cennona skriver:
Ja, det siger folk godt nok, så vi må hellere nyde det, mens problemerne ikke er større end balladen med at lægge ham i seng om aftenen. Vores dreng har også været virkelig sur de sidste par aftener, fordi det jo ikke er den måde, han plejer at blive lagt i seng på. Det er da bestemt hyggeligere lige at blive lullet i søvn af far eller mor
Mne vi prøver at bevare roen og tålmodigheden, så håber jeg, det lykkedes inden alt for længe.
Når først han sover, så sover han også rigtig godt - heldigvis. Og selvom han først skal i dagpleje til august, så har jeg bare et skrækscenarie om, at han ikke vil/kan finde ud af at sove, når han bliver lagt ud i barnevognen, for dagplejeren går i hvert fald ikke og vugger ham i søvn! He he.. Men mon ikke han har fundet ud af det til den tid? Det håber jeg i hvert fald 
Gå ind i det her med en forventning om at I vil møde protester. Og se det positive i at I har en dreng der allerede nu er igang med at lære at sætte grænser for sine omgivelser og danne en selvstændig holdning til det I forventer af ham.
Ellers brækker i nakken på projektet, sådan lidt billedligt talt 
Bare stol på din mavefornemmelse, mors instinkter er altid de rigtige. Rammer det dig en aften at det er pga noget andet, end bare generel utilfredshed, så følg den. Du kender ham bedre end noget andet, det er styrken.
Du vil opleve at dine børn er helt anderledes ude ved andre. Min dreng er allerede nu blevet betegnet som en yderst velopdragen ung mand, med gode manerer som at sige tak og spørge om lov, men det er kun når han er ude i dagpleje, eller passet ved familie og venner. Herhjemme prøver han grænser af, så vi er på grænsen til vanvid. Alt skal pilles ved, 7 milliarder gange før et nej er et nej. Og må man ikke på den hjer måde, må man måske på den her måde. Og hvis jeg ikke må det her nu, må jeg vel det her istedet?
Har endnu til gode at opleve et barn der ikke hørte efter og gjorde hvad der blev forventet, når mor og far var ude af billedet..
Her går drengen selv ud i sin barnevogn, når han er blevet puslet, vores dagplejer lægger ham og han sover 2½ time i streg. Har han gjort fra dag nummer 1, han sov deroppe. Og det var midt i en af de perioder hvor vi havde massive problemer med søvnen...
Børn er forunderlige, hjertelig velkommen til en verden du aldrig vil blive klog på