Alternative råd til forstoppelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2012

Mother-love

Jeg ville give hende biogaia dråber man kan købe i en helse butik. Det er mælkesyredråber. Man skal bare give dem 5 dråber hver dag. Isabella blev flaskebarn da hun var en mdr. Og hende mave stoppede også. Men da vi begyndte at give hende de dråber var der intet. Og der er jo ikke alt muligt mærkeligt i. Det er ganske naturlig og endda rigtig godt for tarmsystemet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2012

Lari

Nessie skriver:

Vi fik også Laktulose til Daniel i starten, men vi kunne altså ikke lide at skulle give så lille et barn medicin.

Så vi gik til min akupunktør, som 2 gange gav ham blid akupressur, og så var det overstået. Alle pengene værd, og meget bedre for kroppen

Det var faktisk en ide jeg slet ikke havde tænkt på - men hvor er det en god idé  tak! Jeg er bare så glad for at lactulosen har virket nu, men i længden vil jeg også meget gerne være fri for at skulle give min pige "medicin" for at hun kan fordøje sin mad. 

Anmeld

16. februar 2012

L&V

Lari skriver:

Hej de damer

Jeg har af forskellige årsager de seneste uger været nødsaget til at supplere amningen med en del MME og nu har min lille pige på 9 uger fået forstoppelse - og av hvor gør det ondt på hende og på mit moderhjerte

Jeg har både forsøgt mig en del gange trykmassage på maven (som sp lærte mig) og med min mors råd om lidt kold kamillete, men indtil nu har ingen af delene virket. 

Er der nogen der har gjort sig nogle erfaringer og har andre gode råd de vil dele?

På forhånd tusind tak

Ja lactuloce, movicol eller mælkesyre bakterier ville jeg kaste mig ud i. Kamille the har lidt modsat effekt det sætter ro på maven men tager evt mave onde

Anmeld

16. februar 2012

Lari

michelledam skriver:

Jeg ville give hende biogaia dråber man kan købe i en helse butik. Det er mælkesyredråber. Man skal bare give dem 5 dråber hver dag. Isabella blev flaskebarn da hun var en mdr. Og hende mave stoppede også. Men da vi begyndte at give hende de dråber var der intet. Og der er jo ikke alt muligt mærkeligt i. Det er ganske naturlig og endda rigtig godt for tarmsystemet

uh det lyder som noget jeg vil undersøge nærmere Rart at vide at det man giver sit barn er sundt og naturligt. Uden at jeg overhovedet har nået at undersøge hvad lactulose helt præcis består af, men smagte lige på det og kunne fornemme at det i høj grad er noget sukkeragtigt?

Anmeld

16. februar 2012

Lari

Noahmor skriver:

Vores søn har fået MME hele tiden og har også bøvlet meget med hård mave. 

Vi har brugt laktulose, som også hjælp lidt men ikkke tog det hele. 

Så tog vi til zoneterapeut da han var omkring ti måneder og han fik to behandlinger. 

Nu er han 13 måneder og har overhovedet ingen problemer haft siden behandlingerne. 

Så kan klart anbefale zoneterapi. 

endnu en virkelig god idé tak! findes der zoneterapeuter der giver zoneterapi helt fra fødslen?

Anmeld

17. februar 2012

Noahmor

Lari skriver:

endnu en virkelig god idé tak! findes der zoneterapeuter der giver zoneterapi helt fra fødslen?

Jeg tror ikke de skal være ret gamle før de har gavn af zoneterapi. 

Noah har ikke fået laktulose siden vi var afsted. Og så synes han oveni at det var skønt at få nusset fødderne. 

Anmeld

17. februar 2012

Nina-G

hør lægen, men jeg ville skyde på sviske juice, men ved ikke om det er ok for 9mdr alder, 13 mdr var helt iorden ..
helt uden læge midler

Anmeld

17. februar 2012

Mother-love

Lari skriver:

uh det lyder som noget jeg vil undersøge nærmere Rart at vide at det man giver sit barn er sundt og naturligt. Uden at jeg overhovedet har nået at undersøge hvad lactulose helt præcis består af, men smagte lige på det og kunne fornemme at det i høj grad er noget sukkeragtigt?

Laktulose er sukker. Det er fordi sukker trækker væske ud i tarmen. Jeg synes klart du skal bruge de dråber de hjalp isabella rigtig meget og de er smags fri. Jeg gav hende dem bare i en meget lidt mme så jeg var sikker på hun fik dem og så gav jeg hende enanden flaske så hun kunne spise til hun var mæt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.