Fødselshjælper til hjemmefødsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.690 visninger
14 svar
0 synes godt om
15. februar 2012

cdinesen

Hejsa allesammen. Vi har netop haft vores 1. besøg af jordemoderen, og vi glæder os meget til vores hjemmefødsel!

Under samtalen rådede vores jordemoder os til at have en fødselshjælper med, hvilket gav mig noget af et chok. Jeg har altid haft det sådan, at der ikke skulle andre med til mine fødsler end min mand og så jordemoderen, men nu er jeg begyndt at overveje situationen igen.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre, om I havde en hjælper med til jeres hjemmefødsel, hvad de ligesom lavede, og hvordan I oplevede det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Jeg har ikke prøvet det, men regner stærkt med og skulle ha en fødselshjælper/praktisk gris med til min kommende hjemmefødsel.

Jeg vælger og ha en med, for at min mand, kan være hos mig hele tiden, hvis jeg har behov for det, så han ikke skal fare rundt efter håndklæder, mad, hvad der end lige dukker op osv. (Hvis jeg havde valgt og føde i vand, er der jo også opfyldning af badekar)

Anmeld

15. februar 2012

^^ Mor til 2 + januar baby på vej^^

Hejsa allesammen. Vi har netop haft vores 1. besøg af jordemoderen, og vi glæder os meget til vores hjemmefødsel!

Under samtalen rådede vores jordemoder os til at have en fødselshjælper med, hvilket gav mig noget af et chok. Jeg har altid haft det sådan, at der ikke skulle andre med til mine fødsler end min mand og så jordemoderen, men nu er jeg begyndt at overveje situationen igen.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre, om I havde en hjælper med til jeres hjemmefødsel, hvad de ligesom lavede, og hvordan I oplevede det?

Jeg ved jm, manden, min mor, svigermor og min farmor med.

2 mere skulle have været med men kunne ikke da dagen pludselig kom. gjorde det kun for at give så mange som muligt den oplevelse at deltage de gjorde skam ikke andet end at snakke , hygge og tage en maaasse billeder alle sammen

JO og manden fyldte os fødekarret op da veerne startede så nåede lige og bruge det i få minutter før jeg fødte

Snupper os en hj fødsel næste gang, det var fantastisk

Anmeld

15. februar 2012

Mumto3

Jeg har planlagt hjemmefødsel 3 gange. Den første gang med min mor som fødselshjælper. Hun e sygeplejeske og har arbejdet på fødeafdelingen. Men det fungerede overhovedete ikke! Ved 3 fødsel havde vi en ekstra jordemoder med ( som vi selv betalte for). Og det fungerede super godt!Min mand har sevlfølgelig været med, han har sagtens kunne klare det han skulle. Det eneste problem jeg husker fra de tre fødsler,var ved fødsel nr 2 hvor jeg skulle overflyttes til hospitalet. Der væltede veerne ind over mig og hverken mand eller jordemoder måtte forlade mig, men ambulance folkene stod og ringede og ringede på døren. Jordemoderen råbte: vi kommer og åbner så snart vi kan! Men de to Falck mænd var ved at være meget utålmodige. Der kunne jeg godt havde brugt en til at åbne døren, men altså .... Det er jo virkelig små ting!

Anmeld

15. februar 2012

cdinesen

Så der er ikke nogle af jer der har oplevet det som en nødvendighed at have en ekstra hånd med? Synes det er lidt svært at vænne mig til tanken om at have en "anden" person med til fødslen, som jeg føler er noget enormt intimt. Jeg tror vil have svært ved, at andre skal se mig i så mange smerter. Samtidig kan jeg godt se det "smarte" i at have en til at evt. at varme boller, hygge med sterinlys og sådan bagefter, og også hvis der skulle være noget under fødslen så jeg kan have min mand for mig selv. Men igen, da jeg fødte mit 1. barn kunne jeg i perioder slet ikke have at han overhovedet rørte ved mig! Jeg ved det sku ikke helt. Har termin 26 august, så der er jo noget tid til at finde ud af det endnu, pt. er det bare noget der fylder meget for mig. Nogle gode råd eller hjælpende ord der kan hjælpe os med at tage den rigtige beslutning?

Anmeld

15. februar 2012

cdinesen skriver:

Så der er ikke nogle af jer der har oplevet det som en nødvendighed at have en ekstra hånd med? Synes det er lidt svært at vænne mig til tanken om at have en "anden" person med til fødslen, som jeg føler er noget enormt intimt. Jeg tror vil have svært ved, at andre skal se mig i så mange smerter. Samtidig kan jeg godt se det "smarte" i at have en til at evt. at varme boller, hygge med sterinlys og sådan bagefter, og også hvis der skulle være noget under fødslen så jeg kan have min mand for mig selv. Men igen, da jeg fødte mit 1. barn kunne jeg i perioder slet ikke have at han overhovedet rørte ved mig! Jeg ved det sku ikke helt. Har termin 26 august, så der er jo noget tid til at finde ud af det endnu, pt. er det bare noget der fylder meget for mig. Nogle gode råd eller hjælpende ord der kan hjælpe os med at tage den rigtige beslutning?

Jeg vil bare sige at det er jer som bestemmer ! Egentlig er der ikke "brug" for hjælpere, ved ikke hvorfor man bruget det ord, nok kun for ikke at sige "tilskuere" thi hi.... 

Næste gang vil jeg gerne at vi måske prøver at føde alene med Jm kun, da vi måske får en anden fed glæde ved at det kun er os ! men samtidig går jeg meget op i billeder, masser af billeder ved fødslen, og 1 kamera er ikke nok :p så må jeg stikke jm 1 kamera i hånden det skal nok gå. 

Men mener at i bare skal være jer selv hvis du / i føler for det, da der kun er i mine øjne og for mit vedkomne lidt brug for "hjælpere"  

Anmeld

15. februar 2012

Zafir

Altså - jeg har haft hjælper begge gange Anden gang, havde jeg jo en hel 'hær' fordi vi jo broadcastede det, så der var vi en hel del tilstede...

Første gang var det husbonni, jeg, min surrogatsøster og min jm.

Jeg var SUPER glad for at have hjælper/hjælpere. De har gået til hånde. Lavet alt det andet. Så husbonni kun skulle være min. De har hentet mad, håndklæder, varmt vand, drikke, tage billeder osv osv... Så har husbonni kun været min. det var rart!!!

MEN - kender masser der kun har været mor og far og jm, og har været rigtig glade for det.

Til Friggs fødsel, var vi husbonni, jeg, håndklædekeeper og webcommentator (min veninde), Idun og hendes støtte-person - min venindes voksne skønne datter. Derudover JM og JM stud... Såååee der var en del hehe. Men det føltes helt ok, dejligt, hyggeligt og lige som vi ville have det

Så længe de deltagene er helt klar over deres roller, så går det rigtig fint!

Anmeld

15. februar 2012

cdinesen skriver:

Vi skulle have været 8 til fødslen men blev 6, det var skønt. Og beslutningen om hvor mange vi bliver næste gang, bare os selv eller flere, må manden nok bestemme. Jeg Har alligevel kun tid til veerne

:p men bagefter er det såå hyggeligt og skønt med ALLE de mennesker

Anmeld

27. februar 2012

Miss Juul

Nu har jeg ikke født endnu. Men vi er også blevet rådet til at ha en hjælper med!

Så ud over manden og jeg, kommer min søster også for at hjælpe med alt det praktiske

Anmeld

27. februar 2012

cdinesen

Miss Juul skriver:

Nu har jeg ikke født endnu. Men vi er også blevet rådet til at ha en hjælper med!

Så ud over manden og jeg, kommer min søster også for at hjælpe med alt det praktiske

Ih hvor spændende! skal du også føde med Region Sjællands hjemmefødselsordning ? og hvornår har du termin?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.