Moar jeg er fææææærdig.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

805 visninger
13 svar
0 synes godt om
19. marts 2009

HelleBelle

Er der nogen af jeres børn der er begyndt at tørre sig selv?
Hvornår skal man begynde at lære dem det??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Idun vil gerne tørre sig selv og gør det også i børnehaven... Men hun bliver rød, når man ikke går det efter Så det er ikke så godt..

Jeg tror nok det er en god idé, at lærer dem det, så de kan det INDEN de skal i skole For der er jo ikke nogen til at hjælpe dem med det!

Anmeld

19. marts 2009

Tina2

Filuca tørrer ikke sig selv endnu, heller ikke i BH. Synes det er for tidligt, men hun skal da lære det inden hun skal i skole.....

Anmeld

20. marts 2009

karina1980

jasmin har tørret sig selv ihvertfald et år nu, det kom helt naturligt da Bh ikke altid er lige gode til at holde øre og øjne åbne med at der er børn som råber på hjælp fra toilettet,

så da hun begyndte at komme hjem, med beskidt undertøj, begyndte jeg at lærer hende hvordan hun skulle gøre, så nu tørre hun sig selv, hun har dog en tendens til ikke at gøre det når hun har tisset hvilket jeg stadig snakker med hende om,

men det hjælper, nu mangler vi bare at lærer hende at hun skal huske at trække op for det andet med at vaske hænder og sætte tøj ordentligt bagefter det klare hun fint

det skal lige siges at jeg nok har diskuteret det med toiletbesøg en million gange i Bh og ved at der stadig er forældre der diskutere det, og at der flere gange er blevet holdt det ene og det andet møde, men jeg opgav simpelthen at nå ind til dem

Anmeld

20. marts 2009

HelleBelle

I Maltes børnehave har de en trådløs ringklokke ved toilettet, så kan pædagogerne altid høre når der er nogen der skal ha hjælp.
Tror vi venter med at lære Malte det, kom bare pludselig i tvivl, om det var på tide

Anmeld

20. marts 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
karina1980 skriver:

jasmin har tørret sig selv ihvertfald et år nu, det kom helt naturligt da Bh ikke altid er lige gode til at holde øre og øjne åbne med at der er børn som råber på hjælp fra toilettet,

så da hun begyndte at komme hjem, med beskidt undertøj, begyndte jeg at lærer hende hvordan hun skulle gøre, så nu tørre hun sig selv, hun har dog en tendens til ikke at gøre det når hun har tisset hvilket jeg stadig snakker med hende om,

men det hjælper, nu mangler vi bare at lærer hende at hun skal huske at trække op for det andet med at vaske hænder og sætte tøj ordentligt bagefter det klare hun fint

det skal lige siges at jeg nok har diskuteret det med toiletbesøg en million gange i Bh og ved at der stadig er forældre der diskutere det, og at der flere gange er blevet holdt det ene og det andet møde, men jeg opgav simpelthen at nå ind til dem

Vi snakker også MEGET om det med at HUSKE at vaske hænder, trække ud, mv...

'Jeg har jo slet ikke rørt ved noget mor!!!'... mmm...

Men det ER altså en god vane, med at få vasket hænderne, når man er på wc, så man undgår at fedte alt for meget rundt. Ikke fordi det skal være ocd-agtigt og op til albuerne med stålbørster, men jeg vil bare gerne lære hende god alm hygiejne

Hvordan har du lært hende det med at tørre sig ordenligt selv?

Anmeld

20. marts 2009

tumle81

Victoria gør det indimellem. Hun vil gerne lære det selv, men har også problemet med rød numse bagefter.
Det er ligesom om armene er for korte

Men med øvelse bliver hun vel en mester en dag *s*

Knus Kathrina

Anmeld

20. marts 2009

Muslingen

Amalie gør det i børnehaven, men ikke så tit derhjemme og helst ikke når hun har skidt. Men hun kan altså godt. hun er super god til at huske at vaske hænder bagefter, så det er dejligt.

Kh Fie

Anmeld

20. marts 2009

lene

Mathias tørre sig selv dog skal han også mindes om at trække op, men grunden til han har læret det er fordi at han jo startede i storebørne gruppen et år for tidligt og der skal de lære at klare det selv, inde de skal i skole, så der for, men vi gør også meget i at mathias skal huske at vake sine fingre når han har været på toiletet
knus lene

Anmeld

20. marts 2009

karina1980

Zafir skriver:

Vi snakker også MEGET om det med at HUSKE at vaske hænder, trække ud, mv...

'Jeg har jo slet ikke rørt ved noget mor!!!'... mmm...

Men det ER altså en god vane, med at få vasket hænderne, når man er på wc, så man undgår at fedte alt for meget rundt. Ikke fordi det skal være ocd-agtigt og op til albuerne med stålbørster, men jeg vil bare gerne lære hende god alm hygiejne

Hvordan har du lært hende det med at tørre sig ordenligt selv?

det med at vaske hænder, det gør de heldigvis meget ud af i børnehaven, hvilket også har været nødvendigt da de har haft børneorm en hel del gange i løbet af 6 mdr,

altså jeg lærte det hende på tampon-måden så hun hopper ned fra toilettetstiller sig med spredte ben(altså ligesom hvis man skulle tage en tampon på) og så tørre hun sig,

de første par gange hjalp jeg hende, ved at fortælle hvad hun skulle og nu tjekker jeg bare en gang imellem at hun stadig gør det rigtigt,

hendes arme er stadig lidt for korte til den anden vej rundt, så der ender hun med at smøre det mere ud end tørre det af men det kommer nok, hun vokser jo igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.