(Europæiske) rejseforsikring ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2012

Anonym trådstarter

Marts<3 skriver:

Der gik lidt sport i den fra min side;-) 

Læs feks her, det er fra europæiske´s hjemmeside

Er det nødvendigt med en rejseforsikring, når jeg har det gule sundhedskort? 

Den offentlige rejsesygesikring/det gule sundhedskort dækker dækker kun i det geografiske Europa og primært udgifter til læge og lægeordineret medicin i forbindelse med akut sygdom eller tilskadekomst på rejsen.

Med en rejseforsikring fra Europæiske har du mulighed for at få dækning i hele verdenen og dækket udgifter i forbindelse med hjemtransport, sygeledsagelse og tilkaldelse samt kompensation for de dage du evt. skulle være syg på ferien, eller hvis din bagage kommer for sent frem til dit rejsemål m.m.

Så du skal tag højde for at du selvfølgelig skal have dækket din kærestes omkostninger i forbindelse med du blir syg, eller der sker noget med barnet! 7-9-13 for det ikke sker! Det gule sygesikring dækker ret begrænset. 

Desuden så kommer hjælpen 100gange hurtigere til en når man er dækket via en forsikring. Jeg vil personligt ikke rejse uden!

Jeg havde selv en slags angst for min egen rejse. Men IGEN ved at ringe, så var de gode til at sætte mig ind i alt. Også omkring ting jeg ikke selv havde tænkt over.  

Jeg har bestilt det blå sygesikringskort, som gerne skulle komme en af dagene - jeg synes nemlig at have læst, at det gule slet ikke kan bruges uden for DK's grænser. Det burde kunne, men det kan det ikke - og så skyndte jeg mig at bestille det blå!

Jeg er nok en pjævs, der ikke helt turde ringe, fordi jeg ikke anede en kæft om forsikringer - men nu ved jeg da lidt om, hvad jeg skal tage højde for. Jeg vil ringe! Og ikke være en pjævs

TAK for hjælpen!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2012

Tulle28

Europæiske er nogen af de bedste på markedet. Det du skal huske at tjekke hvis du tegner gennem din egen forsikring, er hvem du ringer til, hvis uheldet er ude på rejsen. Det kan nemlig tit være svært at finde ud af og noget mange glemmer i jagten på den billigste forsikring.

Anmeld

16. februar 2012

AnneL

Anonym skriver:

Det gode ved at bestille ved egen forsikring er vel også, at vi så har den altid - hvor man modsat europæiske, gouda og hvad ellers, kun har det begrænset.. ?

Og, helt præcis, skal jeg så spørge HVAD de dækker? Ja, undskyld, men jeg er ret blank når det kommer til sådan noget her...

En forsikring du tegner gennem dit forsikringsselskab, gælder i et helt år og omfatter HELE husstanden.

Forsikringer gennem fx. Europæiske kan også sagtens gælde i et helt år, men de omfatter ikke nødvendigivis hele husstanden, dvs. man kan komme ud for, at man skal tegne en pr. person.

Du skal sikre dig, at LB omfatter de ting, du har behov for at være dækket for. Spørg dem fx. hvilke undtagelser de har / I hvilke situationer du ikke vil være dækket.

For mig at se, er fordelene ved disse specielle rejseforsikringsselskaber, at de tegner specielle rejseforsikringer, som fx. dækker ekstremt lange rejser, studierejser og lign, som man ikke kan tage for givet, at en alm. rejse forsikring dækker.

Det er en jungel! Og netop derfor er det helt OK, at ringe til sin forsikring os sige "Hej, jeg fatter intet, hjælp mig, er jeg ordentligt dækket når jeg rejser - jeg er i øvrigt gravid i xx uge"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.