? til jer med børn omkring 1 års alderen!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2009

trunte89

Cris skriver:

Nu kender jeg ikke din datter og du er hendes mor selfølgeligt. Men kunne det være, at hun skal sove lidt mindre om dagen? Måske tre kvarter om morgenen og et par timer om eftermiddagen? Eller måske flytte senge tiden til kl19.30 eller 20? Måske ville hun sove lidt bedre om natten... At hun er træt når hun er hjemme hjemme er måske fordi hun har ikke sovet godt nok og derhjemme er der ro. I VS kan de være på flere timer, for der ar altid noget at følge og kikke på... Og hun kan ikke sove bedre om natten, for hun har allerede fået nogle gode timer om dagen og om aftenen... Men det var kun en tanke. Min søn sover mindre end gennemstittet og det hjælper heller ikke, at hvis han sover kun to timer om dage kunne han måske sove bedre om natten. Men jeg har hørt, at nogle gange virker det, at de kun sover en halv time eller tre kvartere om formiddagen, for de er i den alder, hvor de snart dropper den der lur...

Det er kun i weekenderne hun får 2 lure. til hverdag er det kun de 2 timer ca til middag.
Vi har prøvet at lægge hende senere i seng - ved halv 8 tiden, men desværre har det ikke nogen indflydelse på hvordan hun sover, og hun er der kvart i 6-6 om morgenen om hun kommer i seng kl 6 eller 8 og uanset hvordan natten er.

Men takker for dine foreslag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2009

charlottekri

trunte89 skriver:

Det er kun i weekenderne hun får 2 lure. til hverdag er det kun de 2 timer ca til middag.
Vi har prøvet at lægge hende senere i seng - ved halv 8 tiden, men desværre har det ikke nogen indflydelse på hvordan hun sover, og hun er der kvart i 6-6 om morgenen om hun kommer i seng kl 6 eller 8 og uanset hvordan natten er.

Men takker for dine foreslag

har i eventuelt prøvet at gøre det over længere tid?? vi havde nemlig også noget bøvl med vores datter der ikke ville sove igennem... det var en kombination af at hun havde sovet for længe om dagen og at hun havde vænnet sig til at vi kom springende så snart hun sagde et pip.... vi var i en periode meget hårde ved sengetid og nu sover hun næsten igennem hver nat

Anmeld

23. marts 2009

trunte89

Vi har prøvet det i et par uger. Men måske vi skal blive ved, hun er ret hård med det.
VI havde en periode på 2 mdr hvor hun ikke skulle ha mælk om natten, men hun vant kampen :/
Havde fået at vide alle steder fra, at en uge så var hun vænnet fra det...
Men efter 2 måneder uden nattesøvn matte jeg give op.

Anmeld

23. marts 2009

Cris

Der er nogle børn som bare ikke er gode til at sove... Sådan er det bare. Jeg har også givet op... Det er svært at forklare hvordan vores liv er, når man kun sover lidt af gangen og ikke nogle gode 5 eller 6 timer (jeg forventer ikke en gang hele natten, men i det mindste nogle gode timer...) Sådan er det bare... Jeg hører gerne forskellige råd, men efterhånden har jeg allerede hørt allesammen, og jeg tror, at du også har det lidt på den måde... Men det med mælken, så prøver du igen om nogle få uger og så får hun vand. Så kan hun drikke så tosset som muligt og snart er hun stor nok til at du kan måske lære hende at finde selv tudkoppen om natten? Måske. Jeg har altid tænkt, at det måske ikke var så smart at have en flaske mælk liggende hele natten i et varmt værelse og jeg skiftede til vand. Og det med vand og at han ikke længere bruger sut har hjulpet, men det løser ikke problemet 100%, derfor tager jeg det rolligt nu, for vi kan ikke gør mere end vi gør.

Anmeld

23. marts 2009

trunte89

Cris skriver:

Der er nogle børn som bare ikke er gode til at sove... Sådan er det bare. Jeg har også givet op... Det er svært at forklare hvordan vores liv er, når man kun sover lidt af gangen og ikke nogle gode 5 eller 6 timer (jeg forventer ikke en gang hele natten, men i det mindste nogle gode timer...) Sådan er det bare... Jeg hører gerne forskellige råd, men efterhånden har jeg allerede hørt allesammen, og jeg tror, at du også har det lidt på den måde... Men det med mælken, så prøver du igen om nogle få uger og så får hun vand. Så kan hun drikke så tosset som muligt og snart er hun stor nok til at du kan måske lære hende at finde selv tudkoppen om natten? Måske. Jeg har altid tænkt, at det måske ikke var så smart at have en flaske mælk liggende hele natten i et varmt værelse og jeg skiftede til vand. Og det med vand og at han ikke længere bruger sut har hjulpet, men det løser ikke problemet 100%, derfor tager jeg det rolligt nu, for vi kan ikke gør mere end vi gør.

Jo tak, har hørt masser af gode råd, men tror min datter er imun over for gode råd

Der er desværre ikke ngoet der hedder, mælk - vand og så ingen ting.
Det er mælk eller ingen ting. Hun bliver tosset hvis jeg giver hende vand.

Men der er nok ikek andet for end at prøve nogle flere gange.
Men det bliver ikke flere måneder igen. Har stadig maridt om dengang, øj det var hårdt kun at få et par timers sammenhængende søvn og så skulle op og fungere hele dagen.

Håber nok bare, at der sker et mirakel, at hun lige pludselig begynder at sove..
Det må jo stoppe på et tidspunkt. Hun kan da ikek som 15- årig ligge og skrige og forvente, at jeg kommer med mælk om natten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.