Hvor tit fortæller i jeres børn at i elsker dem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2012

Fenja09

Jeg siger det ikke særlig tit ( vores datter er 6 måneder) og det gør farmand heller ikke. Jeg har dog sagt det, selvom hun intet forstår. I min familie har vi aldrig rigtig brugt at sige "jeg elsker dig", vi har altid brugt kys, kram og sjov til at vise det.

Jeg ser det ikke som super nødvendigt at sige - min mor har en sjælden gang imellem sagt det til mig, men jeg er og har da aldrig været et øjeblik i tvivl om at hun elsker mig og min søster højere end noget andet.

Er klar over at man godt kan både bruge ord og vise det samtidigt, men jeg synes handling er vigtigere end de 3 ord.

Men selvfølgelig elsker jeg min datter

/Fenja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2012

kvinde84

Uha... jeg kommer fra en familie, hvor det slet ikke bliver brugt. Min mor har aldrig sagt at hun elsker mig, men det ved jeg at hun gør. Jeg tør nu også vove at sige, at her på Færøerne er det ikke noget der bliver (særligt meget) brugt mellem forældre og børn. Det er en sætning brugt mellem elskende. Jeg ville hvertfald føle det lidt akavet at sige det til mit barn. Der bliver brugt så mange andre ord for at udtrykke at man elsker sine børn, bare ikke akkurat "jeg elsker dig"!

Anmeld

18. februar 2012

2721

Tit og mange gange hver dag<3

Anmeld

18. februar 2012

M&M's Mor

Det bliver sagt fast hver aften her i huset når man er puttet og der er sagt godnat, altså det sidste der bliver sagt inden vi går ud fra deres værelser...men kan også sige det i løbet af en dag fx hvis de kommer hen og giver et knus eller selv kommer og siger det til os...her bruger vi det meget i kærlige stunder...

Anmeld

18. februar 2012

MelikkazMoar

Guldfisken:)) skriver:

Ja, hvor tit fortæller i dem det?

Jeg synes nemlig at hvis man siger det for ofte, så mister det lidt betydningen.

rigtig tit..

og elsker at høre den store vbonussøn sige det tilbage til mig

Anmeld

18. februar 2012

Pige2009

Jeg synes nemlig at hvis man siger det for ofte, så mister det lidt betydningen.

Jeg siger det til Laura som det sidste hver aften lige inden hun bliver puttet og så selvfølgelig, når hun siger det til mig

Faktisk synes jeg ikke, man kan sige det ofte nok, men jeg har også en social arv på dette punkt, så min holdning er angiveligt præget af dette.

Anmeld

19. februar 2012

Gaia

Siger det hver dag. Nogle gang flere end andre, men altid når jeg putter hende. Elsker hende bare så højt at jeg må sige det, hver dag. For mig mister det aldrig betydningen, når jeg siger det til mit barn. Uanset hvor mange gange jeg så sagde det, vil jeg stadig mene det lige så dybtfølt og inderligt.  Tænk man kan rumme en så kæmpe enorm kærlighed. Det må da udtrykkes 

Anmeld

19. februar 2012

FrkZier

jeg synes ALDRIG 'jeg elsker dig' mister sin betydning når det er til sine børn, forældre eller familie!!!

men det kan godt gå hen og miste sin betydning overfor venner, bekendte og madvare men ALDRIG overfor fx. børn, fordi man ELSKER jo sine børn, uanset hvor mange gange man siger det - er det stadig ikke nok!

jeg siger til min mor HVER gang jeg snakker med hende at jeg elsker hende, og hun siger hun elsker mig - det mister da bestemt ikke sin betydning af den grund, det er bare vigtigt for mig at min mor ved jeg elsker hende overalt på jorden!

Anmeld

19. februar 2012

BellaT

Dinna88 skriver:

Nu har jeg ikke børn endnu. Men jeg kan ikke se hvordan ordenen kan miste betydningen, hvis man siger dem, når man føler det. Så er det jo lige akkurat TILSTRÆKKELIGT man siger dem Om det så er 10 gange om dagen.

Ja, lige præcis. Godt formuleret. Jeg har ikke tal på, da det siges når lysten til det kommer. Men altid om morgenen ved aflevering. Og om aftenen ved putning. Så MINDST to gange om dagen. 

Tror mere at det er den der overdrevne stolthed der kan blive for meget. F.eks. når puslingen har tegnet krimskrams uden mønster og i samme farve på 10 stykker papir. Og man så smækker hænderne sammen og iihh og ååhh, hvor flot altså! Hver gang. Børnehavebarn vel og mærke. Det prøver jeg på at lade være med. Men gør det alligevel tit.

Anmeld

19. februar 2012

Wimmie

Guldfisken:)) skriver:

Jeg er slet ikke enig - jeg synes aldrig man kan sige det nok til sine børn. Hvorfor skulle det miste betydningen bare fordi man siger det ofte? Man mener det vel ikke mindre af den grund...

Jeg synes tværtimod at jo oftere man siger det, jo mere styrker man betydningen af det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.