Hold op jeg er chokkeret...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.151 visninger
10 svar
0 synes godt om
20. marts 2009

Honningblomst

Hej piger...

Skal lige høre jeres mening om en situation jeg overværede nede i børnehaven da jeg afleverede drengene her til formiddag.

Jeg sidder og hjælper Konrad af tøjet og over i den modsatte gardarobe står der en kvinde, har ikke rigtig set hende før. Tror det er en vikar.
Pludselig hiver hun fat i armen på et af børnene og hiver fire fem gange hårdt i den så barnet ryger frem og tilbage imens hun tager ansigtet helt ned til barnets og råber det meget hårdt ind i hovedet,
Jeg bliver virkelig rystet, hvad er det for et overgreb at udsætte et barn for. Her går man og regner med at ens barn bliver passet på at rummelige empatiske og ikke mindst prof. voksne, men det er åbenbart ikke tilfældet.
Jeg går straks til Konrads pædagog og fortæller om min oplevelse og hun siger jeg skal gå til den anden stuepædagog, som er der hvor Bertram går og dette kvindemenneske også er.
Jeg fortæller hvad jeg oplevede og hun ville gå til personen som er studerende!!!! måske skulle man læse noget andet hvis ikke man kan rumme børn og behandle dem pænt!!
Nu skal jeg ned og hente drengene om lidt. Overvejer at gå til kvinden og sige at jeg ALDRIG håber jeg ser hende behandle et barn sådan igen og at jeg udover det har tænkt mig at fortælle det stakkels barns mor hvad der skete. Det har hun ret til at vide og så kan hun evt tale med sit barn.

Hvad mener I?
Og hvordan havde I reageret?

Knus Eva..som tænker hvordan hun er når der ikke er andre pædagoger og forældre i nærheden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2009

Rasmine

Eva skriver:

Hej piger...

Skal lige høre jeres mening om en situation jeg overværede nede i børnehaven da jeg afleverede drengene her til formiddag.

Jeg sidder og hjælper Konrad af tøjet og over i den modsatte gardarobe står der en kvinde, har ikke rigtig set hende før. Tror det er en vikar.
Pludselig hiver hun fat i armen på et af børnene og hiver fire fem gange hårdt i den så barnet ryger frem og tilbage imens hun tager ansigtet helt ned til barnets og råber det meget hårdt ind i hovedet,
Jeg bliver virkelig rystet, hvad er det for et overgreb at udsætte et barn for. Her går man og regner med at ens barn bliver passet på at rummelige empatiske og ikke mindst prof. voksne, men det er åbenbart ikke tilfældet.
Jeg går straks til Konrads pædagog og fortæller om min oplevelse og hun siger jeg skal gå til den anden stuepædagog, som er der hvor Bertram går og dette kvindemenneske også er.
Jeg fortæller hvad jeg oplevede og hun ville gå til personen som er studerende!!!! måske skulle man læse noget andet hvis ikke man kan rumme børn og behandle dem pænt!!
Nu skal jeg ned og hente drengene om lidt. Overvejer at gå til kvinden og sige at jeg ALDRIG håber jeg ser hende behandle et barn sådan igen og at jeg udover det har tænkt mig at fortælle det stakkels barns mor hvad der skete. Det har hun ret til at vide og så kan hun evt tale med sit barn.

Hvad mener I?

Knus Eva..som tænker hvordan hun er når der ikke er andre pædagoger og forældre i nærheden.

Hvad fanden laver du dog, dame?
-Ville jeg sige!
Håber hun dumper praktikken!

Anmeld

20. marts 2009

Honningblomst

Mebach skriver:

-Ville jeg sige!

Det håber jeg også...øv, hvor er det trist....men ja, jeg skulle måske have gået til hende, var bare ret meget hidsig på hende, så er ikke sikker på at jeg havde været så heldig i min udmelding.

Anmeld

20. marts 2009

fam.4xc

Mebach skriver:

-Ville jeg sige!

jep !!!

Anmeld

20. marts 2009

Stumpen

Og hvad sagde stuepædagogen så til det?? Det er da overhovedet ikke acceptabelt!!!!

I efteråret var min niece udsat for hvad jeg vil kalde et overgreb i vuggeren.. En pædagogmedhj. skulle skifte hendes ble og hev åbentbart pænt i simones ben, hvilket resulterede i at Simone ikke længere ville skiftes på et puslebord -ej heller hjemme!!(og kunne fortælle hvad der skete, da hun var 3 år og endnu ikke var kommet af med bleen på det tidspunkt) Min søster gik til pædagogerne, som sagde undeskyldene at medhj. ikke har den største tålmodighed!?!?!?!? Jamen så få hende ud af klappen!!!

Jeg er dybt rystet Eva....

Anmeld

20. marts 2009

Honningblomst

Stumpen skriver:

Og hvad sagde stuepædagogen så til det?? Det er da overhovedet ikke acceptabelt!!!!

I efteråret var min niece udsat for hvad jeg vil kalde et overgreb i vuggeren.. En pædagogmedhj. skulle skifte hendes ble og hev åbentbart pænt i simones ben, hvilket resulterede i at Simone ikke længere ville skiftes på et puslebord -ej heller hjemme!!(og kunne fortælle hvad der skete, da hun var 3 år og endnu ikke var kommet af med bleen på det tidspunkt) Min søster gik til pædagogerne, som sagde undeskyldene at medhj. ikke har den største tålmodighed!?!?!?!? Jamen så få hende ud af klappen!!!

Jeg er dybt rystet Eva....

Ja, jeg er også rystet...de ville gå til hende nu her og det var bestemt ikke acceptabelt, var det jeg fik af vide.
Jeg sidder med i forældrebestyrrelsen, så i forhold til det ved jeg ikke om jeg skal gøre noget...meddele det til andre??
Hmm...men tror jeg går til damen når jeg kører derned om lidt.
Fanme synd for det stakkels barn og næste gang er det måske mit barn eller et andet...det er bare ikke ok...

Og føj for en opførsel din niece blev udsat for...hvorfor er der så mange inkompetente mennesker der vælger at arbejde med børn når nu de ikke kan rumme det...

Knus..

Anmeld

20. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Eva skriver:

Hej piger...

Hvad mener I?

GYS!!!!

Jeg var også gået direkte til stålet.

Det går fanmer ikke.

Anmeld

20. marts 2009

Mormilla

Hvis det var mig ville jeg gå til lederen af børnehaven og ta en snak med hende!!! Og jeg ville os snakke med barnets mor. hun har ret til at vide hvad der er sket!!!

Anmeld

20. marts 2009

Pia.

Puha... sikke en grim oplevelse søde.... Jeg forstår dig fuldt ud... håber det får konsekvenser for hende at hun gjorde det... jeg syntes du skal ringe til barnets mor og fortælle hvad du så....

Fik du afvide hvad grunden var til hun ruskede barnet ?????

er helt chokket og forstår godt du reagere som du gør...

Varmt knus og igen tak for i går... PIA.

Anmeld

20. marts 2009

Honningblomst

Nå, så fik jeg hentet børn.
Pædagogen jeg havde fortalt det til kom direkte til mig da jeg kom ind. Hun sagde der var blevet talt med den studerende og at ledelsen også var underrettet og at moderen selvfølgelig ville få besked også.
Så alt bliver meddelt og den rigtige vej. dejligt når man bliver taget alvorligt, men hun sagde også at hun kunne se på mig jeg var rystet og JA, det var og er jeg også...vold mod børn er ulovligt!!!
Hvad drengen gjorde vde jeg ikke og det er egentlig også lige meget, hendes adfærd var så forkert som noget.
Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.