Eva skriver:
Nå, så fik jeg hentet børn.
Pædagogen jeg havde fortalt det til kom direkte til mig da jeg kom ind. Hun sagde der var blevet talt med den studerende og at ledelsen også var underrettet og at moderen selvfølgelig ville få besked også.
Så alt bliver meddelt og den rigtige vej. dejligt når man bliver taget alvorligt, men hun sagde også at hun kunne se på mig jeg var rystet og JA, det var og er jeg også...vold mod børn er ulovligt!!!
Hvad drengen gjorde vde jeg ikke og det er egentlig også lige meget, hendes adfærd var så forkert som noget.
Knus..
Hej Eva!
Jeg syntes det er vil flot, at du sagde noget og sørget for den gik videre - det er det vi alle SKAL gøre i en sådan situation, uanset hvor ubehageligt det end må føles. Men det er med til at sikre vores børn bliver behandlet ordentligt og er trygge i hverdagen.
Jeg oplevede selv noget lignende for nogle mdr siden, det var så bare en mor der stod og skreg helt vildt af sin datter!
Jeg skulle aflevere Stefanie og vi var igang med at tage jakke mv af. Der var 2 andre forældre der også var ved at hjælpe deres børn af med jakkerne mv.
Så kommer den her mor så ind og skal afleverer sine 2 tvilinger. Hun havde sin 3. datter med, som lige var stoppet i vuggestuen og kommet i børnehave. Den pige ville så hjælpe tvillingerne af med jakkerne osv., hvilket åbenbart ikke passede moderen, så hun råbte og skreg helt vildt - jeg mener virkelig SKREG af det her stakkels pigebarn, som begyndte at græde helt vildt. Moderen fortsatte med at skrige barnet lige ind i hovedet.
Både jeg selv og de 2 andre forældre gik fuldstændig i chok - ud kom 2 pædagoger som også gik i chok og trøstede den her pige, som nu sad på bænken og græd.
Jeg kunne se Stefanie blev meget påvirket af situationen, det samme gjorde de andre børn, så vi forældre skyndte os ind på stuerne, simpelthen for at skåne vores børn.
Jeg havde det rigtig skidt, da jeg forlod stedet.....det var så mærkeligt det hele!
Da jeg hentede min datter igen, talte jeg med én af pædagogerne der overværede det hele om morgnen, jeg sagde jeg havde det rigtig skidt og havde ikke tænkt på andet hele dagen. Hun havde det også rigtig skidt - hun havde sagt det til sin chef, hvilket den anden pædagig også gjorde. Hun rådede mig til at gå ned til lederen, så der kunne gøres noget. Det gjorde jeg med det samme, det lettede rigtig meget at få det sagt - og lederen var super glad for jeg havde sagt det, for den tone var abssolut ikke acceptabel i huset, heller ikke af forældrene. Det viste sig faktisk, at de andre 2 forældre havde ringet til hende og fortalt om situationen, de var også dybt rystet.
Det endte med at den her mor fik en påmindelse om, at hun måtte tale pænt og stille til hendes børn, når hun var i vuggestuen, samt hendes opførelse var dybt uacceptabel. Hun har åbenbart taget det til sig, for siden har hun været så sød så sød!
Men jeg syntes det er vigtigt vi alle gør sådan, taler med dem i huset om enhver ubehagelig oplevelse, det er trods alt vores børn vi overgiver til andre. Og jeg vil ikke have mine børn skal føle sig utrygge.
Lone