Fik sgu min drømmepraktik :D

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2012

Angelspot

Giraffen skriver:

Eej hvor fedt! og sikke et rush det må have været - fagligt at have argumenteret sig til stillingen - dejlig selvsikkerhed at starte ud på efter en barsel 

Ja, lige præcis

At få lov til at argumentere sig frem til at være den bedste kandidat, det er jo for vildt! Og især som du selv siger, efter en barsel! Man er altså bagud og ikke total skarp i hovedet efter et års ammehjerne, så det var så fedt at 'kæmpe' min sag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2012

DitteFisk

Angelspot skriver:

YES YES YES, så fik jeg min drømmepraktik

Er på 5. semester af pædagoguddannelsen og vi har netop valgt hvilken praktik vi gerne vil i, på 6. semester. Vi måtte have 4. prioriteter hvor kun 2 er i ens egen kommune. 

Jeg var ikke den eneste om at vælge den, så vi var 4 der skulle op til en samtale, hvor man skal argumentere fagligt for, hvorfor man skal have pladsen. Og jeg fik den

Det passer bare så godt ind, da jeg (meget heldigt, men ikke af den grund) bor 5 min på cykel derfra og det er et job fra 8-16, hvilket vil sige at jeg kan nå at hente og bringe min søn, uden det mindste bøvl

Så nu kan jeg bare ikke vente til det bliver august og jeg skal starte mit arbejde på børne- og ungdomspsykiatrisk center

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee og en masse smileyer der hopper og danser osv  

Fedt fedt fedt!! Jeg er selv på 6. semester (3.praktik) i øjeblikket som pæd.

Jeg er på et Familiecenter - det var også min 1. prioritet og vi var 8 til at konkurrere om pladsen - kæft vi er heldige, hva jeg er suuper glad for mit sted.

Held og lykke til dig.

Anmeld

16. februar 2012

Angelspot

Gigl skriver:

Fedt fedt fedt!! Jeg er selv på 6. semester (3.praktik) i øjeblikket som pæd.

Jeg er på et Familiecenter - det var også min 1. prioritet og vi var 8 til at konkurrere om pladsen - kæft vi er heldige, hva jeg er suuper glad for mit sted.

Held og lykke til dig.

Ej hvor vildt, 8 om pladsen?! Det er da total vildt at det lykkedes for dig, super fedt Er det familiecenter Nordlys du er på, eller det er måske ikke her i nærheden af Herning du er? Jeg havde også familiecenter på som min 2. prioritet, jeg synes det er spændende, men børne og ungdomspsyk var min største prioritet. Så kanon når det så endelig lykkes

Det er den fedeste fornemmelse af få det man brænder vildt for

Anmeld

16. februar 2012

DitteFisk

Angelspot skriver:

Ej hvor vildt, 8 om pladsen?! Det er da total vildt at det lykkedes for dig, super fedt Er det familiecenter Nordlys du er på, eller det er måske ikke her i nærheden af Herning du er? Jeg havde også familiecenter på som min 2. prioritet, jeg synes det er spændende, men børne og ungdomspsyk var min største prioritet. Så kanon når det så endelig lykkes

Det er den fedeste fornemmelse af få det man brænder vildt for

Nu skulel vi godt nok ikke argumentere for vores sag hver især, som du skulle, vi trak simpelthen lod på klassen, da vi var så mange, der ønskede stedet og stedet skulle bare have en 3. praktikker. 

Det er i Aalborg, Familieinstitutionen Bisgård rigtig spændende og omfattende sted. 

Ja, det er virkelig det fedeste, jeg var helt oppe at køre i lang tid efter jeg "vandt" stedet ;D Og nu kan de 6 mdr snildt flyve afsted føler jeg

Anmeld

18. februar 2012

MortilElias2010

Angelspot skriver:

Sikke en øv følelse at sidde med kort før start, det må have været super ærgeligt! Og så i bytte for noget rigtig skod, det er jeg ked af du skulle opleve! 

Jeg havde en skod praktik i min 2. periode, det var virkelig også et sted som bare skulle have skiftet samtlige medarbejdere ud til fordel for nogle nye. Det var et frugteligt sted. Så syntes jo selv jeg havde fortjent noget bedre denne sidste gang. Også fordi min bachelor skal skrives ud fra praktikperioden, så det var bare så vigtigt på mange områder

Er glad for du kan glæde dig på mine vegne, trods dine oplevelser, er du færdig med uddannelsen?

Sådan havde jeg det desværre også i min 1. lønnede praktik. Ud med hele bundtet - var tilknyttet en SFO og en 1 kl. - dejlige unger - et par stykker i en del problematikker, men det var egentligt bare spændende. Men kunne simpelthen ikke rykke på de to lærerinder (ansat i 40år osv) de var slet ikke interesserede i at yde en indsats og syntes det de gjorde var fint nok, det var det bare ikke når det kommer til spørgsmål om overgreb osv. og så var der så meget fnidder fnadder i krogene og jeg blev fanget i midten for af en eller anden grund så kom de til mig og skulle hælde ud om det ene og det andet om deres kollegaer og det var yderst ubehageligt at stå i midten af det rod - og skulle trods alt kun være der i 6 måneder. Suk. Jeg ville også have skrevet bachelor om det sted jeg til at starte med blev tilegnet i min tredje praktik, det var en byggelegeplads og de havde dyrehold! Det var bare det mest fantastiske sted og jeg havde SÅ mange ideer allerede i mine tanker og med et blev de revet væk - til fordel for et sted hvor en vejleder havde en affære med en studerende, indgroet gruppe, utilpassede unge med ualmindelige mange problematikker og alle deres informationer svævede rundt mellem flere instanser og nej - suk igen. Jeg har selvf. lært noget, men det var så brandærgerligt. Så kan KUN være glad og lykkelig på dine vegne, syntes det er så fantastisk, for kan huske følelsen!

Ja, blev færdig her den 27. februar med dimission, diplom og fest und alles. Fantastisk følelse. Jeg skrev om "Børnehavens fysiske, psykiske og æstetiske rammer i det pædagogiske arbejde for børns udvikling"  i min bachelor, sammen med 2 andre.

Hvad er din drømmepraktik mere specifik?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.