(Europæiske) rejseforsikring ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.058 visninger
12 svar
0 synes godt om
10. februar 2012

Anonym trådstarter

Vi skal på ferie i Prag 1 uge. Til den tid vil jeg være 32 uger henne i graviditeten og har brug for et "sikkerhedsnet", hvis der skulle ske noget, mens vi er afsted.
Er der nogen der kan fortælle mig, om det er sikkert at bestille sin rejseforsikring hos Europæiske??

Vi har forsikring hos LB og derfor endnu et spørgsmål: Skal vi ikke bare forsikre os hos dem, med en rejseforsikring?

Jeg forstår bare ikke HVAD Europæiske tilbyder, som ens egen forsikring ikke gør. Håber der er nogen der kan hjælpe, for jeg synes godt nok det med forsikringer er en jungle!! 

(skriver ano. så manden ikke kan opsnuse indlægget. Det er en surprise!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2012

Anonym trådstarter

16. februar 2012

Anonym trådstarter

Jeg kunne stadig super godt tænke mig et svar, hvis der da er nogen derude, der ved noget... ??

Skal jeg bestille hos Europæiske eller hos vores egen forsikring.
Jeg spørger fordi jeg ikke ved, hvorfor søren der er lavet rejseforsikringer ud over dem man kan få i sin egen forsikring. Hvad er formålet - for/imod ??? 

Anmeld

16. februar 2012

AnneL

Bestil hos LB.

Det er sikkert meget billigere, og standard dækningen er nok tæt på den samme - men spørg lige ind til dem.

Du skal nok også lige sikre dig, om du vil være dækket hvis der sker noget i forbindelse med din graviditet.

Anmeld

16. februar 2012

Marts<3

Jeg har lige været i sydafrika i uge 28-30.

Jeg havde en rejseforsikring gennem Gouda. Når man er gravid så har de oversigt over hvilket tegn og tidligere symtomper man IKKE må have haft, for så er man ikke gættet ordentlig ind. Jeg husker det ikke tydeligt, men kan huske nogle ting overraskede mig. 

Jeg blev syg dernede. Og der blev jeg ringet op af Gouda, om de skulle håndtere sagen for mig dernede, nu jeg var gravid. De var HELT på sagen og jeg følte mig tryg hos dem. 

Først og fremmest skal du være sikker på at flyselskabet vil flyve med dig. Plus de kan forlange du har læge erklæring med. 

Jeg havde en rejseforsikring gennem Gouda. Når man er gravid så har de oversigt over hvilket tegn og tidligere symtomper man IKKE må have haft, for så er man ikke dækket ordentlig ind. Jeg husker det ikke tydeligt, men kan huske nogle ting overraskede mig. 

Der er lidt forskel på hvordan de forskellige rejseforsikringer håndtere det! Men ring ind, for det vil være en forfærdeligt hvis noget skete, og du ikke vil få hjælp! 

Anmeld

16. februar 2012

Anonym trådstarter

Marts<3 skriver:

Jeg har lige været i sydafrika i uge 28-30.

Jeg havde en rejseforsikring gennem Gouda. Når man er gravid så har de oversigt over hvilket tegn og tidligere symtomper man IKKE må have haft, for så er man ikke gættet ordentlig ind. Jeg husker det ikke tydeligt, men kan huske nogle ting overraskede mig. 

Jeg blev syg dernede. Og der blev jeg ringet op af Gouda, om de skulle håndtere sagen for mig dernede, nu jeg var gravid. De var HELT på sagen og jeg følte mig tryg hos dem. 

Først og fremmest skal du være sikker på at flyselskabet vil flyve med dig. Plus de kan forlange du har læge erklæring med. 

Jeg havde en rejseforsikring gennem Gouda. Når man er gravid så har de oversigt over hvilket tegn og tidligere symtomper man IKKE må have haft, for så er man ikke dækket ordentlig ind. Jeg husker det ikke tydeligt, men kan huske nogle ting overraskede mig. 

Der er lidt forskel på hvordan de forskellige rejseforsikringer håndtere det! Men ring ind, for det vil være en forfærdeligt hvis noget skete, og du ikke vil få hjælp! 

Okay, så simpelthen ringe og spørge min LB forsikring, HVAD de dækker, hvis der skulle ske mig noget, mens vi er i Prag ?? (altså, jeg har virkelig ikke forstand på forsikringer)

Vi tager toget derned - ikke flyet. Så dér burde ikke være problemer.

Anmeld

16. februar 2012

Anonym trådstarter

AnneL skriver:

Bestil hos LB.

Det er sikkert meget billigere, og standard dækningen er nok tæt på den samme - men spørg lige ind til dem.

Du skal nok også lige sikre dig, om du vil være dækket hvis der sker noget i forbindelse med din graviditet.

Det gode ved at bestille ved egen forsikring er vel også, at vi så har den altid - hvor man modsat europæiske, gouda og hvad ellers, kun har det begrænset.. ?

Og, helt præcis, skal jeg så spørge HVAD de dækker? Ja, undskyld, men jeg er ret blank når det kommer til sådan noget her...

Anmeld

16. februar 2012

Marts<3

Anonym skriver:

Okay, så simpelthen ringe og spørge min LB forsikring, HVAD de dækker, hvis der skulle ske mig noget, mens vi er i Prag ?? (altså, jeg har virkelig ikke forstand på forsikringer)

Vi tager toget derned - ikke flyet. Så dér burde ikke være problemer.

Ja, fordi når du rejser i europa, så har det gule sygesikring stadig dækning i nogen lande. Det blå sygesikring er jo også meget fint. Så du skal klart ringe, der findes ingen dumme spørgsmål på det punkt. Jeg ringede og stille de mest mærkelige spørgsmål! Men det gav mig en ro. 

Men så som at få dækket din kærestes udgifter(hans rejse hjem osv) det er jo også vigtigt! 

Anmeld

16. februar 2012

Anonym trådstarter

Marts<3 skriver:

Ja, fordi når du rejser i europa, så har det gule sygesikring stadig dækning i nogen lande. Det blå sygesikring er jo også meget fint. Så du skal klart ringe, der findes ingen dumme spørgsmål på det punkt. Jeg ringede og stille de mest mærkelige spørgsmål! Men det gav mig en ro. 

Men så som at få dækket din kærestes udgifter(hans rejse hjem osv) det er jo også vigtigt! 

aaah - se, det sidste vidste jeg ikke. Jeg aner slet ikke hvad jeg skal forsikre...   Så derfor ved jeg heller ikke rigtig hvad jeg skalk spørge om. 

Neej, er nu heller ikke bange for at stille dumme spørgsmål - det gør jeg så tit. hehe  Er mere bange for ikke at få det hele med, fordi jeg ikke aner hvad jeg skal tage højde for.

Anmeld

16. februar 2012

Marts<3

Anonym skriver:

aaah - se, det sidste vidste jeg ikke. Jeg aner slet ikke hvad jeg skal forsikre...   Så derfor ved jeg heller ikke rigtig hvad jeg skalk spørge om. 

Neej, er nu heller ikke bange for at stille dumme spørgsmål - det gør jeg så tit. hehe  Er mere bange for ikke at få det hele med, fordi jeg ikke aner hvad jeg skal tage højde for.

Der gik lidt sport i den fra min side;-) 

Læs feks her, det er fra europæiske´s hjemmeside

Er det nødvendigt med en rejseforsikring, når jeg har det gule sundhedskort? 

Den offentlige rejsesygesikring/det gule sundhedskort dækker dækker kun i det geografiske Europa og primært udgifter til læge og lægeordineret medicin i forbindelse med akut sygdom eller tilskadekomst på rejsen.

Med en rejseforsikring fra Europæiske har du mulighed for at få dækning i hele verdenen og dækket udgifter i forbindelse med hjemtransport, sygeledsagelse og tilkaldelse samt kompensation for de dage du evt. skulle være syg på ferien, eller hvis din bagage kommer for sent frem til dit rejsemål m.m.

Så du skal tag højde for at du selvfølgelig skal have dækket din kærestes omkostninger i forbindelse med du blir syg, eller der sker noget med barnet! 7-9-13 for det ikke sker! Det gule sygesikring dækker ret begrænset. 

Desuden så kommer hjælpen 100gange hurtigere til en når man er dækket via en forsikring. Jeg vil personligt ikke rejse uden!

Jeg havde selv en slags angst for min egen rejse. Men IGEN ved at ringe, så var de gode til at sætte mig ind i alt. Også omkring ting jeg ikke selv havde tænkt over.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.