Igangsættelse, prikke hul på vandet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.033 visninger
14 svar
0 synes godt om
17. februar 2012

Anonym trådstarter

Jeg var i går ved jordemoder 41+1 Hun lavede hindeløsning på mig, uden resultat her til morgen. Men hun fortalte mig at jeg var 2 cm åben, og at hvis hindeløsningen ikke virkede, ville de kunne starte en igangsættelse ved at tage vandet i morgen.

Så mit spørgsmål er :

Hvor langtid gik der fra at du fik taget vandet til at du havde født.. ??

Og hvad tid ringer man op på sygehuset og bestiller tid til i morgen ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2012

Silja&Noam

Anonym skriver:

Jeg var i går ved jordemoder 41+1 Hun lavede hindeløsning på mig, uden resultat her til morgen. Men hun fortalte mig at jeg var 2 cm åben, og at hvis hindeløsningen ikke virkede, ville de kunne starte en igangsættelse ved at tage vandet i morgen.

Så mit spørgsmål er :

Da jeg var 39+4 fik jeg prikket hul på vandet, jeg var 1 1/2-2 cm åben, så hvorfor fik du ik taget vandet tænker jeg

Men jeg fik veer efter 1 1/2 time og fødte 6 timer senere

mht at bestille tid.. Gir de dig ik en ? Eller skal du ringe derop og selv få en tid? Der hvor jeg fødte og skal føde der sørger de for at gi en en tid  

Anmeld

17. februar 2012

jeanett1988

Anonym skriver:

Så mit spørgsmål er :

Efter jeg fik taget vandet gik der 2 timer før der kom veer (Måtte hjælpes med vedrop) Havde kraftige veer i 13 timer uden pauser imellem. Havde en presseperiode på 2½ time, og det endte i akut kejsersnit fordi jeg fik feber fordi det tog så lang tid

Held og lykke med din forestående fødsel, og håber din bliver meget bedre end min

Anmeld

17. februar 2012

Anonym trådstarter

Silja&Noam skriver:

Da jeg var 39+4 fik jeg prikket hul på vandet, jeg var 1 1/2-2 cm åben, så hvorfor fik du ik taget vandet tænker jeg

Men jeg fik veer efter 1 1/2 time og fødte 6 timer senere

mht at bestille tid.. Gir de dig ik en ? Eller skal du ringe derop og selv få en tid? Der hvor jeg fødte og skal føde der sørger de for at gi en en tid  

Her i den kommune jeg bor i, bliver man først sat i gang 41+3.

Jeg er i dag 41+2. Så jeg fik lavet hindeløsning igår ved sidste jordemoderbesøg 41+1

Jeg skal ringe op på sygehuset i dag. For at fortælle dem at de skal ringe til mig i morgen tidlig omkring igangsættelse. Så jeg får faktisk først tiden at vide i morgen om hvornår jeg skal møde op samme dag.

Jeg håber ikke at det er alt for forvirrende

Anmeld

17. februar 2012

Talbutikken

Første gang gik der 3 timer fra de prikkede hul på vandt til veerne kom, 3 timer og 16 min. efter havde jeg født.

Anden gang måtte der veerdrop til efter 3 timer, men så var hun også født 3 timer og 7 min senere.

Anmeld

17. februar 2012

Anonym trådstarter

jeanett1988 skriver:

Efter jeg fik taget vandet gik der 2 timer før der kom veer (Måtte hjælpes med vedrop) Havde kraftige veer i 13 timer uden pauser imellem. Havde en presseperiode på 2½ time, og det endte i akut kejsersnit fordi jeg fik feber fordi det tog så lang tid

Held og lykke med din forestående fødsel, og håber din bliver meget bedre end min

Puuuuuha, ja det er ikke lige frem de historier man fisker efter Det lyder bestemt ikke sjovt.

Og mange tak. Jeg håber at det kommer til at gå godt. Men så længe at det ikke tager 21 timer, som min første fødsel, så er jeg "glad" Aj det kommer jo an på så meget..

Anmeld

17. februar 2012

MissTas

Anonym skriver:

Så mit spørgsmål er :

er lige med på en lytter da jeg selv skal sættes i gang på tirsdag med stikpiller og efterfølgende vandafgang

Anmeld

17. februar 2012

>>Carina<<

Jeg fik taget vandet kl 17 og fødte 18.12 :-)

Havde dog veer fra kl 10 men fik presseveer 15 efter der blev taget vandet

Anmeld

17. februar 2012

jeanett1988

Anonym skriver:

Puuuuuha, ja det er ikke lige frem de historier man fisker efter Det lyder bestemt ikke sjovt.

Og mange tak. Jeg håber at det kommer til at gå godt. Men så længe at det ikke tager 21 timer, som min første fødsel, så er jeg "glad" Aj det kommer jo an på så meget..

Puha ja det er også lang tid. Håber også på en normal fødsel næste gang

Men min datter stod samtidig for højt i bækkenet og lidt skævt, så jeg havde til sidst ikke energi til at presse hende ud. Ingen havde set det komme før til sidst, så var nok bare lidt uheldig. Men hva, så længe barnet har det godt så er jeg glad

Anmeld

17. februar 2012

norenberg

Jeg fødte 6 timer efter vandet var taget....i aalborg har det princip at hvis de tager vandet skal man have født inden dagen er omme, det har jeg fået at vide hver gang...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.