Jer Der har haft Flaske børn Mangler Råd.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2009

fam.4xc

AEldur skriver:

Men er det ikke omkring 1 års alderen man stopper eller hvordan?

de anbefaler at man gør det allerede når de får tænder men det er meget normalt at man stopper med den ved 12 mdrs alderen... nogen venter dog - men de har ik behovet for flasken længere ved 1 års alderen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2009

Camilla_a

Da vi skulle stoppe med falsken, var det bare fra den ene dag til den anden og han har aldrig spurgt efter den siden. Troede ellers der ville komme lidt brok, men nej nej (skønt)

Anmeld

20. marts 2009

Sebastians Mor

fam.4xc skriver:

Lige som Bastian skriver har vi heller ik haft problemer med at komme af med flasken og har gjort det fra den ene dag til den anden ved blot ik at tilbyde den og allerede 2. dag forventede hun den ik længere - 1. dag var hun klar og tog sutten ud men jeg puttede mig bare lidt ekstra ind til hende for at gi hende den tryghed istedet - vi sover jo sammen - og det gik fint - og det samme var det med storesøster i sin tid

Det handler en del om at du udståler og udviser at det er sådan her det er for at den lille kan mærke du mener det og får at opnå tryghed - hvis du er utryg og ik er klar til at slutte med flasken, går det ik...

Nu er det jo også sådan han ikke bruger sut valgte han selv fra da han fik tænder-.--

Men skal jeg så bare fremover slet ikke give ham nogle form for drikkelse i flaske så kun i kop, fordi hvis vi er ude og køre eller han er ude eller sådan noget så bruger jeg somregl en flaske bare med vand eller saft men det skal jeg vel også stoppe med så kun tilbyde ham i kop?

Anmeld

20. marts 2009

Sebastians Mor

Camilla_a skriver:

Da vi skulle stoppe med falsken, var det bare fra den ene dag til den anden og han har aldrig spurgt efter den siden. Troede ellers der ville komme lidt brok, men nej nej (skønt)

JEg må bare prøve

Anmeld

20. marts 2009

fam.4xc

AEldur skriver:

Nu er det jo også sådan han ikke bruger sut valgte han selv fra da han fik tænder-.--

Men skal jeg så bare fremover slet ikke give ham nogle form for drikkelse i flaske så kun i kop, fordi hvis vi er ude og køre eller han er ude eller sådan noget så bruger jeg somregl en flaske bare med vand eller saft men det skal jeg vel også stoppe med så kun tilbyde ham i kop?

ja jeg ville smide de sutteflasker langt væk - mine piger har drukket af kop eller har vi været ude så af en alm vandflaske eller evt af sugerør.

Og det behøver skam ik være et problem han ik bruger sut - du skal bare gi ham trygheden som han finder i flasken på en anden måde - feks ved din nærhed eller måske med en lille dejlig blød putte bamse

Anmeld

20. marts 2009

Sebastians Mor

fam.4xc skriver:

ja jeg ville smide de sutteflasker langt væk - mine piger har drukket af kop eller har vi været ude så af en alm vandflaske eller evt af sugerør.

Og det behøver skam ik være et problem han ik bruger sut - du skal bare gi ham trygheden som han finder i flasken på en anden måde - feks ved din nærhed eller måske med en lille dejlig blød putte bamse

Jeg gemmer sutte flakserne væk nu i mens han sover

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.