 10 efter fødsel

ih, det link du har linket virker ikke... ??

NemID - hvor moderne... :-P

Men, de navne man kan søge på, er jo godkendte navne. Okayokay, her kommer det. Hvis det bliver en dreng, vil vi rigtig gerne have han hedder Virgho Emil. Men Virgho er ikke godkendt eller skrevet nogle steder. Så vi skal vel søge om, at få det godkendt? Altså, det eksisterer jo ikke i registeret.

Anmeld

18. februar 2012

grøn · ært

MilleMus1988 skriver:

--nej, nu fik jeg det til at virke! weee

Anmeld

18. februar 2012

MorTil4<3

grøn · ært skriver:

--nej, nu fik jeg det til at virke! weee

super så håber jeg i finder ud af det

men det er virkelig sjældent at de ikk godkender, så prøv blot eller ring til dem, der må være noget kontakt man kan tage til dem

så kan i få klaret det så i ved at i bare kan sende ind når du har født

Anmeld

18. februar 2012

grøn · ært

MilleMus1988 skriver:

super så håber jeg i finder ud af det

men det er virkelig sjældent at de ikk godkender, så prøv blot eller ring til dem, der må være noget kontakt man kan tage til dem

så kan i få klaret det så i ved at i bare kan sende ind når du har født

Det andet link du sendte, det hvor du skriver, at så kunne jeg se, om det er et navn vi må bruge... : Men når jeg søger på navnet, så meddeler søgeren jo bare, at navnet ikke eksisterer/ikke er godkendt. Misforstår jeg dig? Altså, vi vil kalde vores dreng et navn, som ikke eksisterer... MÅ man det? Er det ikke det man søger tilladelse til..??

Og her kommer det så, vi vil nemlig gerne kalde ham Virgho Emil - men Virgho findes ikke i registeret.... Skal man så udfylde den der blanket med det fulde navn og så vente på, at de siger, om vi må kalde vores barn det eller ej?......

Anmeld

18. februar 2012

MorTil4<3

grøn · ært skriver:

Det andet link du sendte, det hvor du skriver, at så kunne jeg se, om det er et navn vi må bruge... : Men når jeg søger på navnet, så meddeler søgeren jo bare, at navnet ikke eksisterer/ikke er godkendt. Misforstår jeg dig? Altså, vi vil kalde vores dreng et navn, som ikke eksisterer... MÅ man det? Er det ikke det man søger tilladelse til..??

Og her kommer det så, vi vil nemlig gerne kalde ham Virgho Emil - men Virgho findes ikke i registeret.... Skal man så udfylde den der blanket med det fulde navn og så vente på, at de siger, om vi må kalde vores barn det eller ej?......

jaa alså bare skriv det og send det ind

det skal nok blive godkendt

jeg kan ikk rigtigt fortælle dig mere jo smill men håber i finder ud af det

Anmeld

18. februar 2012

grøn · ært

MilleMus1988 skriver:

jaa alså bare skriv det og send det ind

det skal nok blive godkendt

jeg kan ikk rigtigt fortælle dig mere jo smill men håber i finder ud af det

Skulle bare være sikker på, at jeg havde fattet det HELE 100% :-P

Men herligt - tuusinde tak for hjælpen!!!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.