Det lyder, som om du ikke er alene

Jeg tror, at det hører til alderen. Jeg har en dreng på 13 måneder og vejer 11,5kg og han spiser ikke særligt meget nogle gange... Men jeg har læst i flere stedder, at det er meget normalt, og de skal nok give besked, hvis de er rigtigt sultene (min dreng råfer efter kiks, så ved jeg, at han er ved at være sulten). Nogle dage spiser han relativt pænt, men mange gange spiser han meget lidt og han gider ikke mere. Jeg har skrivet en indlæg en gagn, om alle sammen sidder og spiser, og I sagde ja til det. Men jeg fand ud af, at han gider ikke at sidde så lange, men han kan stadig spise noget. Så, det vi gør nu, han får maden på bordet. Maden som er "rigtigt" mad: pasta, grønsager med kartoffelmos, omelette med stykker ost i, osv osv. Når han er færdig så må han godt komme ned på gulvet og hygge videre. Så får han en banan, eller en halv toast med pålæg på (i små stykker i en skål) eller så noget. Han spiser faktisk lidt mere. Men det gør jeg ikke hver gang, hvis han har spist godt, så får han ikke noget med det samme, kun efter han har sovet. Der var nogle som har fortælt til mig, at man kan sagtens lave den der plan uden at man øddelægger hans "bord vanne". Om aften gør vi det ikke. Kl18 spiser han, hvad han spiser og så ned på gulvet igen. Kl 19.30 inden han går i seng giver vi ham en portion "godnat" grød, for nogle gange har han ikke spist mere en et par stykker et eller andet og han får hverken flaske eller bryst om natten...
Det med at sove... han har aldrig sovet 3 timer! Nu bor vi ikke i Dk og derfor går han ikke til VS, men han har aldrig sovet så meget, ikke engang da han var nyfødt. Max 2 timer men han plejer at sove halv anden. Om formiddagen sover han stadig nogle gange en halv time (jeg vækker ham), especielt hvis han har sovet dårligt. Han sover også kl 20 og så vågner han måske to gange og gerne vil drikke lidt vand, men han sover videre med det samme. Nogle gange vågner han tre gange. Før kunne han sove til kl 06, men nu er han begyndt at vågne kl05, men vi står ikke op. Jeg flytter ham til vores seng og vi små sover til kl06. Kl05 er godt nok tidligt!

Så du kan se, at mange børn i den alder har det samme...
Der er nogle som har nogle babier som sover og sover og sover... Vi har ikke haft så en, men jeg har allerede indstillet mig mentalt, at han skal nok sove igennem, inden han konfirmation! hahahahaha
Forresten! Hvis han er ved at få tænder, så spiser han lidt hele tiden og vågner flere gange og er ked af det. Det tager måske et par uger fra jeg kan mærke at der er noget i munden til tanden er kommet frem... Det skal man også huske, at nogle børn bliver forstyrret af tænderner (og numsem er helt helt rød)