? til jer med børn omkring 1 års alderen!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

777 visninger
14 svar
0 synes godt om
22. marts 2009

Mutti2

Hejsa.

Jeg har lige et par spm. Jeg ved godt at ikke et barn er ens. Men jeg har lige et par spm som jeg håber i kan svare på alligevel.

Hvor meget spiser jeres børn??

- Milla-Victoria spiser sommetider rigtigt meget, og andre gange umådelig lidt. Her til aften spiste hun kun et kvart stykke rugbrød!!

Hvor meget sover jeres til middag, hjemme hos jer??

- Milla-Victoria sover omkring de 3 timer oppe ved dagplejen. Men herhjemme vil hun MAX sove 3 kvarter. For det meste kun en halv time. Jeg kan simpelthen ikke få hende til at sove mere, uanset hvad jeg gør End ikke når vi har været i skoven, på legeplads og svømmehallen, alt sammen på samme dag!!

Hvor meget sover jeres små guldklumper om natten?? Og sover de igennem??

Milla-Victoria sover fra kl. 20.00. Derefter vågner hun et par gange, og skriger indtil hun kommer ind til mor og sove. Derefter sover hun til kl. 5, og derefter op og gang i hende indtil middagsluren!!

Hvor meget vejer jeres prinser og prinsesser??

Milla-Victoria vejer omkring 9 kg (lidt mindre) og er 14½ mdr. Men hun trives, og er en ufattelig glad lille pige Og det er jo det vigtigste

Håber der er nogen derude der har lyst til at svare

Knus Pernille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. marts 2009

snefnug

Hej

Vi har Oliver på 16 mdr. Han spiser generalt godt, men han har altid haft en god appetit (staves), men her til aften spiste 1½ skive rugbrød, når vi fåer varme mad, så spiser han 2 små kartofler, grønsager og kød.

I dp sover han 2½- 3 timer og det gør han også har hjemme, han kommer i seng ca kl 19.30 og sover til ca. kl. 6 om morgen og han vågne sjællende om natten, men han har også sovet igen siden han var 2 mdr.

Jeg ved ikke præcis hvad han vejer men omkring 13 kg.

Men som du selv skriver der meget forskel på børn, og så længe din datter trives og er glad og til freds, tro jeg ikke du har grund til at du skal være urolig, selv om hun ikke sover så meget

Knus Gitte

Anmeld

22. marts 2009

Tynen

Nu er Stella godt nok en 20 mdr. og vejer ca. 10,3 kg.
Hun er vist ikke så stor af sin alder, siger folk

Hun spiser dælme ikke særlig meget når hun er herhjemme, men DP kan snildt få 2 skiver rugbrød i hende til middag, hvor vi max kan triumfere med en ½ skive.
Aftensmad tror jeg ikke engang barnet aner hvad er - Hun gider bare ikke spise, og har haft det sådan i et par mdr. nu.

Ved DPén sover hun 1½-2 timer.
Herhjemme sover hun 30 min - 3 kvarter og ikke et sekund længere.
Hun har ALDRIG villet sove til middag

Til gengæld sover hun fra kl. 20 til kl. 0630.. Hun er begyndt at stå vildt tidligt op efter hun fik dræn i.
Før sov hun til kl. 8.. Gad vide om hun bliver vækket af bilerne udenfor nu?!

Desuden er hun virkelig blevet en bestemt madamme, der udemærket er klar over hvad hun vil og specielt IKKE vil!
Derudover mener hun at hun kan alt selv .. En lille smule trættende, hvis du spørger hendes mor

Bum, bum.. Var det ikke det?!
Tror jeg fik det hele med...

Anmeld

22. marts 2009

Astrid P

Tynen skriver:

Nu er Stella godt nok en 15 mdr. og vejer ca. 10,3 kg.
Hun er vist ikke så stor af sin alder, siger folk

Hun spiser dælme ikke særlig meget når hun er herhjemme, men DP kan snildt få 2 skiver rugbrød i hende til middag, hvor vi max kan triumfere med en ½ skive.
Aftensmad tror jeg ikke engang barnet aner hvad er - Hun gider bare ikke spise, og har haft det sådan i et par mdr. nu.

Ved DPén sover hun 1½-2 timer.
Herhjemme sover hun 30 min - 3 kvarter og ikke et sekund længere.
Hun har ALDRIg villet sove til middag

Til gengæld sover hun fra kl. 20 til kl. 0630.. Hun er begyndt at stå vildt tidligt op efter hun fik dræn i.
Før sov hun til kl. 8.. Gad vide om hun bliver vækket af bilerne udenfor nu?!

Desuden er hun virkelig blevet en bestemt madamme, der udemærket er klar over hvad hun vil og specielt IKKE vil!
Derudover mener hun at hun kan alt selv .. En lille smule trættende, hvis du spørger hendes mor

Bum, bum.. Var det ikke det?!
Tror jeg fik det hele med...

Ahr, Tunis... Hun er da mere end 15 mdr...

Anmeld

22. marts 2009

Tynen

Astrid P skriver:

Ahr, Tunis... Hun er da mere end 15 mdr...

LOL!!!
Hvad dælen var det for en hjerneblødning??!!!

Logger sgu af.. Har ikke engang en lovlig undskyldning for det der

Anmeld

23. marts 2009

fam.4xc

Milla-Victoria's mor skriver:

Hejsa.

Jeg har lige et par spm. Jeg ved godt at ikke et barn er ens. Men jeg har lige et par spm som jeg håber i kan svare på alligevel.

Hvor meget spiser jeres børn??

- Milla-Victoria spiser sommetider rigtigt meget, og andre gange umådelig lidt. Her til aften spiste hun kun et kvart stykke rugbrød!!

Hvor meget sover jeres til middag, hjemme hos jer??

- Milla-Victoria sover omkring de 3 timer oppe ved dagplejen. Men herhjemme vil hun MAX sove 3 kvarter. For det meste kun en halv time. Jeg kan simpelthen ikke få hende til at sove mere, uanset hvad jeg gør End ikke når vi har været i skoven, på legeplads og svømmehallen, alt sammen på samme dag!!

Hvor meget sover jeres små guldklumper om natten?? Og sover de igennem??

Milla-Victoria sover fra kl. 20.00. Derefter vågner hun et par gange, og skriger indtil hun kommer ind til mor og sove. Derefter sover hun til kl. 5, og derefter op og gang i hende indtil middagsluren!!

Hvor meget vejer jeres prinser og prinsesser??

Milla-Victoria vejer omkring 9 kg (lidt mindre) og er 14½ mdr. Men hun trives, og er en ufattelig glad lille pige Og det er jo det vigtigste

Håber der er nogen derude der har lyst til at svare

Knus Pernille

Catrine er 15 1 /2 mdr... hun spiser også nogen dage godt og andre dage mindre - gør du ik ogå det

Herhjemme sover hun heller ik altid lige så længe som i vuggestuen og hvis vi ik har afleveret hende kl 06.30 om morgenen men feks først kl 8 behøver hun heller ik sove så længe i vuggeren, selvom hun har været oppe som hun plejer, men aktivitets tempoet er jo ik helt det samme, og ej heller de samme mange indtryk at forholde sig til ....

Hun sover gerne fra 19.30-06.00 og hun sover i vores seng så hun sover som regel i gennem da hun jo ik når at vågen rigtig op hvis hun feks mangler en sut eller et kram

Hun vejer ca 12 kilo.. og er omkring 90 høj...

Men ja det lyder da som om din datter trives som hun er... hvis blot hun ik er ked fordi hun ik sover så længe eller er sulten, så synes jeg da ik du skal bekymre dig eller bruge krudt på at sammenligne unger

Anmeld

23. marts 2009

charlottekri

min datter er 14 mdr og vejer 12,5 kg ca. men har altid været en pige med gods i og med appetitten i orden!!! Til morgenmad spiser hun næsten en hel portion havregrød (ca. 3½ dl) og til frokost er det ca. 2 skiver rugbrød og til aftensmad får hun også et par kartofler, kød og grøntsager (og derimellem lidt snack / mellemmåltider) så hun spiser godt!!!
Med hensyn til søvnen, så skal du ikke tage det så tungt. min datter vil heller ikke sover herhjemme. hun sover først 1-1½ time om morgenen og gerne 2½-3 timer til middag og max 2 timer sammenlagt derhjemme... jeg tror bare ikke at der sker så meget herhjemme og der er ikke så mange indtryk som en anden skrev... og nogle gange er de bare mere trætte end andre gange (var ved at tro hun var ved at blive syg da hun sov ca. 4 timer sammenlagt i går).
Om natten sover hun fra ca. 20.30 - 6 (men lige i tiden er hun begyndt at tro at hun skal op allerede kl. 5 - 5.30... suk) hun kan godt vågne en enkelt gang men sover for det meste igennem (efter meget lang tids hård kamp!!!!!)
men som du selv skriver så er der så stor forskel på børn!! Som de andre skriver så skal du ikke være nervøs når hun bare trives og er glad. Du kunne jo eventuelt spørge lægen når du skal ind og have hende vaccineret her til 15. mdr tjek, hvis du er bekymret over hendes spisevaner og hendes vægt, men umiddelbart ville jeg ikke sige at der er noget alarmerende
Hav en god dag

Anmeld

23. marts 2009

Cris

Det lyder, som om du ikke er alene Jeg tror, at det hører til alderen. Jeg har en dreng på 13 måneder og vejer 11,5kg og han spiser ikke særligt meget nogle gange... Men jeg har læst i flere stedder, at det er meget normalt, og de skal nok give besked, hvis de er rigtigt sultene (min dreng råfer efter kiks, så ved jeg, at han er ved at være sulten). Nogle dage spiser han relativt pænt, men mange gange spiser han meget lidt og han gider ikke mere. Jeg har skrivet en indlæg en gagn, om alle sammen sidder og spiser, og I sagde ja til det. Men jeg fand ud af, at han gider ikke at sidde så lange, men han kan stadig spise noget. Så, det vi gør nu, han får maden på bordet. Maden som er "rigtigt" mad: pasta, grønsager med kartoffelmos, omelette med stykker ost i, osv osv. Når han er færdig så må han godt komme ned på gulvet og hygge videre. Så får han en banan, eller en halv toast med pålæg på (i små stykker i en skål) eller så noget. Han spiser faktisk lidt mere. Men det gør jeg ikke hver gang, hvis han har spist godt, så får han ikke noget med det samme, kun efter han har sovet. Der var nogle som har fortælt til mig, at man kan sagtens lave den der plan uden at man øddelægger hans "bord vanne". Om aften gør vi det ikke. Kl18 spiser han, hvad han spiser og så ned på gulvet igen. Kl 19.30 inden han går i seng giver vi ham en portion "godnat" grød, for nogle gange har han ikke spist mere en et par stykker et eller andet og han får hverken flaske eller bryst om natten...

Det med at sove... han har aldrig sovet 3 timer! Nu bor vi ikke i Dk og derfor går han ikke til VS, men han har aldrig sovet så meget, ikke engang da han var nyfødt. Max 2 timer men han plejer at sove halv anden. Om formiddagen sover han stadig nogle gange en halv time (jeg vækker ham), especielt hvis han har sovet dårligt. Han sover også kl 20 og så vågner han måske to gange og gerne vil drikke lidt vand, men han sover videre med det samme. Nogle gange vågner han tre gange. Før kunne han sove til kl 06, men nu er han begyndt at vågne kl05, men vi står ikke op. Jeg flytter ham til vores seng og vi små sover til kl06. Kl05 er godt nok tidligt! Så du kan se, at mange børn i den alder har det samme...

Der er nogle som har nogle babier som sover og sover og sover... Vi har ikke haft så en, men jeg har allerede indstillet mig mentalt, at han skal nok sove igennem, inden han konfirmation! hahahahaha

Forresten! Hvis han er ved at få tænder, så spiser han lidt hele tiden og vågner flere gange og er ked af det. Det tager måske et par uger fra jeg kan mærke at der er noget i munden til tanden er kommet frem... Det skal man også huske, at nogle børn bliver forstyrret af tænderner (og numsem er helt helt rød)

Anmeld

23. marts 2009

trunte89

Sara er 14 mdr, og der er stor forskel på dp og herhejmme.

Hendes appetit svinger rigtig meget. Men som regel får hun 1½ - 2 dl yoghurt med ½ dl havregryn til morgen mad, men det er først den sidste 1½ måned hun har sådan en appetit om morgenen!

Til frokost i dp spiser hun 1- 1½ skive rugbrød, men herhjemme bliver det kun til et kvart- 1 stk. Mere kan jeg ikke få i hende.

I dp sover hun 2-2½ time til middag tror jeg.
Herhjemme sover hun 2 nogle gange 3 timer til formiddag og igen ved 1-2 tiden 2-3 timer. Jeg kan ikke holde liv i hende om formiddagen herhjemme, der bliver hun helt umulig og skal bare have hendes lur.

Hun kommer i seng mellem 6 og 7 om aftenen og er vågen mange gange! På en rigtig god nat er hun kun oppe 3 gange. ellers er det en 5-6 gange. Og så står hun op kl 6.

Sara vejer små 11 kg og er 83 lang.

Anmeld

23. marts 2009

Cris

trunte89 skriver:

Sara er 14 mdr, og der er stor forskel på dp og herhejmme.

Hendes appetit svinger rigtig meget. Men som regel får hun 1½ - 2 dl yoghurt med ½ dl havregryn til morgen mad, men det er først den sidste 1½ måned hun har sådan en appetit om morgenen!

Til frokost i dp spiser hun 1- 1½ skive rugbrød, men herhjemme bliver det kun til et kvart- 1 stk. Mere kan jeg ikke få i hende.

I dp sover hun 2-2½ time til middag tror jeg.
Herhjemme sover hun 2 nogle gange 3 timer til formiddag og igen ved 1-2 tiden 2-3 timer. Jeg kan ikke holde liv i hende om formiddagen herhjemme, der bliver hun helt umulig og skal bare have hendes lur.

Hun kommer i seng mellem 6 og 7 om aftenen og er vågen mange gange! På en rigtig god nat er hun kun oppe 3 gange. ellers er det en 5-6 gange. Og så står hun op kl 6.

Sara vejer små 11 kg og er 83 lang.

Nu kender jeg ikke din datter og du er hendes mor selfølgeligt. Men kunne det være, at hun skal sove lidt mindre om dagen? Måske tre kvarter om morgenen og et par timer om eftermiddagen? Eller måske flytte senge tiden til kl19.30 eller 20? Måske ville hun sove lidt bedre om natten... At hun er træt når hun er hjemme hjemme er måske fordi hun har ikke sovet godt nok og derhjemme er der ro. I VS kan de være på flere timer, for der ar altid noget at følge og kikke på... Og hun kan ikke sove bedre om natten, for hun har allerede fået nogle gode timer om dagen og om aftenen... Men det var kun en tanke. Min søn sover mindre end gennemstittet og det hjælper heller ikke, at hvis han sover kun to timer om dage kunne han måske sove bedre om natten. Men jeg har hørt, at nogle gange virker det, at de kun sover en halv time eller tre kvartere om formiddagen, for de er i den alder, hvor de snart dropper den der lur...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.