Kvalme og opkast hele døgnet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.647 visninger
15 svar
0 synes godt om
15. februar 2012

Anonym trådstarter

Jeg skriver som anonym, da ingen ved(og skal vide) at jeg er gravid(endnu). 

Sagen er den, at jeg er gravid i 6. uge og lider voldsomt af kvalme og opkast. Jeg har absolut ingen appetit, men tvinger en smule i mig til baby. Desværre kommer alt op igen! Både væske og mad! Jeg vågner om natten med voldsom kvalme, kan kun være i sengen hele dagen. Det er slet slet ikke til at holde ud! Heldigvis har min mand ferie i den her uge, og kan passe barn, hjem og mig, men hvad så bagefter?

Er der nogen der har gode råd til, hvordan kvalmen kan blive knap så generende? Noget man kan spise, drikke, gøre? 

Jeg holder mig fra kaffe og krydret mad...

Håber I kloge kvinder har nogle gode erfaringer at dele ud af! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

livhemdrup

Anonym skriver:

Jeg skriver som anonym, da ingen ved(og skal vide) at jeg er gravid(endnu). 

Sagen er den, at jeg er gravid i 6. uge og lider voldsomt af kvalme og opkast. Jeg har absolut ingen appetit, men tvinger en smule i mig til baby. Desværre kommer alt op igen! Både væske og mad! Jeg vågner om natten med voldsom kvalme, kan kun være i sengen hele dagen. Det er slet slet ikke til at holde ud! Heldigvis har min mand ferie i den her uge, og kan passe barn, hjem og mig, men hvad så bagefter?

Er der nogen der har gode råd til, hvordan kvalmen kan blive knap så generende? Noget man kan spise, drikke, gøre? 

Jeg holder mig fra kaffe og krydret mad...

Håber I kloge kvinder har nogle gode erfaringer at dele ud af! 

jeg drak rigtig meget cultura drikke yougurt da jeg var gravid det hjalp. Eller kakao mælk hvis det blir ved må du tale med lægen da du kan dehydrer...

Håber det snart blir bedre.

Anmeld

15. februar 2012

Anonym trådstarter

livhemdrup skriver:

jeg drak rigtig meget cultura drikke yougurt da jeg var gravid det hjalp. Eller kakao mælk hvis det blir ved må du tale med lægen da du kan dehydrer...

Håber det snart blir bedre.

Tak for tippet! Kender du det der med, at man slet ikke kan forestille sig, hvordan det skal kunne komme ned i halsen på en?

Jeg har også tænkt på det med dehydrering. Har slet ikke tisset i dag... Det hele må være kommet op igen... 

Anmeld

15. februar 2012

livhemdrup

Anonym skriver:

Tak for tippet! Kender du det der med, at man slet ikke kan forestille sig, hvordan det skal kunne komme ned i halsen på en?

Jeg har også tænkt på det med dehydrering. Har slet ikke tisset i dag... Det hele må være kommet op igen... 

Kender godt tanken jeg kastede op fra dag 1 til den dag jeg fødte tro mig det var meget svært at indtage noget som helst.

Jeg var indlagt et par gange på hospitalet for at få væske via drop. og når jeg så var tanket op blev jeg sendt hjem igen,

jeg ved man kan få nogen piller hos lægen som gør at kvalmen forsvinder men kan ik huske hvad de hedder.

Puha er glad for det ikke er mig. Lige pt der har det så skidt. Bare tanken. Vil hellere brække et ben end at kaste op

Men prøv med kakao og cultura. Ellers må du have fat i lægen og hvis du slet ikke har tisset idag så syns jeg da kraftigt du skal overveje at ringe til lægen imorgen.

Anmeld

15. februar 2012

Anonym trådstarter

livhemdrup skriver:

Kender godt tanken jeg kastede op fra dag 1 til den dag jeg fødte tro mig det var meget svært at indtage noget som helst.

Jeg var indlagt et par gange på hospitalet for at få væske via drop. og når jeg så var tanket op blev jeg sendt hjem igen,

jeg ved man kan få nogen piller hos lægen som gør at kvalmen forsvinder men kan ik huske hvad de hedder.

Puha er glad for det ikke er mig. Lige pt der har det så skidt. Bare tanken. Vil hellere brække et ben end at kaste op

Men prøv med kakao og cultura. Ellers må du have fat i lægen og hvis du slet ikke har tisset idag så syns jeg da kraftigt du skal overveje at ringe til lægen imorgen.

Puuuh det lyder ikke rart!

Opkast er bare ikke det fedeste! Men tak for tippet, jeg ringer til lægen i morgen - skal jo alligevel have en tid til 1. lægebesøg....

Anmeld

15. februar 2012

Moms

Ring til lægen i morgen, det lyder alvorligt det der.

Tror ikke apotekets sea-band kan klare det - men har du hørt om dem?

Moms

Anmeld

15. februar 2012

Anonym trådstarter

Moms skriver:

Ring til lægen i morgen, det lyder alvorligt det der.

Tror ikke apotekets sea-band kan klare det - men har du hørt om dem?

Moms

Jeg ringer til lægen - skal jo alligevel have tid til 1. lægebesøg. Har ikke hørt om sea-band, hvad er det? 

Anmeld

15. februar 2012

Moms

Anonym skriver:

Jeg ringer til lægen - skal jo alligevel have tid til 1. lægebesøg. Har ikke hørt om sea-band, hvad er det? 

http://www.seaband.dk/

Anmeld

15. februar 2012

Sarah Jørgensen

Jeg har hørt at ingefær skulle virke kvalme- stillende. Jeg har desværre ikke nogle erfaringer at dele med dig, eftersom at jeg ikke er gravid.. Men prøv det

Anmeld

15. februar 2012

Anonym trådstarter

Moms skriver:

http://www.seaband.dk/

Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.