Alternative råd til forstoppelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.672 visninger
17 svar
0 synes godt om
16. februar 2012

Lari

Hej de damer

Jeg har af forskellige årsager de seneste uger været nødsaget til at supplere amningen med en del MME og nu har min lille pige på 9 uger fået forstoppelse - og av hvor gør det ondt på hende og på mit moderhjerte

Jeg har både forsøgt mig en del gange trykmassage på maven (som sp lærte mig) og med min mors råd om lidt kold kamillete, men indtil nu har ingen af delene virket. 

Er der nogen der har gjort sig nogle erfaringer og har andre gode råd de vil dele?

På forhånd tusind tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2012

Jonatansmor

Lari skriver:

Hej de damer

Jeg har af forskellige årsager de seneste uger været nødsaget til at supplere amningen med en del MME og nu har min lille pige på 9 uger fået forstoppelse - og av hvor gør det ondt på hende og på mit moderhjerte

Jeg har både forsøgt mig en del gange trykmassage på maven (som sp lærte mig) og med min mors råd om lidt kold kamillete, men indtil nu har ingen af delene virket. 

Er der nogen der har gjort sig nogle erfaringer og har andre gode råd de vil dele?

På forhånd tusind tak

Lactulose. Ring til en vagtlæge og snak med ham (Eller alternativt, hvis du får fat i en uforstående en af slagsen, så på dit lokale apotek)

Drengen fik det fra den første flaske MME han fik, og vi har aldrig set antydningen af forstoppelse. Der er et andet produkt på markedet, men det er vist afhængighedsdannende.

Det kan apoteket/vagtlægen hjælpe dig med.

Anmeld

16. februar 2012

Lari

ok -tusind tak lactulose - er det dråber eller hvordan fungerer det?

hvor meget mme fik din dreng? lige for tiden er vi vist oppe på en 50-50 fordeling.

Anmeld

16. februar 2012

Jonatansmor

Lari skriver:

ok -tusind tak lactulose - er det dråber eller hvordan fungerer det?

hvor meget mme fik din dreng? lige for tiden er vi vist oppe på en 50-50 fordeling.

Lactulose er sådan en tyk sirupsagtig sukkermasse som du opmåler med en sprøjte og blander i MME. Vi blandede en lille flaske, 50 mml, som han fik først og deri var lactulosen.

Jeg stoppede med at amme fordi min mælk forsvandt da vi aflivede vores hund. Så det var fra dag til dag han gik fra modermælk til MME, han nåede at få bryst i 4 måneder. Fik MME i ca 2 og gik så over til grød og mos

Anmeld

16. februar 2012

Tona

Hej de damer

På forhånd tusind tak

Jeg gav Lactulose på en ske til Amanda i den alder. Det lindrer på det. Du skal helst give det på en ske (der følger en måleske med) for så er du sikker på at hun får det hele ned i modsætning til hvis du blander det i MME hvor du så ikke ved om det hele kommer med hvis barnet levner noget af mælken. Hvis dit barn ikke kan finde ud af at tage det af skeen kan du få en lille sprøjte på apoteket til at give det ind i munden med.

Jeg har hørt at Nan skulle give mere forstoppelse end andet MME, men jeg ved ikke om det passer.

I øvrigt siger man nu at man ikke må give de små kamillete mere. Jeg kan ikke huske hvorfor.

Anmeld

16. februar 2012

Nessie

Vi fik også Laktulose til Daniel i starten, men vi kunne altså ikke lide at skulle give så lille et barn medicin.

Så vi gik til min akupunktør, som 2 gange gav ham blid akupressur, og så var det overstået. Alle pengene værd, og meget bedre for kroppen

Anmeld

16. februar 2012

Noahmor

Lari skriver:

Hej de damer

På forhånd tusind tak

Vores søn har fået MME hele tiden og har også bøvlet meget med hård mave. 

Vi har brugt laktulose, som også hjælp lidt men ikkke tog det hele. 

Så tog vi til zoneterapeut da han var omkring ti måneder og han fik to behandlinger. 

Nu er han 13 måneder og har overhovedet ingen problemer haft siden behandlingerne. 

Så kan klart anbefale zoneterapi. 

Anmeld

16. februar 2012

Lari

Jonatansmor skriver:

Lactulose er sådan en tyk sirupsagtig sukkermasse som du opmåler med en sprøjte og blander i MME. Vi blandede en lille flaske, 50 mml, som han fik først og deri var lactulosen.

Jeg stoppede med at amme fordi min mælk forsvandt da vi aflivede vores hund. Så det var fra dag til dag han gik fra modermælk til MME, han nåede at få bryst i 4 måneder. Fik MME i ca 2 og gik så over til grød og mos

Ja åh altså hvor de følelser bare spiller meget ind i forhold til amningen - desværre. Ved mig handler det lige for tiden om søvnmangel - så kommer der bare for lidt mælk. Jeg har nu simpelthen efter at have snakket med vagtlægen hentet lactulose på apoteket og givet lillepigen en lille smule - og det virkede bare allerede efter en halv time - til hendes og min kæmpe lettelse tak for rådet!

Anmeld

16. februar 2012

Lari

Amandas-mor skriver:

Jeg gav Lactulose på en ske til Amanda i den alder. Det lindrer på det. Du skal helst give det på en ske (der følger en måleske med) for så er du sikker på at hun får det hele ned i modsætning til hvis du blander det i MME hvor du så ikke ved om det hele kommer med hvis barnet levner noget af mælken. Hvis dit barn ikke kan finde ud af at tage det af skeen kan du få en lille sprøjte på apoteket til at give det ind i munden med.

Jeg har hørt at Nan skulle give mere forstoppelse end andet MME, men jeg ved ikke om det passer.

I øvrigt siger man nu at man ikke må give de små kamillete mere. Jeg kan ikke huske hvorfor.

Jeg synes også at min erfaring siger at Nan er hårdest ved maven faktisk.   Vi gav det én gang - kun en meget lille smule - og hun fik bare så hård mave. Det var så også få uger efter fødslen, så det kan selvfølgelig også have haft at gøre med et umodent tarmsystem.

Anmeld

16. februar 2012

Lari

Amandas-mor skriver:

og mht kamillete - det må jeg da hellere lige undersøge nærmere inden jeg forsøger mig med det igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.