Jer med gylpebørn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.597 visninger
13 svar
0 synes godt om
15. februar 2012

Nadia Foged

Hej :-)

tænkte på hvis der er andre end mig der har/har haft gylpebørn med stort G, hvornår holdt det op? :-)

Hilsen Nadia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

ESV

Nadia Foged skriver:

tænkte på hvis der er andre end mig der har/har haft gylpebørn med stort G, hvornår holdt det op? :-)

Hilsen Nadia

Emilie stoppede først da hun ikke længere fik mme. 

Anmeld

15. februar 2012

Nadia Foged

ESV skriver:

Emilie stoppede først da hun ikke længere fik mme. 

Jennifer bliver 8 mdr den tredje, og hun har længe fået grød mos osv, men hun gylper stadigvæk helt vildt

Anmeld

15. februar 2012

Kvist

Nadia Foged skriver:

Hilsen Nadia

Albert gylpede utroligt meget da han var lille, tror det stilnede af da han blev en 6 mdr., og begyndte at få alm. mad.. Og jo mere alm. mad jo mindre gylp, og når han nu får hans eneste flaske, en natflaske med vælling gylper han aldrig mere..

Anmeld

15. februar 2012

Leonora

Min den store gylpede til hun blev 1 år

Og det tegnet til at den lille også kommer til det.

Det skyldes refluks som er spiserørs lukningen ved mavesækken ikke lukker helt tæt. Langt de fleste lukker sig med alderen

Anmeld

15. februar 2012

morNov2010

Min søn stoppede først med at gylpe da han var 13 1/2 måned. 

Han gylpede rigtig meget, fordi hans mavemund ikke lukkede sig ordentligt. Han har fået Gaviscon for det, som hjalp os rigtig meget, men han er først kommet af det her for 1 måned siden. 

Prøv da at snakke med lægen om det, for det er da bare så synd for de små, når de gylper så meget. 

Anmeld

15. februar 2012

Tin

Profilbillede for Tin
Nadia Foged skriver:

Hilsen Nadia

Jeg har haft 2 gylpebørn. Og jeg mener virkelig slemme gylpebørn!!! Det var så galt at der i perioder kunne komme hele måltider op fordi de gylpede konstant fra de havde spist til de skulle spise igen.

Skift af tøj skete mange mange gange. De var begge flaske børn.

Vi fik det råd af SP at blande johannebrødskernemel i MME (kan købes på apoteket) Det gør mælken mere tyk, og derfor nemmere at holde nede i mavsen. Men det var et kæmpe arbejde at blande flaskerne. Og det er meget få gram der skal blandes i mælken, så en digital køkkenvægt er et must. Men det hjalp fra den første flaske.

De har begge fået det i deres MME fra de var 14 dage gammel og til de overgik til grød og fastere føde.

Dog kunne de forsat gylpe i mindre mængder, hvis de fik meget vand at drikke.

Jeg føler med dig, for det er deleme hårdt med alt det vasketøj, og ikke mindst at man jo er nødtil at tage det bette pus op af sengen hvis det også sker om natten, for at skifte det hele....

Anmeld

15. februar 2012

Nadia Foged

Tin skriver:

Jeg har haft 2 gylpebørn. Og jeg mener virkelig slemme gylpebørn!!! Det var så galt at der i perioder kunne komme hele måltider op fordi de gylpede konstant fra de havde spist til de skulle spise igen.

Skift af tøj skete mange mange gange. De var begge flaske børn.

Vi fik det råd af SP at blande johannebrødskernemel i MME (kan købes på apoteket) Det gør mælken mere tyk, og derfor nemmere at holde nede i mavsen. Men det var et kæmpe arbejde at blande flaskerne. Og det er meget få gram der skal blandes i mælken, så en digital køkkenvægt er et must. Men det hjalp fra den første flaske.

De har begge fået det i deres MME fra de var 14 dage gammel og til de overgik til grød og fastere føde.

Dog kunne de forsat gylpe i mindre mængder, hvis de fik meget vand at drikke.

Jeg føler med dig, for det er deleme hårdt med alt det vasketøj, og ikke mindst at man jo er nødtil at tage det bette pus op af sengen hvis det også sker om natten, for at skifte det hele....

Ja og når man kun er sig selv til at ordne alting, så synes jeg godt nok jeg vasker og vasker, både tøj, legetæpper bamser og whatever :-)

Har efterhånden vænnet mig til alt det gylperi, men glæder mig til det er overstået :-) smiler

Anmeld

15. februar 2012

Eddy

Jeg har også en datter der gylper RIGTIG meget!!

Og har SÅ meget vasketøj. Men jeg har vænnet mig til det.Der er ikke så meget at gøre, selvom det er mega træls. Hun bliver 4 mdr den 26. Hun gylper døgnet rundt. Selv om natten gylper hun. Timer efter hun har spist kommer der noget op.. Synes det er rigtig synd for hende, for hun kan ikke ligge på maven særlig længe inden hun gylper og man kan ikke lege alt for meget,for så gylper hun...

Glæder mig til det er over

Anmeld

15. februar 2012

Maise86

Min søn gylper stadig til tider og han er 14 mdr og får udelukkende fast føde. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.