Fødselshjælper til hjemmefødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. februar 2012

Miss Juul

cdinesen skriver:

Ih hvor spændende! skal du også føde med Region Sjællands hjemmefødselsordning ? og hvornår har du termin?

Hehe ja jeg er også ritig spændt på hvordan dett vil forløbe

Jeps jeg høre også under den ordning, -i øvrigt et rigtig godt tilbud synes jeg!

Hvad med dig?? Hvilke jordemødre har du?

Jeg har termin 15 Maj Hvad med dig??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. februar 2012

L&V

Zafir skriver:

Altså - jeg har haft hjælper begge gange Anden gang, havde jeg jo en hel 'hær' fordi vi jo broadcastede det, så der var vi en hel del tilstede...

Første gang var det husbonni, jeg, min surrogatsøster og min jm.

Jeg var SUPER glad for at have hjælper/hjælpere. De har gået til hånde. Lavet alt det andet. Så husbonni kun skulle være min. De har hentet mad, håndklæder, varmt vand, drikke, tage billeder osv osv... Så har husbonni kun været min. det var rart!!!

MEN - kender masser der kun har været mor og far og jm, og har været rigtig glade for det.

Til Friggs fødsel, var vi husbonni, jeg, håndklædekeeper og webcommentator (min veninde), Idun og hendes støtte-person - min venindes voksne skønne datter. Derudover JM og JM stud... Såååee der var en del hehe. Men det føltes helt ok, dejligt, hyggeligt og lige som vi ville have det

Så længe de deltagene er helt klar over deres roller, så går det rigtig fint!

Ej hvor lyder det fedt. Er der et link til din fødsel??

Anmeld

27. februar 2012

cdinesen

Miss Juul skriver:

Hehe ja jeg er også ritig spændt på hvordan dett vil forløbe

Jeps jeg høre også under den ordning, -i øvrigt et rigtig godt tilbud synes jeg!

Hvad med dig?? Hvilke jordemødre har du?

Jeg har termin 15 Maj Hvad med dig??

Jeg har Stine og Anne, har dog kun mødt Anne indtil videre, har termin 25 august.

Glæder mig rigtig meget til fødslen, føler mig i meget gode hænder, og elsker tanken om at være hjemme!

Hvad med dig, hvem har du?

Anmeld

27. februar 2012

Miss Juul

Uuuh et rigtig sommerbarn du venter

Jeg har Cecilie og Susanne

Desværre er der et landsdækkende 2-dags møde for hjemmejordemødre lige 5 og 6 dage efter min termin, Så krydser virkelig fingre for at jeg ikke er uheldig og skal ha en jordemoder fra hospitalet ud

Men ja ellers må man jo sige at det med at føde hjemme er et ret godt og trygt koncept Har ikke rigtig nogle betænkligheder ved det.. Ik andet end lyden hehe (stakkels underboer)

Anmeld

7. april 2012

Line Højdal

Jeg synes du skal lytte til dig selv... Hvis du ikke har nogen du føler dig tryg ved at have med - så skal du ikke have nogen med!

Men ellers som Zafir skriver - skal man have fødselshjælper med, så skal man have afklaret hvilken rolle de har! En fødselshjælper skal respektere dine ønsker 100% og skal være usynlig med mindre du beder om noget andet!

Jeg var vildt glad for at have min mor med og det var en kæmpe oplevelse for hende at få lov til at være med. Jeg nød at have min mand hos mig hele tiden og min mor koncentrerede sig bare om alt det praktiske. Kom med vand, saft, sørgede for mad, varmede vand til karret, kogte ingefær til smertelindring, tørrede håndklæder osv.

Jeg og min mor havde dog talt forløbet igennem inden og havde en helt klar aftale om at det var min fødsel og mig der bestemte. Vi aftalte at hvis jeg ombestemte mig skulle jeg bare lade være med at ringe til hende og den beslutning ville hun også respektere. Vi havde også aftalt at vi kunne sende hende hjem, ud at gå en tur med hunden, eller bare sige hun skulle holde sig i køkkenet, hvis det var sådan jeg/vi ville have det... Men det blev slet ikke nødvendigt og jeg ville ikke have undværet hende - hun skal helt sikkert med næste gang også!

Men som sagt - jeg nød at have min mand hos mig hele tiden og derfor var det rart at han ikke skulle tænke på det praktiske! En af mine veninder havde det nærmest omvendt og lukkede sig fuldstændig ind i sig selv... Hun kunne slet ikke have at hendes mand bare kiggede på hende og for dem fungerede det derfor super godt at det så var ham der kunne stå for alt det praktiske. Så havde han ligesom også noget han skulle og kunne forholde sig til!

Så ja - det er meget individuelt hvad der fungerer!

Har du snakket med din mand/kæreste om hvor meget han gerne vil deltage i selve fødslen - det kan jo også være med til at afgøre det

En fra min mødregruppe havde faktisk fundet en løsning såden lidt imellem.. Hun havde aftalt med en god veninde at hun skulle stå til rådighed, hvis det blev nødvendigt. Altså en slags tilkalde-fødselshjælper... Det kræver jo så lidt at det er en der bor i nærheden, men det kunne måske være en mulighed?

Håber du finder den helt rette løsning for dig og får en fantastisk hjemmefødsel!

Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.