Spørgsmål om stik/jag i konen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

969 visninger
16 svar
0 synes godt om
8. februar 2012

Emily2012<3

Hmm ja jeg er ikke så god til at formulere sådan nogle ting har jeg fundet ud af.. Men jeg prøver mig så godt frem som jeg kan.

Jeg har idag stik/jag ned i konen.. Jeg er 37+4..

Jeg synes det føles mystisk.. Det er sådan lige der ved åbningnen.. Altså der hvor lillen skal ud.. 

Det føles lidt som om at der kommer sådan nogle stik/jag engang imellem.. Er det bare plukveer eller? (synes det ikke da maven ikke bliver hård)

Har haft nogle stykker her med nogle minutters mellemrum.. Og de kommer stadig, men der går bare længere tid mellem end først.. 

Er der nogen der ved hvad det kan være?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. februar 2012

Moms

Emily2012<3 skriver:

Hmm ja jeg er ikke så god til at formulere sådan nogle ting har jeg fundet ud af.. Men jeg prøver mig så godt frem som jeg kan.

Jeg har idag stik/jag ned i konen.. Jeg er 37+4..

Jeg synes det føles mystisk.. Det er sådan lige der ved åbningnen.. Altså der hvor lillen skal ud.. 

Det føles lidt som om at der kommer sådan nogle stik/jag engang imellem.. Er det bare plukveer eller? (synes det ikke da maven ikke bliver hård)

Har haft nogle stykker her med nogle minutters mellemrum.. Og de kommer stadig, men der går bare længere tid mellem end først.. 

Er der nogen der ved hvad det kan være?

Sådan nogle havde jeg også. Lodrette jag ned lige til åbningen. Men kun nogle få stykker af gangen - ikke noget med tid og intervaller.

Men det var nu noget tidligere i graviditeten. Husker ikke hvornår, men først efter baby havde fået noget størrelse.

Jeg tror det er helt normal nerve-muskel aktivitet i forbindelse med det forestående hårde arbejde

Held og lykke med det iøvrigt.

Moms

Anmeld

8. februar 2012

Emily2012<3

Moms skriver:

Sådan nogle havde jeg også. Lodrette jag ned lige til åbningen. Men kun nogle få stykker af gangen - ikke noget med tid og intervaller.

Men det var nu noget tidligere i graviditeten. Husker ikke hvornår, men først efter baby havde fået noget størrelse.

Jeg tror det er helt normal nerve-muskel aktivitet i forbindelse med det forestående hårde arbejde

Held og lykke med det iøvrigt.

Moms

Ja det føles nemlig sådan.. Men jeg kan også mærke det ned til bagen..

Det kommer også kun sådan hurtigt og stopper så igen, men de kommer ret hurtigt efter hinanden..

Og så føles det faktisk også lidt som om jeg er ved at tisse i bukserne.. (som når jeg får plukveer)

Anmeld

8. februar 2012

Moms

hvem ved om det er en "dyb" plukvé. Måske er det livmoderhalsen, der er ved at bløde op...

Du er jo faktisk fuldt gået, hvis jeg har forstået det ret (37-42. uge).

Jeg har aldrig følt tissetrang under mine plukvéer, men sådan er vi jo så forskellige :-)

Moms

Anmeld

8. februar 2012

Emily2012<3

Moms skriver:

hvem ved om det er en "dyb" plukvé. Måske er det livmoderhalsen, der er ved at bløde op...

Du er jo faktisk fuldt gået, hvis jeg har forstået det ret (37-42. uge).

Jeg har aldrig følt tissetrang under mine plukvéer, men sådan er vi jo så forskellige :-)

Moms

Ja jeg ved ikke hvad det kan være.. Men det føles ikke som noget almindeligt.. Og det fortsætter.. 

Kunne da bare håbe det er fordi der er noget igang, eller snart..

Og tak for dine svar..

Anmeld

8. februar 2012

CA

Babys hovede står og trykker på en hel masse nerver. Det føles som jag og stik i underlivet og ned i benene. Det ku være det var det? Meget normalt i så tilfælde

Anmeld

8. februar 2012

Emily2012<3

Carina87 skriver:

Babys hovede står og trykker på en hel masse nerver. Det føles som jag og stik i underlivet og ned i benene. Det ku være det var det? Meget normalt i så tilfælde

Jeg synes ikke det går ned i benene, men ned i åbningen og så kan jeg mærke det bagtil også + jeg er øm i maven..

Kan godt være hun bare trykker på muskler og nerver.. Men burde det ikke forsvinde hvis jeg bevæger mig? Har nemlig gået lidt rundt, men det kommer stadig..

Anmeld

8. februar 2012

lycly

Tænker at det måske er modningsveer? Egentlig har jeg ingen idé da jeg aldrig selv har haft/mærket hverken plukveer eller modningsveer. Har bare hørt meget om det
Man kan da håbe, at der er ved at ske noget, hun er jo færdigbagt

Anmeld

8. februar 2012

Emily2012<3

LunaLykke skriver:

Tænker at det måske er modningsveer? Egentlig har jeg ingen idé da jeg aldrig selv har haft/mærket hverken plukveer eller modningsveer. Har bare hørt meget om det
Man kan da håbe, at der er ved at ske noget, hun er jo færdigbagt

Det kunne ellers være vildt hvis det er det..

Ja jeg ved jo heller ikke hvordan det føles.. Sjovt nok..

Men jeg kan nu heller ikke mærke hende så meget.. Kan godt mærke hende derinde, men hun roder ikke så meget rundt som hun plejer..  Jeg ved ikke om det har noget at sige?

Anmeld

8. februar 2012

Chalala85

Hej smukke,

Det er plukveer som er igang med at arbejde med din livmoder hals, den forklaring fik jeg på FG. De gør skide naller og går også om bag til numsen. Føles ubehagelige. Du må jo gerne gå i fødsel nu, så sex og lange gåture hvis du vil have det igang, fik jeg at vide jeg må om 2 uger hehe. Hvis du vil have lidt ro, så er det ind på sofaen og virkelig slappe af, øve dig i dine vejtrækninger osv. igen fra min JM som er så fantastisk

Glæder mig til at se miraklet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.