Arbejde og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.703 visninger
17 svar
0 synes godt om
17. februar 2012

LilleChelle

Hvor meget må man anstrenge sig under graviditeten?

Nu arbejder jeg i dagligvarerbutik og der er en del tunge løft. Er det noget der kan skade?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2012

FrkZier

LilleChelle skriver:

Nu arbejder jeg i dagligvarerbutik og der er en del tunge løft. Er det noget der kan skade?

du skal helst undgå alt for tunge løft alt for meget.. men ellers bare pas på dig selv så skal det nok gå

Anmeld

17. februar 2012

Team Putte

LilleChelle skriver:

Arbejder i Føtex så kender alt til det der.. Er godt nok sygemeldt nu men før det meldte jeg hurtigt ud at jeg var gravid og skulle skånes for tunge løft. Fandt det nemmere at være overforsigtig fra starten end overmodig og så senere skulle sige "Nu er  jeg for langt henne så NU skal jeg skånes"

Jo mere du bliver skånet fra starten jo større er chancerne for at du kan blive i arbejde så længe som muligt

Mht. antal kg man må løfte mener jeg at min læge sagde 10 kg max i starten og senere 6-8 kg

Anmeld

19. februar 2012

LilleChelle

Jeg overvejer også meget kraftigt at melde ud til min chef allerede nu, at jeg er gravid - og at jeg altså ikke kan tage alle de tunge løft for en tid. 

Anmeld

19. februar 2012

ESV

LilleChelle skriver:

Jeg overvejer også meget kraftigt at melde ud til min chef allerede nu, at jeg er gravid - og at jeg altså ikke kan tage alle de tunge løft for en tid. 

For din egen skyld så meld det ud nu. Jeg var butikschef i en dagligvarer butik da jeg blevgravid og var slet ikke god nok til at passe på mig selv og endte med en fuldtids sygemelding i 13 eller 14 uge

Anmeld

19. februar 2012

LilleChelle

Puuha - det er nok også min frygt, at jeg vil komme til at blive sygemeldt kort inde i graviditeten, fordi jeg ikke har fået meldt ud at der skal tages hensyn. 

Anmeld

19. februar 2012

birthee

LilleChelle skriver:

Puuha - det er nok også min frygt, at jeg vil komme til at blive sygemeldt kort inde i graviditeten, fordi jeg ikke har fået meldt ud at der skal tages hensyn. 

Jeg synes også du skal melde det ud så hurtigt som muligt - jeg arbejde i en dagligvarebutik under min 2. graviditet, og var nok ikke så god til at skåne mig selv, trods det jeg havde dårlig ryg... jeg blev fuldtidssygemeldt da jeg var halvvejs, og da havde jeg i 1½ måned haft stort set ondt hver eneste dag... det endte med en bækkenløsning, der gjorde at jeg stort set ikke kunne noget... ikke sjovt når man har en dreng i forvejen, der trods sine 4 år også havde brug for sin mor...

så meld ud, og bliv skånet, så du kan holde lidt længere... jeg ved, at når vi skal have en 3'er engang, så bliver jeg nok sygemeldt ret hurtigt, hvis jeg er i et hårdere fysisk arbejde på det tidspunkt

Anmeld

19. februar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nu arbejder jeg godt nok med handicappet børn i en døgn institiotinon, så det er jo ik helt det samme. Nu er jeg anden gangs gravid og har lige fået at vide at jeg nok ska regne med at ska deltids sygemeldes, fra omkring uge 24 pga tunge løft og uhensigtsmæssige arbejds stillinger. Det fik jeg overhovedet ik noget at vide om første gang jeg var gravid og havde det samme arbejde. Der gik jeg bare fra til barsel 8 uger før termin, hvilket er normalt. Havde ingen problemer med at klare alle de løft osv. Fødte så ved aks 1 1/2 uge sener pga ssf. Deraf snak om sygemelding denne gang!

Tror såmænd det jeg ville siger er, at hvis du ka holde til dit arbejde uden problemer, så skader det på ingen måde dit barn. Får du ondt, bliver stresset osv, så er det et problem! 

Gav det overhovet nogen mening?? Vh stine

Anmeld

19. februar 2012

LilleChelle

Mit arbejde stresser en del, fordi jeg arbejder fast 1. og sidste søndag i måneden, hvor vi simpelthen ikke er nok sat på vagtplanen, så vi farer rundt som nogle idioter i 12 timer, for bare at nå en lille smule. 

Jeg vil selvfølgelig snakke med min læge om netop dette problem med weekendvagterne. Og om det vil skade mere end det gavner.

Ligeledes er der nogle trælse løft da der selvfølgelig skal varer i køle og fryse boksene.  

Anmeld

19. februar 2012

Mor til Frederic og Freya

LilleChelle skriver:

Jeg kører som autoredder og har derfor også alle de ting man ikke må have... (tunge- skæve løft - vrid - skub - udkaldervagt - nattevagter - weekendvagter osv)

Har fået at vide at da det er noget min krop er vant til, skal jeg ikke tænke så meget over det. Det har både min special læge og jm sagt, arbejded også med samme da vi vented frederic og der var der heller intet...

Meget handler om at lytte til sin egen krop og dens signaler.

Var dog afsted til noget arbejdsplads risiko vudering da jeg vented frederic og den konklution fra ham overlægen var at jeg skulle omplaceres til kontor.. Men jeg fortsatte med at abejde, fik dog ikke i de sidste 3 mdr de tunge hjulskift og slæbe opgaver, men mere nødrep - starthjælp - lange ture mm.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.