Har taget arbejdet med hjem i dag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

964 visninger
13 svar
0 synes godt om
20. marts 2009

1977

Profilbillede for 1977
og jeg kan mærke at det genere mig. Så nu lukker jeg lige det hele ud her, ellers kan jeg ikke vende tilbage til normal. For at gøre en lang histore kort, så har jeg en borger med hjerneskade, og normalt plejer alt hvad h*n siger fise ind af det ene øre og ud af det andet, men i dag blev det vist for meget.

På 30 min er følgende udpluk blevet sagt til mig:

"hold da op hvor er du fed. Skal du ikke på afmageringskur"
"du er en egoistisk lort, der bare vil sidde på din fede røv og skide i bukserne"
"Du er da så grim med de krøller"
"Ad hvor er dine fødder store"
"Lugter du altid af lort"
"I er alle sammen nogle lorte som bare vil have flere penge så i kan tage på i vægt"
"Jeg synes kvinder i jeans er grimme, men du slår alle rekorder"

ARGH det har godt nok været en crappy eftermiddag. Jeg kan ikke helt få det ud af systemet, nogle råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2009

Rasmine

Hahahhahah...
Ej, sorry!
Men fårk, jeg griner nu.
Jahrmen for helvete...
Du kan ikke gøre andet end at grine af det.
Tænk på at det i det i det mindste er bedre at have med én gøre som HAR sprog, fremfor én som er HELT slukket oveni, og uden sprog.
Grin af det, latter skulle være så godt.

Go' weekend!

Anmeld

20. marts 2009

fam.4xc

selvom man er syg og sygdommen ofte gør man ik er helt bevidst omkring hvad man lukker ud og hvad det gør ved den man lukker ud til SKAL man altså forsøge at være venlig og SKAL IKKE opføre sig som din borger.

Jeg har en beboere som ik siger sådanne ting som din borger,, men som lukker fuldstændig sammen, spænder i alle led og har så mange kræfter at man indimellem føler man hiver i beboeren bare for at hjælpe en bluse på. Hun siger tingene meget lavt så siger hun noget grimt hører jeg det sjællent Men hun kan skrige så hele plejehjemmet kan høre hende, og det er så stressende og belastende samtidigt med at man så bruger så mange kræfter på at prøve at hjælpe hende fordi hun spænder i alt hun kan komme til.
Hun kan også finde på at lange ud efter mig eller sparke ud efter mig..

Har hun sådan en dag - hvilke hun havde så sent som i går - så siger jeg stille og roligt til hende, at det vil jeg ik finde mig i og stopper hun ik øjeblikkeligt så kan hun ik modtage hjælp. Ofte forlader jeg rummet, feks hvis hun er på badeværelset, for så at gå ind og redde sengen osv, og så har det gerne hjulpet til jeg kommer tilbage, men hvis ik henter jeg forstærkning så vi er 2 om at gøre hende færdig...

Anmeld

20. marts 2009

Honningblomst

Mebach skriver:

Hahahhahah...
Ej, sorry!
Men fårk, jeg griner nu.
Jahrmen for helvete...
Tænk på at det i det i det mindste er bedre at have med én gøre som HAR sprog, fremfor én som er HELT slukket oveni, og uden sprog.

Go' weekend!

Anmeld

20. marts 2009

1977

Profilbillede for 1977
Mebach skriver:

Hahahhahah...
Ej, sorry!
Men fårk, jeg griner nu.
Jahrmen for helvete...

Go' weekend!

Det plejer jeg også at gøre, men det kan jeg ikke helt i dag. Desværre Når man høre denne svada 2½-3 timer om ugen kan man sagtens opbygge et indre høreværn, men det er vist gået i stykker i dag.

Anmeld

20. marts 2009

1977

Profilbillede for 1977
fam.4xc skriver:

selvom man er syg og sygdommen ofte gør man ik er helt bevidst omkring hvad man lukker ud og hvad det gør ved den man lukker ud til SKAL man altså forsøge at være venlig og SKAL IKKE opføre sig som din borger.

Jeg har en beboere som ik siger sådanne ting som din borger,, men som lukker fuldstændig sammen, spænder i alle led og har så mange kræfter at man indimellem føler man hiver i beboeren bare for at hjælpe en bluse på. Hun siger tingene meget lavt så siger hun noget grimt hører jeg det sjællent Men hun kan skrige så hele plejehjemmet kan høre hende, og det er så stressende og belastende samtidigt med at man så bruger så mange kræfter på at prøve at hjælpe hende fordi hun spænder i alt hun kan komme til.
Hun kan også finde på at lange ud efter mig eller sparke ud efter mig..

Har hun sådan en dag - hvilke hun havde så sent som i går - så siger jeg stille og roligt til hende, at det vil jeg ik finde mig i og stopper hun ik øjeblikkeligt så kan hun ik modtage hjælp. Ofte forlader jeg rummet, feks hvis hun er på badeværelset, for så at gå ind og redde sengen osv, og så har det gerne hjulpet til jeg kommer tilbage, men hvis ik henter jeg forstærkning så vi er 2 om at gøre hende færdig...

Det lyder heller ikke rart. Der "sjove" ved min borger er at kun har en mistanke om hjernaskade og demens, for h*n vil ikke udredes Og ledelsens svar når vi beder om hjælp og redskaber (vi er 2 ufaglærte om hende), så er svaret at vi bare må acceptere at sådan er h*n. Og der er ingen af de faglærte som vil have borgeren. Så jeg glæder mig til 1 maj, for så stopper vi begge 2, og de skal til at starte to nye op i hjemmet. Der er ingen der gider høre på det så mange timer om ugen.

Anmeld

20. marts 2009

Kloster

Jeanne skriver:

og jeg kan mærke at det genere mig. Så nu lukker jeg lige det hele ud her, ellers kan jeg ikke vende tilbage til normal. For at gøre en lang histore kort, så har jeg en borger med hjerneskade, og normalt plejer alt hvad h*n siger fise ind af det ene øre og ud af det andet, men i dag blev det vist for meget.

På 30 min er følgende udpluk blevet sagt til mig:

"hold da op hvor er du fed. Skal du ikke på afmageringskur"
"du er en egoistisk lort, der bare vil sidde på din fede røv og skide i bukserne"
"Du er da så grim med de krøller"
"Ad hvor er dine fødder store"
"Lugter du altid af lort"
"I er alle sammen nogle lorte som bare vil have flere penge så i kan tage på i vægt"
"Jeg synes kvinder i jeans er grimme, men du slår alle rekorder"

ARGH det har godt nok været en crappy eftermiddag. Jeg kan ikke helt få det ud af systemet, nogle råd?

Hej.

Først vil jeg spørge, om du er ufaglært, hjælper ell assistent???

Det har nemlig betydning for, hvordan man har lært at takle denne slags mennesker. For ved nogle hjerneskader, kan disse borgere virkelig ikke gøre for, det de snakker om.

Jeg har også en, der lyder som "din" på mit arb.
Hun fylder meget og selvom man lader det sive ud, bliver man bare fyldt op på et tidspunkt.

Mit råd vil simpelthen være, at få det skrevet ned. Hvad borgeren sagde, hvordan du havde det med det, hvad du vil prøve at gøre næste gang osv osv.
Og hvis det kan hjælpe, så band og lyn over borgeren på dit papir. Tag et dejligt bad, læs en bog ell bare lad tankerne hænge på noget andet. Lad papiret ligge til næste dag og brænd det.

Lyder måske åndssvagt, men det hjælper. Og der er jo pointen

Håber det hjælper på dig...

Kloster

Anmeld

20. marts 2009

fam.4xc

Jeanne skriver:

Det lyder heller ikke rart. Der "sjove" ved min borger er at kun har en mistanke om hjernaskade og demens, for h*n vil ikke udredes Og ledelsens svar når vi beder om hjælp og redskaber (vi er 2 ufaglærte om hende), så er svaret at vi bare må acceptere at sådan er h*n. Og der er ingen af de faglærte som vil have borgeren. Så jeg glæder mig til 1 maj, for så stopper vi begge 2, og de skal til at starte to nye op i hjemmet. Der er ingen der gider høre på det så mange timer om ugen.

hvor er det trist der sidder et plejepersonale der er så ringe at de ik hjælper og samarbejder med deres kollegaer!!!

Kan godt forstå du glæder dig til at stoppe, for tingene lyder ik som om de fungere optimalt i den gruppe..

Anmeld

20. marts 2009

fam.4xc

Kloster skriver:

Hej.

Først vil jeg spørge, om du er ufaglært, hjælper ell assistent???

Det har nemlig betydning for, hvordan man har lært at takle denne slags mennesker. For ved nogle hjerneskader, kan disse borgere virkelig ikke gøre for, det de snakker om.

Jeg har også en, der lyder som "din" på mit arb.
Hun fylder meget og selvom man lader det sive ud, bliver man bare fyldt op på et tidspunkt.

Mit råd vil simpelthen være, at få det skrevet ned. Hvad borgeren sagde, hvordan du havde det med det, hvad du vil prøve at gøre næste gang osv osv.
Og hvis det kan hjælpe, så band og lyn over borgeren på dit papir. Tag et dejligt bad, læs en bog ell bare lad tankerne hænge på noget andet. Lad papiret ligge til næste dag og brænd det.

Lyder måske åndssvagt, men det hjælper. Og der er jo pointen

Håber det hjælper på dig...

Kloster

er enig i mange ting, men hjerneskadet eller ej er det også fair nok at fortælle vedkommende at den opførelse er bare ik acceptabel, at man gerne vil hjælpe vedkommende men at ´der skal være en god og rar tone imellem...

Anmeld

20. marts 2009

Kloster

fam.4xc skriver:

er enig i mange ting, men hjerneskadet eller ej er det også fair nok at fortælle vedkommende at den opførelse er bare ik acceptabel, at man gerne vil hjælpe vedkommende men at ´der skal være en god og rar tone imellem...

Er enig med dig... Igen
Self skal man rette borgeren i, hvad der er acceptabelt og ej.
Dog vil jeg sige, at man nemmere kan se, hvorfor borgeren gør og siger som h*n gør, hvis man har kenskab til "sygdommen" ell skaden. Men nogle skader kan man bare ikke "opdrage" på.
Synes desuden, der er SØRGELIGT at 2 ufaglærte står med en vanskelig borger alene pga de ikke gider. Det er sgu sørgeligt!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.