Søge godkendelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.181 visninger
19 svar
0 synes godt om
18. februar 2012

grøn · ært

Hvor og hvordan søger man at få godkendt et navn?

--og ved I hvor længe der kan gå, før navnet er godkendt? .....hvis det bliver godkendt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2012

Worldwide

grøn · ært skriver:

--og ved I hvor længe der kan gå, før navnet er godkendt? .....hvis det bliver godkendt

Vi gik til praesten og fik det godkendt ved hende, i nogen tilfaelde kan praesten godkende paa stedet ellers sendes det til statsforvaltningen.. Vi fik afvide der kunne gaa fra 14 dage til 6 uger.. Men snak med jeres praest foerst, saa skal han/hun guide jer igennem det

Anmeld

18. februar 2012

grøn · ært

Worldwide skriver:

Vi gik til praesten og fik det godkendt ved hende, i nogen tilfaelde kan praesten godkende paa stedet ellers sendes det til statsforvaltningen.. Vi fik afvide der kunne gaa fra 14 dage til 6 uger.. Men snak med jeres praest foerst, saa skal han/hun guide jer igennem det

PRÆST ????????  

--ingen af os er medlem af folkekirken og jeg er hverken døbt eller konfirmeret. Jeg har absolut intet med kirken at gøre... Kan man KUN snakke med en præst?? (!!)

Anmeld

18. februar 2012

Worldwide

grøn · ært skriver:

PRÆST ????????  

--ingen af os er medlem af folkekirken og jeg er hverken døbt eller konfirmeret. Jeg har absolut intet med kirken at gøre... Kan man KUN snakke med en præst?? (!!)

Hm, se det ved jeg ikk Vi fik vores datter doebt af tradition men fik valget mellem daab og navngivning.. Aner ikk om i saa bare skal tage kontakt til statsforvaltning eller evt forhoere jer paa borgerservice

Anmeld

18. februar 2012

grøn · ært

Hm, se det ved jeg ikk Vi fik vores datter doebt af tradition men fik valget mellem daab og navngivning.. Aner ikk om i saa bare skal tage kontakt til statsforvaltning eller evt forhoere jer paa borgerservice

åh, håber da ikke vi skal snakke med en præst  Altså, no offence!!! Men når man absolut ikke er kristen, så vil jeg sgu helst undgå at skulle blande folkekirken ind i det.

Statsforvaltningen siger du. Jeg vil lige se på det - google må her kunne hjælpe. (kunne bare ikke finde noget på google før nemlig :-P) Eller kommunen. TAK for dit svar - selvom du gav mig noget af et chok 

Anmeld

18. februar 2012

Toshiba

grøn · ært skriver:

familiestyrelsen - der skal du ikke snakke med præst

Anmeld

18. februar 2012

MorTil4<3

grøn · ært skriver:

åh, håber da ikke vi skal snakke med en præst  Altså, no offence!!! Men når man absolut ikke er kristen, så vil jeg sgu helst undgå at skulle blande folkekirken ind i det.

Statsforvaltningen siger du. Jeg vil lige se på det - google må her kunne hjælpe. (kunne bare ikke finde noget på google før nemlig :-P) Eller kommunen. TAK for dit svar - selvom du gav mig noget af et chok 

du skal blot gå op på kommunen og bede om at få en navneattest til din bette

det skal blot gøres inden den lille bliver 6 måneder

det skal du så sende ind til den sogn i bor i, og så er det klaret

det er sjælendt at der går lang tid inden det er i orden, og det er endnu mere sjælendt at de ikk godkender, der er ikk mange navne nu der ikk er godkendt til brug

Anmeld

18. februar 2012

grøn · ært

Forstår jeg det her korrekt: http://www.familiestyrelsen.dk/samliv/navne/

--at man altså SKAL gå til præsten i kommunen, hvis man vil have godkendt et navn?? 

Anmeld

18. februar 2012

grøn · ært

Toshiba skriver:

familiestyrelsen - der skal du ikke snakke med præst

....http://www.familiestyrelsen.dk/samliv/navne/ - synes bare der her står, at man skal snakke med en præst.??

Anmeld

18. februar 2012

grøn · ært

MilleMus1988 skriver:

du skal blot gå op på kommunen og bede om at få en navneattest til din bette

det skal blot gøres inden den lille bliver 6 måneder

det skal du så sende ind til den sogn i bor i, og så er det klaret

det er sjælendt at der går lang tid inden det er i orden, og det er endnu mere sjælendt at de ikk godkender, der er ikk mange navne nu der ikk er godkendt til brug

kommunen.. Okay, det ville jo være noget nemmere!

Jeg ved godt det måske er fjollet, men jeg gad godt søge om navnet nu... Tænker bare, hvis jeg føder og det bliver en dreng, så vil vi jo kalde ham det her navn - og hvis vi så får afslag....så vil det bare være endnu hårde, end hvis vi fik afslag, inden han blev født.... (hvis det er en dreng). Giver det mening?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.