Jeanne skriver:
og jeg kan mærke at det genere mig. Så nu lukker jeg lige det hele ud her, ellers kan jeg ikke vende tilbage til normal. For at gøre en lang histore kort, så har jeg en borger med hjerneskade, og normalt plejer alt hvad h*n siger fise ind af det ene øre og ud af det andet, men i dag blev det vist for meget. 
På 30 min er følgende udpluk blevet sagt til mig:
"hold da op hvor er du fed. Skal du ikke på afmageringskur"
"du er en egoistisk lort, der bare vil sidde på din fede røv og skide i bukserne"
"Du er da så grim med de krøller"
"Ad hvor er dine fødder store"
"Lugter du altid af lort"
"I er alle sammen nogle lorte som bare vil have flere penge så i kan tage på i vægt"
"Jeg synes kvinder i jeans er grimme, men du slår alle rekorder"
ARGH det har godt nok været en crappy eftermiddag. Jeg kan ikke helt få det ud af systemet, nogle råd?
Hej.
Først vil jeg spørge, om du er ufaglært, hjælper ell assistent???
Det har nemlig betydning for, hvordan man har lært at takle denne slags mennesker. For ved nogle hjerneskader, kan disse borgere virkelig ikke gøre for, det de snakker om.
Jeg har også en, der lyder som "din" på mit arb.
Hun fylder meget og selvom man lader det sive ud, bliver man bare fyldt op på et tidspunkt.
Mit råd vil simpelthen være, at få det skrevet ned. Hvad borgeren sagde, hvordan du havde det med det, hvad du vil prøve at gøre næste gang osv osv.
Og hvis det kan hjælpe, så band og lyn over borgeren på dit papir. Tag et dejligt bad, læs en bog ell bare lad tankerne hænge på noget andet. Lad papiret ligge til næste dag og brænd det.
Lyder måske åndssvagt, men det hjælper. Og der er jo pointen

Håber det hjælper på dig...

Kloster
Anmeld