dagpleje eller vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. februar 2012

Anonym trådstarter

Det kunne min også kun. Han var 10½ måned da han krøb, 14½ måned da han kravlede og 18½ måned da han gik -Dovne rad 

Men det har ikke sænket ham at han har gået i vuggestue -Tværtimod

vi har bare slet ikke heldt med os - hvor vi gerne ville have ham hen. vi får tilbud flere andre steder men indtil videre kun dagpleje.

synes det røv irriterne man ikke får ens ønske opfyldt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. februar 2012

Anonym trådstarter

Lykke86 skriver:

Vi har valgt vuggestue, som han starter i her 1/3. (Vores datter starter i bh, samme sted, så er rart de kan gå ned til hinanden) vores søn er født 2 1/2 måned for tidligt, men er ik sensitiv på nogen måde, han er bagud motorisk, men sidder selv og møver sig frem. Når han vil noget gør han det også! Jeg er ik nervøs for han ik kan klare det og viser det sig at han ik kan, er sp jo inde ovre, så han hurtigt kan blive flyttet til dagplejer.. Han er iøvrigt 10 måneder.

jeg havde os søgt vuggestue, men vi er stadig på venteliste og vi havde søgt her til den 16-2 . 

nu er pladsganrantien indover og de kan kun tilbyde dp lige nu.

Anmeld

10. februar 2012

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

hvem vuderet dit barn til at skulle have dobbelplads?

vores er om lidt 10mdr og kan kun sidde selv. 

Det var sundhedsplejske der vurderede at hun skulle i dobbelplads, samt havde en fys-tilkoblet.

-min datter lærte først omkring de 11 mdr. at sidde stabilt selv. hun blev hurtigt træt når hun sad, så "klappede hun sammen" eller smed sig bagover.

det med de bliver kastet rundt, når og hvis dp er syg, har jeg aldrig oplevet. Vi har et gæstehus, hvor min datter altid kom ind, og så har hun været 1 gang hos en dpér i legegruppen.

(ok jeg bliver harm, når folk altid udtaler sig dårligt om dpér, for der findes også dårlige pædagoger, ligeså vel som dpér, men alle de kommunale dper jeg kender er fantastiske.

Anmeld

10. februar 2012

Nemesis

Har 3 ftf børn og med dem alle har jeg valgt vs. Havde vores kommune haft en dp med kursus/speciale i ftf, så havde jeg valgt det, men med hensyn til senfølger synes jeg det var vigtigt at der var nogen der vidste hvad de skulle kigge efter så der kunne blive sat ind hurtigst muligt.
Uddannelse har derfor vægtet højst og derfor blev det vs..

Samtidig har ingen af mine kunne klare de skift der er i dp i form af legestue, gæstedp (kunne ikke kun få een) og de har haft brug for at følge deres egen rytme og ikke dagplejers rytme.

i en vuggestue er omgivelserne altid de samme og derfor har det været noget kontinuerligt for dem.

Sisse

Anmeld

10. februar 2012

Camillee

Vores dreng går i vuggestue og han trives så godt (:
De er smadder gode til at give ham det han har brug for, til at læse ham og skærme ham når han har brug for det!
Der er faste rutiner, rammer og jeg synes altså ikke det er larmende og kaotisk i hans vuggestue.

Han er født i uge 34, sensitiv og ikke bagud i hans udvikling...

Anmeld

10. februar 2012

Mother-love

Jeg håbede på vuggestue til isabella og det fik jeg. Hun er lige startet og jeg elsker at hun er kommer i vuggestue. Sagen er den at jeg synes bedst om vuggestue da der er flere pædagoger omkring børnene,chancen for børnpå samme alder er større. Du løber ikkeind i det med hvis duikke lige kan med DP da der som sagt er flere pædagoger. Og du kan vælge og ignorer personen hvis der eren du ikke bryder dig om. Og så synes jeg at pædagoger i en vuggestue har nemmere ved at udfordre/ underholde børnene da de jo er flere. Hvor en DP er alene om 5 børn. Bare på den uge isabella har gået i vuggestuen nu er der sket UTROLIGT meget. Hun har aldrig villet ligge på maven hvilket jogør at hun ikke nærmerede sig det der lignede at kravle (huner 8,5 mdr) men nu vil hun nærmest ikke andet end at ligge på maven og hun møver sig rundt. Har lært en masse nye lyde. Hun er en træt pige nårhun kommer hjem men hun er så glad.

Det skal siges jeg intet har imod DP min mor har selv været det. Men jeg synes bare der er større muligheder for at aktivere børnene uanset alder da der er flere om børnene. Hvor det kan være svært for en DP at finde lige det rigtige at lave med 5 børn som har meget forskelllige aldre.

Håber du finder det der føles mest rigtigt for dig

Anmeld

10. februar 2012

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

Har 3 ftf børn og med dem alle har jeg valgt vs. Havde vores kommune haft en dp med kursus/speciale i ftf, så havde jeg valgt det, men med hensyn til senfølger synes jeg det var vigtigt at der var nogen der vidste hvad de skulle kigge efter så der kunne blive sat ind hurtigst muligt.
Uddannelse har derfor vægtet højst og derfor blev det vs..

Samtidig har ingen af mine kunne klare de skift der er i dp i form af legestue, gæstedp (kunne ikke kun få een) og de har haft brug for at følge deres egen rytme og ikke dagplejers rytme.

i en vuggestue er omgivelserne altid de samme og derfor har det været noget kontinuerligt for dem.

Sisse

hvordan kan man finde ud af og en DP kursus eller spicale i FTF børn ? .. 

ville også rigtig gerne have en VS plads, men kommunen finder kun DP , og tiden er ved at løbe ud  

Anmeld

10. februar 2012

Anonym trådstarter

michelledam skriver:

Jeg håbede på vuggestue til isabella og det fik jeg. Hun er lige startet og jeg elsker at hun er kommer i vuggestue. Sagen er den at jeg synes bedst om vuggestue da der er flere pædagoger omkring børnene,chancen for børnpå samme alder er større. Du løber ikkeind i det med hvis duikke lige kan med DP da der som sagt er flere pædagoger. Og du kan vælge og ignorer personen hvis der eren du ikke bryder dig om. Og så synes jeg at pædagoger i en vuggestue har nemmere ved at udfordre/ underholde børnene da de jo er flere. Hvor en DP er alene om 5 børn. Bare på den uge isabella har gået i vuggestuen nu er der sket UTROLIGT meget. Hun har aldrig villet ligge på maven hvilket jogør at hun ikke nærmerede sig det der lignede at kravle (huner 8,5 mdr) men nu vil hun nærmest ikke andet end at ligge på maven og hun møver sig rundt. Har lært en masse nye lyde. Hun er en træt pige nårhun kommer hjem men hun er så glad.

Det skal siges jeg intet har imod DP min mor har selv været det. Men jeg synes bare der er større muligheder for at aktivere børnene uanset alder da der er flere om børnene. Hvor det kan være svært for en DP at finde lige det rigtige at lave med 5 børn som har meget forskelllige aldre.

Håber du finder det der føles mest rigtigt for dig

ville også så gerne have min i vuggestue. men den jeg havde søgt, ligger vi nummer 7 til  

og den anden skal et par melde fra før vi kan få pladsen .. 

Er så frusteret fordi min barsel snart slutter, og vi havde søgt fra 16-2. og det eneste kommunen har tilbydt indtil videre er dagpelejer.

Anmeld

10. februar 2012

Nemesis

Anonym skriver:

hvordan kan man finde ud af og en DP kursus eller spicale i FTF børn ? .. 

ville også rigtig gerne have en VS plads, men kommunen finder kun DP , og tiden er ved at løbe ud  

Pladsanvisningen vil vide om de har den slags i kommunen.

Desværre er der ikke mange kommuner der giver dp´ere den mulighed.
Tror ikke de mener det er relevant..men for de ftf er det jo meget relevant.

Sisse

Anmeld

10. februar 2012

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

Pladsanvisningen vil vide om de har den slags i kommunen.

Desværre er der ikke mange kommuner der giver dp´ere den mulighed.
Tror ikke de mener det er relevant..men for de ftf er det jo meget relevant.

Sisse

ja det rigtig  

håber bare på en vuggestue .. men er ved at miste modet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.