Chiip91 skriver:
Hej tøser (:
Var til 4. jormoderbesøg idag (31+1) og fortælte at jeg synes min mave bliver mindre, og at den slet ikke vokser overhovedet. Hun sagde det lyd mærkeligt, og efter hun havde mærket og målt min mave, sagde hun "jeg kan godt forstå, hvorfor du synes den ikke vokser" Baby skal ca veje 1800-1900 G nu, men hun skyd hende til og være 1500-1600 G, Ihvertfal IKKE over 1600
Min mave siger på 1mdr +3cm (29cm) og vægten +5 kg. Skal til Scanning indenfor 2uger, for at se hvad hun vejer.
Snakkede med en veninde der har prøvet dette også, hendes datter bliv født 40+3, vejede ca 2600 og 49cm. Hun sagde at hvis Baby ikke tog på SKULLE hun ud. Kan det virkelig passe ?
Andre der har erfaring indenfor det her, og måske kan berolige mig lidt, er virkelig bange for hun ikke tager det på hun skal
Mine scanninger med Isabella viste, at nogengange var lidt hip som hap med de der vægtskøn..
Jeg blev scannet i Kolding en lørdag aften, hvor de for første var tæt på at give mig kejsersnit, fordi de læste målingerne forkert (fik kørt en strimmel), og da de så scannede mig, skønnede de hende til at veje 2490 gr, hvor jeg/hun en måned før, var blevet scannet til 2410 gr, så hun skulle kun have taget 80 gr på, på 1 måned???
Jeg fødte så ugen efter, en perfekt og velskabt pige på 3010 gr 
Der er desuden blevet lavet en undersøgelse, hvor jordemødre og læger skulle skønne vægten, uden at de fik noget som helst af vide om moren, hvad hun vejede, og hvor langt hun var henne.. INGEN af dem kunne fornemme, hvad babyen vejede.. Da jeg ventede Cajsa, spurgte min jordemor mig også hver gang, hvor meget Isabella havde vejet, inden hun gav mig sit skøn, fordi Cajsa altid lå og puttede sig..