Jer Der har haft Flaske børn Mangler Råd.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.708 visninger
15 svar
0 synes godt om
20. marts 2009

Sebastians Mor

Ku godt tænke mig at hører hvordan i gjorde da i sku stoppe med at gi flaske?
Gode råd er os velkommen.

Da min Søn er et år og ville gerne begynde og vende ham af med at skulle have natflaske..

Han får nemlig kun 1 flaske om dagen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2009

Fam. Madsen

hej

jeg kan desværre ikke hjælpe dig men jeg læser lige med da jeg snart skal til og vende min søn af med flaske men venter lige et par mdr endnu han er kun 6,5mdr.

men held og lykke med og få ham vendt af med flaskn.

forresten ejg har læst et eller andet sted med at man kan give ham vand i flasken også skulle han selv stoppe med og vil have den...

det er jo en mulighed og prøve det

-sandra

Anmeld

20. marts 2009

Bastian

Er det natflaske, forstået på den måde at han vågner og er sulten, eller en aftenflaske at sove på?

Jeg har været nervøs begge gange, da jeg skulle tage aftenflasken fra ungerne. Men det viste sig, at det nok var mit behov for at hygge end sulten der var størst, for de savnede det overhovedet ikke, når de ikke fik det tilbudt.

Anmeld

20. marts 2009

Sebastians Mor

Familien Madsen skriver:

hej

jeg kan desværre ikke hjælpe dig men jeg læser lige med da jeg snart skal til og vende min søn af med flaske men venter lige et par mdr endnu han er kun 6,5mdr.

men held og lykke med og få ham vendt af med flaskn.

forresten ejg har læst et eller andet sted med at man kan give ham vand i flasken også skulle han selv stoppe med og vil have den...

det er jo en mulighed og prøve det

-sandra

Hej
Ja det ku være jeg skulle prøve det-

men faktisk i nat fik han en tår saft i stedet for sin flaske på 180 ml.. og han havde godt nok ondt i maven pga opkast hele dagen, men han faldt til ro som han plejede vågnede 2 gange efter pga han kun måtte få væske så han var sulten men han måtte ikke få noget kun væske og hver gang jeg gav ham en tår og lagde ham i seng faldt han til ro med det samme og sov..

men ved ikke om det holder`?
Tror det vil være bedre når han nu får noget og spise igen?

Anmeld

20. marts 2009

Sebastians Mor

Bastian skriver:

Er det natflaske, forstået på den måde at han vågner og er sulten, eller en aftenflaske at sove på?

Jeg har været nervøs begge gange, da jeg skulle tage aftenflasken fra ungerne. Men det viste sig, at det nok var mit behov for at hygge end sulten der var størst, for de savnede det overhovedet ikke, når de ikke fik det tilbudt.

Det er den flaske til at sove på, han har sovet igennem pånær når han er syg fra han var 2½ måned.

Anmeld

20. marts 2009

Bastian

Altså jeg tog beslutningen, lukkede øjnene og kastede os ud i en kold tyrker. De blev tilbudt et glas vand (ikke flaske) hvis de var tørstige. Som sagt gik over al forventning...

Anmeld

20. marts 2009

Sebastians Mor

Bastian skriver:

Altså jeg tog beslutningen, lukkede øjnene og kastede os ud i en kold tyrker. De blev tilbudt et glas vand (ikke flaske) hvis de var tørstige. Som sagt gik over al forventning...

Jeg må bare prøve

Anmeld

20. marts 2009

Sebastians Mor

Men er det ikke omkring 1 års alderen man stopper eller hvordan?

Anmeld

20. marts 2009

fam.4xc

Lige som Bastian skriver har vi heller ik haft problemer med at komme af med flasken og har gjort det fra den ene dag til den anden ved blot ik at tilbyde den og allerede 2. dag forventede hun den ik længere - 1. dag var hun klar og tog sutten ud men jeg puttede mig bare lidt ekstra ind til hende for at gi hende den tryghed istedet - vi sover jo sammen - og det gik fint - og det samme var det med storesøster i sin tid

Det handler en del om at du udståler og udviser at det er sådan her det er for at den lille kan mærke du mener det og får at opnå tryghed - hvis du er utryg og ik er klar til at slutte med flasken, går det ik...

Anmeld

20. marts 2009

Mie A

Bastian skriver:

Sådan gjorde vi også, da vores søn var blevet et år - og det gik også super fint!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.