dagpleje eller vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.660 visninger
23 svar
0 synes godt om
9. februar 2012

Anonym trådstarter

hvad synes i er bedst og hvorfor ? dagpleje eller vuggestue.

min baby er for tidlig født. lidt bagud i udviklingen. og så jeg total hønemor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2012

Klumpe-dumpe

Anonym skriver:

Jeg ville vælge dagpleje

Min datter er også ftf og jeg valgte dagpleje for at skærme hende, i en vuggestue er der mange ting at forholde sig til.

min datter fik så dobbelplads i dagpleje, da hun også havde nogen problemer motorisk bla.

Anmeld

9. februar 2012

132319

Min søn er præmatur og jeg valgte vuggestue. Han startede da han var 8 måneder og det gik rigtig godt. Der blev taget rigtig meget hensyn til ham.

Han kunne hverken kravle eller krybe og blev vartet op af både personale og de større børn

Det er muligt at der er mange børn samlet i en vuggestue men SÅ larmende og kaotisk er det altså ikke. Jeg har aldrig oplevet skrig og skål eller kaos og jeg henter og afleverer på forskellige tidspunkter af dagen.

De små bliver rustet til at starte i børnehave på en anden måde end hvis de er i dagpleje.

Mange børn = flere hænder. Normeringen siger 4 børn pr. voksen i en vuggestue og af og til er der jo mindre børn. Flere hænder betyder at der altid er en voksen at gå til og ikke én voksen alene der skal tage sig af børnene.

Begge mine børn har gået/går i vuggestue og jeg ville aldrig have valgt anderledes. 

Anmeld

9. februar 2012

Anonym trådstarter

Lille fe skriver:

Jeg ville vælge dagpleje

Min datter er også ftf og jeg valgte dagpleje for at skærme hende, i en vuggestue er der mange ting at forholde sig til.

min datter fik så dobbelplads i dagpleje, da hun også havde nogen problemer motorisk bla.

hvem vuderet dit barn til at skulle have dobbelplads?

vores er om lidt 10mdr og kan kun sidde selv. 

Anmeld

9. februar 2012

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Min søn er præmatur og jeg valgte vuggestue. Han startede da han var 8 måneder og det gik rigtig godt. Der blev taget rigtig meget hensyn til ham.

Han kunne hverken kravle eller krybe og blev vartet op af både personale og de større børn

Det er muligt at der er mange børn samlet i en vuggestue men SÅ larmende og kaotisk er det altså ikke. Jeg har aldrig oplevet skrig og skål eller kaos og jeg henter og afleverer på forskellige tidspunkter af dagen.

De små bliver rustet til at starte i børnehave på en anden måde end hvis de er i dagpleje.

Mange børn = flere hænder. Normeringen siger 4 børn pr. voksen i en vuggestue og af og til er der jo mindre børn. Flere hænder betyder at der altid er en voksen at gå til og ikke én voksen alene der skal tage sig af børnene.

Begge mine børn har gået/går i vuggestue og jeg ville aldrig have valgt anderledes. 

vores er snart 10mdr og kan kun sidde selv. 

Anmeld

9. februar 2012

4xGreve

Anonym skriver:

Dp. Da det giver en mere rolig hverdag med mindre indtryk, og med mere opmærksomhed fra den voksen...

Anmeld

9. februar 2012

132319

Anonym skriver:

vores er snart 10mdr og kan kun sidde selv. 

Det kunne min også kun. Han var 10½ måned da han krøb, 14½ måned da han kravlede og 18½ måned da han gik -Dovne rad 

Men det har ikke sænket ham at han har gået i vuggestue -Tværtimod

Anmeld

9. februar 2012

Lusi

Vi har valgt vuggestue, som han starter i her 1/3. (Vores datter starter i bh, samme sted, så er rart de kan gå ned til hinanden) vores søn er født 2 1/2 måned for tidligt, men er ik sensitiv på nogen måde, han er bagud motorisk, men sidder selv og møver sig frem. Når han vil noget gør han det også! Jeg er ik nervøs for han ik kan klare det og viser det sig at han ik kan, er sp jo inde ovre, så han hurtigt kan blive flyttet til dagplejer.. Han er iøvrigt 10 måneder.

Anmeld

9. februar 2012

Myturn

Vores datter gik i vuggestue og det vælger vi helt sikkert igen.

Der er flere forskellige personer i en vuggestue, der er ikke noget der hedder at dagplejeren er syg, så mit barn skal kastes rundt til forskellige gæstedagplejere vi ikke kender.. samt i ferier m.m

Flere børn og derfor generelt flere aldre at være sammen med. Og vi har det bedst med der er flere pædagoger vi kan gå til med evt problemer eller spørgsmål m.m

I vores vuggestue legede børnene på tværs af hinanden, altså de var også ovre ved børnehavebørnene, hvilket igen gør dem vandt til den overgang..

Anmeld

10. februar 2012

Livsmor

Vores den store(31+5) gik i dp, har ikke fortrudt det et sekund. Hun var tryghedsnarkoman, så derfor var det godt for hende, at være et kendt sted. Hun blev ikke kastet rundt ved sygdom eller ferie. Den lille(39+4) går i vuggestue, og det er godt for hende. Storesøster går samme sted(bh), så de hygger.

Det er forskellig fra barn til barn, og der er heller ikke to pasningsteder hvor det hele foregår ens. Tag evt. en snak med din SP. Og lyt til din mavefornæmmelse.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.