Kvalme og opkast hele døgnet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2012

Anonym trådstarter

Sarah Jørgensen skriver:

Jeg har hørt at ingefær skulle virke kvalme- stillende. Jeg har desværre ikke nogle erfaringer at dele med dig, eftersom at jeg ikke er gravid.. Men prøv det

Det vil jeg gøre. Mange tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

Anonym trådstarter

Opper lige i håb om et par gode råd!

Anmeld

15. februar 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Jeg skriver som anonym, da ingen ved(og skal vide) at jeg er gravid(endnu). 

Sagen er den, at jeg er gravid i 6. uge og lider voldsomt af kvalme og opkast. Jeg har absolut ingen appetit, men tvinger en smule i mig til baby. Desværre kommer alt op igen! Både væske og mad! Jeg vågner om natten med voldsom kvalme, kan kun være i sengen hele dagen. Det er slet slet ikke til at holde ud! Heldigvis har min mand ferie i den her uge, og kan passe barn, hjem og mig, men hvad så bagefter?

Er der nogen der har gode råd til, hvordan kvalmen kan blive knap så generende? Noget man kan spise, drikke, gøre? 

Jeg holder mig fra kaffe og krydret mad...

Håber I kloge kvinder har nogle gode erfaringer at dele ud af! 

Åhh det lyder som mig .. Indtil jeg , ligesom sidst jeg var gravid , købe sea bands

De hjalp mig sidst , og hjælper mig igen nu ..
Har dem på døgnet rundt , også når jeg går i bad .
Sidst jeg tog dem af da jeg skulle i bad , var jeg SÅÅ tæt på at kaste op igen og fik det rigtig skidt så jeg skyndte mgi at tage dem på igen ..

Udover sea bands , spiser jeg bananer og vindruer .. Og kiks , med chokolade ..

Ingefær fjernere kvalme , men må man desværre ikke spise så meget af under graviditet .. Tror kun det er sidst i graviditeten ..

Anmeld

16. februar 2012

Sarah Jørgensen

Det var så lidt

Anmeld

16. februar 2012

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Åhh det lyder som mig .. Indtil jeg , ligesom sidst jeg var gravid , købe sea bands

De hjalp mig sidst , og hjælper mig igen nu ..
Har dem på døgnet rundt , også når jeg går i bad .
Sidst jeg tog dem af da jeg skulle i bad , var jeg SÅÅ tæt på at kaste op igen og fik det rigtig skidt så jeg skyndte mgi at tage dem på igen ..

Udover sea bands , spiser jeg bananer og vindruer .. Og kiks , med chokolade ..

Ingefær fjernere kvalme , men må man desværre ikke spise så meget af under graviditet .. Tror kun det er sidst i graviditeten ..

Jeg overvejer kraftigt de der sea bands! Eneste minus er, at det så ikke er så nemt at skjule graviditeten...  Meeen vil nok hellere røbe en hemmelighed end have det sådan her! 

Har det heldigvis bedre i dag! Har spist to måltider og ikke set dem siden

Tak for svar

Anmeld

16. februar 2012

december-babyen

Kender det alt for godt.
Havde opkast og senere hen kun meget slem kvalme fra uge 5 til og med uge 23 ca
Intet hjalp her andet end noget medicin som hedder Ondansetron. Det blev så min redning...da jeg startede på det havde jeg kun slem kvalme men stort set intet opkast og var altså oppe på at kaste op 18 gange på 1 døgn men det var så der hvor det var værst.
Blev indlagt pga dehydrering og kunne intet andet end at ligge i sengen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.