Trøst.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.035 visninger
11 svar
0 synes godt om
15. februar 2012

maryjane

Nu er der en masse debatter i gang omhandlende at lade de små græde sig i søvn. Det er jeg som mange andre også imod. Men... Hvis ens barn græder lidt efter atblive puttet og det så skal trøstes, tager I det så altid op med det samme, eller prøver I at trøste på anden vis først..fx at nusse barnet  først. Håber det gav mening

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

Tin

Profilbillede for Tin
maryjane skriver:

Nu er der en masse debatter i gang omhandlende at lade de små græde sig i søvn. Det er jeg som mange andre også imod. Men... Hvis ens barn græder lidt efter atblive puttet og det så skal trøstes, tager I det så altid op med det samme, eller prøver I at trøste på anden vis først..fx at nusse barnet  først. Håber det gav mening

Med fare for at lyde hellig så må jeg indrømme at det er et fåtal af gange at mine børn har grædt når de er blevet lagt i seng.

Oftest har de bare ligget og hygget sig. Men de få gange hvor jeg har haft en der har været lidt ulykkelig, så har jeg ikke taget dem op, men bare siddet ved senge, holdt i hånd, aet eller sunget lidt. Det har oftest hjulpet.

Har de været syge eller andet, så har de altid fået lov at falde i søvn i sofaen, hvorefter jeg har lagt dem mellem farmand og jeg når vi gik i seng.

Har aldrig oplevet de der hysteriske anfald ved sengetid, som mange omtaler, tror det handler om at man gør børnene trygge fra startet af, og ret hurtigt får etableret en stabil rytme i hverdagen.

Anmeld

15. februar 2012

Frejasen

maryjane skriver:

Kære du.

Jeg er også personligt meget imod at lade børn græde sig i søvn. Jeg synes lidt det giver sig selv at det kan være skadeligt for den lille.

Min datter var kolik barn de første 9 måneder, så det var vildt hårdt. Jeg gjorde meget ud af at prøve og trøste hende i sengen, altså uden at tage hende op. Synes tit det kulminerede for hende hvis jeg tog hende op og lagde hende igen når hun vr trøstet. Men var hun MEGET ked af det tog jeg hende op til hun var trøstet.

Anmeld

15. februar 2012

henh01

Vi plejer at give sutten og så sover han igen. Den store kommer selv ned hvis hun vil noget

Nogle gange synger jeg mens jeg nusser ham på ryggen for at få ham til at falde ned hvis han nu er meget øv. Det er heldigvis kun hvis han er overtræt.

Lige pt er han syg og har nu vågnet og grædt 20-25 gange siden han blev lagt for 2 timer siden. Der får han sutten og bliver lagt igen, og hvis det ikke er nok så tager vi ham op. Når vi går i seng kommer han over i vores seng (han kan trille ned, derfpr ligger han pt i sin egen)

Anmeld

15. februar 2012

Saram

Min datter havde en periode hvor hun græd så snart hun blev lagt i sin seng, nærmest skreg.. Jeg gik ind til hende hver 2. minut og gav hende sutten og gik ud. Hvis det slet ikke hjalp så lagde jeg hende på siden og lagde mine hænder på hende, så blev hun helt rolig. De få gange jeg har taget hende op, har hun været virkelig utrøstelig og der hjalp det at hun blev taget op, men så snart hun blev lagt ned igen skreg hun igen.. Så stoppede jeg hurtigt med at tage hende op !

Anmeld

15. februar 2012

maryjane

Min datter græder ofte når hun bliver lagt, men måske kun et minut hvor jeg eller min kæreste selvfølgelig er til stede og gær det bedste vi kan for at trøste.. Men vi tager hende somregel kun op hvis den er helt gal.., da hun også bare græder med det samme hun bliver puttet igen.  Håber da bare ikke at det er det samMe som at lade sit barn græde sig i søvn at det ligger måske op til et minut og smågræder lidt, selvom man er til stede og trøster 'oppefra' ... Kan blive helt i tvivl. Det er jo ikke til at bære.

Anmeld

15. februar 2012

raca

maryjane skriver:

Min datter græder ofte når hun bliver lagt, men måske kun et minut hvor jeg eller min kæreste selvfølgelig er til stede og gær det bedste vi kan for at trøste.. Men vi tager hende somregel kun op hvis den er helt gal.., da hun også bare græder med det samme hun bliver puttet igen.  Håber da bare ikke at det er det samMe som at lade sit barn græde sig i søvn at det ligger måske op til et minut og smågræder lidt, selvom man er til stede og trøster 'oppefra' ... Kan blive helt i tvivl. Det er jo ikke til at bære.

det er jeg rimelig sikker på det ikke er i ER der jo og i høre hende..

i går ikke bare og ud og ignorere handes gråd. og jeg tror så det er lige meget om man ignorere gråden i 2 eller 15 min for det er hele den føelse af at være forladt og overladt til sig selv barnet reagere på.. og det er det der udløser de skadlige hormoner.

Anmeld

15. februar 2012

maryjane

raca skriver:

i går ikke bare og ud og ignorere handes gråd. og jeg tror så det er lige meget om man ignorere gråden i 2 eller 15 min for det er hele den føelse af at være forladt og overladt til sig selv barnet reagere på.. og det er det der udløser de skadlige hormoner.

Det er jeg glad for du siger Kan være noget så selvkritik af og til... Man vil jo bare helst gøre det bedste.

Anmeld

15. februar 2012

Tin

Profilbillede for Tin
raca skriver:

Det tror jeg faktisk at du har fuldstændig ret i Så længe man skaber tryghed i situationen, så tror jeg at gråden er mindre vigtig, og vi vil jo ikke kunne forhindre fuldt ud, at vores børn græder engang imellem.

Anmeld

15. februar 2012

Fenja09

Jeg går ikke fra min datter, hvis hun græder uanset om hun ligger i sengen, på sofaen eller kravlegården. Hvis hun græder når hun er blevet lagt i seng prøver jeg at trøste hende ved ikke at tage hende op, men er hun fortsat ulykkelig i en halv time, 1 time eller mere så kommer hun op med det samme.

Normalt trøster jeg alt hvad jeg overhovedet kan, om det er det ene eller det andet der virker er meget forskelligt. Jeg går også med hende svøbt i hendes dyne og vugger hende, selvom hun snart er 6 måneder. Tror det er vigtigt for babyen at mærke trøsten.

Jeg kan også sagtens se, hvornår hun virkelig er ked af og hvornår hun f.eks er overtræt, men lader hende bestemt ikke falde grædende i søvn. Må tilstå at hun ( når hun er i de perioder hvor hun græder meget) kommer op og ligge mellem farmand og jeg. Det virker. Hun sover dog for det meste i sin egen seng.

/Fenja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.