Hej Pernille...
Jeg var selv i den uheldige ende til min nakkefoldsscanning dengang... Og jeg fik lavet den moderkagebiopsi, som du snakker om....
De laver den på den måde, at de scanner dig, og så stikker de en nål ned i maven på dig, så den når helt ind til fostervandet... Den nål lader de så sidde i(eller retter det rør), hvor de så stikker nålen ned i for og tage væske fra.... Mens det sker, kan man følge med på skærmen(det kunne jeg i hvert fald). Det er ingen sjov "oplevelse", man kan mærke når de tager væske fra, kunne jeg da, men selvfølgelig ikke sikkert du føler det på samme måde....
Jeg kom efter den undersøgelse ud og skulle ligge på en briks i 20 min, da jeg skulle ligge stille efter den undersøgelse, og ikke måtte rende rundt...
Hvad ang svar på prøven fik jeg at vide at inden for de første 3-5 arbejdsdage, ville der komme svar på de første 21 kromosomer(på om det er mongol).. Men for og få svar på alle kromosomerne, ville der gå 14 dage ca....
Min prøve viste så at barnet var helt fint, men de var alligevel i tvivl, og ville så have mig til hjertescanning med den lilles hjerte, da det kunne være der var hul i hjertet.. Så jeg kom til sådan 2-3 hjerteundersøgelser, men de viste heldigvis heller ikke noget....
Så jeg var i den helt heldige ende til sidst, og få mig en helt sund, rask og fantastisk datter.....
Men man er rigtig nervøs op til prøven, og i ventetiden efter på svar...
Men jeg

alt der kan krydses for dig... Og håber på og høre fra dig når du har været det hele igennem....
Hvis du vil snakke mere om dig kan du træffe mig herinde eller på min mail
karina_hansen1@hotmail.com...
De varmeste tanker Karina