Sygemeldt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. februar 2012

Mettefpigen

Vinker skriver:

Var igår ved læge for at få en snak med ham fordi jeg i de sidste 4 uger bare har haft det rigtig skidt; har haft kvalme 24 timer i døgnet og kastet op hver morgen og nogle dage på andre tidspunkter. Derudover har jeg selvf været godt træt. Nu var jeg så begyndt at føle mig svimmel og i det hele taget bare helt ved siden af mig selv. Det var begyndt at berører mig meget psykisk. Er slet ikke mig selv for tiden.

Lægen ville give mig nogle piller mod kvalmen - Emperal, men efterfølgende har jeg læst meget om dem og blevet enig med mig selv om at jeg IKKE har lyst til at at tage dem.

Lægen sagde igår til mig at jeg skulle sige til hvis jeg havde brug for at blive sygemeldt i en uge for så ville han gerne hjælpe mig med det, så her til morgen ringede jeg til ham og bad ham sygemelde mig. Sagde til ham at det nok var godt for mig at blive hjemme til jeg skulle til NF-skanning fredag i næste uge eftersom det nok ville give mig lidt mere ro psykisk. Går nemlig og er så bange for der er noget galt.... Han sagde; må jeg få dit cpr nr så laver jeg den sygemelding til dig. Din arbejdsgiver kan først bede om den efter 5 arbejdsdage.

Så ja, går udfra det så betyder at jeg lovligt kan blive hjemme denne uge og næste uge med. Føler mig en smule lettet, mindre stresset trods det at jeg har det skidt.

Nå ja så fandt jeg så ud af at lægen kender til min chef. Han spiller nemlig i samme golfklub som ham, og lægen sagde at han IKKE gad være på hold med ham fordi min chef var typen der KUN tænkte på sig selv. Jeg sagde så; kunne du så forestille dig at ha ham som chef?? Nej, det kunne han faktisk ikke!!! Han spurgte hvorfor jeg overhovedet arbejdede for ham? Jeg sagde at det jo var svært at finde arbejde og man måtte tag hvad man kunne få, men at jeg inderligt håbede at jeg under barslen var heldig at finde noget andet.....

Kram Rikke, 10+1

Uhh forstå helt hvad du mener... Havde en samme slags chef da jeg var gravid.... Blev sygemeldt i uge 20 og frem til fødslen... Var tjener og havde stadig 12 timers vagter selvom jeg var gravid med INGEN hjælp.... Hader mennesker der kun tænker på sig og ikk kan sætte sig ind i hvor hårdt det er at være gravid!!...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. februar 2012

Vinker

Mettefpigen skriver:

Uhh forstå helt hvad du mener... Havde en samme slags chef da jeg var gravid.... Blev sygemeldt i uge 20 og frem til fødslen... Var tjener og havde stadig 12 timers vagter selvom jeg var gravid med INGEN hjælp.... Hader mennesker der kun tænker på sig og ikk kan sætte sig ind i hvor hårdt det er at være gravid!!...

det er simpelthen utroligt at de vil være det bekendt! Sidst jeg var gravid arbejdede jeg i Blåvand og i højsæsonen havde jeg 60 timer i den ene uge og 40 timer ugen efter - sådan forløb det hele sommeren. Min læge sagde at så meget skulle jeg bestemt ikke arbejde. jeg skulle i det hele taget IKKE ha over 37 timer når jeg var tæt på højgravid så fik en deltids sygemelding de sidste par mdr så kom ned på 4 timer om dagen 4 dage om ugen, skønt!

Anmeld

15. februar 2012

Vinker

Team Putte skriver:

Jeg er 22 uger henne og har været sygemeldt med stress siden jeg var i 11. uge.. Det lyder formidabelt bekendt det du beskriver! En meget krævende og mindre forstående chef. Et arbejdsmiljø hvor der bare ik er tid til at man nogle dage arbejder på halvt blus fordi man er helt ved siden af sig selv og døjer med kvalme.

Jeg led oz rigtig meget af kvalme, opkastninger og generelt utilpas i min egen krop, og gør det stadig hver gang jeg stresser. Ligeså snart jeg blev sygemeldt forsvandt det meste af kvalmen når jeg bare gik herhjemme og havde godt med ro på, så håber det oz fungerer for dig

jeg kan også så tydeligt mærke på min krop at blir jeg det mindste stresset får jeg det straks værre. og at stå i en butik kan du ikke bare være usynlig. kunderne forventer og forlanger at man er der for dem. jeg kan ikke bare sætte mig eller lægge mig. jeg er på hele tiden..... det kan være stressende og ikke spor sjovt.....

i lørdags skulle vi ha gæster og jeg fik det bare SÅ DÅRLIGT der om morgenen og kastede op hele tiden. Ingen tvivl om at det var fordi jeg stressede over at jeg skulle rydde lidt op og lige gøre badeværelset lidt rent og selv gøres præsentabel..... det gik helt galt for mig....

Anmeld

15. februar 2012

Mettefpigen

Vinker skriver:

det er simpelthen utroligt at de vil være det bekendt! Sidst jeg var gravid arbejdede jeg i Blåvand og i højsæsonen havde jeg 60 timer i den ene uge og 40 timer ugen efter - sådan forløb det hele sommeren. Min læge sagde at så meget skulle jeg bestemt ikke arbejde. jeg skulle i det hele taget IKKE ha over 37 timer når jeg var tæt på højgravid så fik en deltids sygemelding de sidste par mdr så kom ned på 4 timer om dagen 4 dage om ugen, skønt!

Synes det er utroligt..... Det vildeste er så at han selv har børn!... Så han ved da hvordan det er at have en kone der er gravid..... Det er jo sindssygt at arbejde så mange timer... Ved mig havde jeg en halv times pause om dagen på de 12 timer... Det var det eneste tidsspunkt jeg måtte sidde ned... Ellers skulle jeg stå op HELE dagen!... Havde også blødninger i de første 12 uger, hvor det viste sig at jeg var tæt på at tabe babyen...

Anmeld

16. februar 2012

Team Putte

Vinker skriver:

jeg kan også så tydeligt mærke på min krop at blir jeg det mindste stresset får jeg det straks værre. og at stå i en butik kan du ikke bare være usynlig. kunderne forventer og forlanger at man er der for dem. jeg kan ikke bare sætte mig eller lægge mig. jeg er på hele tiden..... det kan være stressende og ikke spor sjovt.....

i lørdags skulle vi ha gæster og jeg fik det bare SÅ DÅRLIGT der om morgenen og kastede op hele tiden. Ingen tvivl om at det var fordi jeg stressede over at jeg skulle rydde lidt op og lige gøre badeværelset lidt rent og selv gøres præsentabel..... det gik helt galt for mig....

Arbejder selv som salgsassistent i Føtex, så jeg kender alt til at skulle være PÅ på sit arbejde, og det fungerede bare ik for mig

Jeg gør præcis det samme! Når jeg skal præstere noget, når jeg skal være på så kommer det hele væltende. Det er upraktisk og bare ik særlig sjovt

Jeg har så været stress-ramt før så jeg kender til det og hvad der virker. Herhjemme er uplanlagte besøg ikke tilladt hvis jeg ik har 100% overskud. Derudover hjælper min kæreste rigtig meget til og tager over hvis jeg ik kan overskue det. Jeg skal faktisk bare sige til så er han der. Det er enormt rart at det er sådan og jeg ikke behøver føle skyld over han nogle dage laver ALT det huslige. Han plejer at sige: "Du ligger på sofaen og laver baby, så er det mig der laver mad og vasker tøj i dag!" Og for fanden hvor jeg elsker ham for den indstilling

Jeg er så lige blevet sygemeldt af lægen til jeg skal føde, og igen er det sådan noget der giver så meget ro på i hverdagen. Bare det at jeg ved jeg ik skal forholde mig til at prøve at komme igennem til lægen hver halve eller hele måned for at få forlænget min sygemelding. Derudover starter jeg på et stress håndterings kursus gennem kommunen her på mandag og jeg glæder mig enormt til at få nogle redskaber til at kunne håndtere det hele når lavinen først ruller

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.