Hun tager ikke på (31+1) :( andre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.106 visninger
12 svar
0 synes godt om
7. februar 2012

Chiip91

Hej tøser (:

Var til 4. jormoderbesøg idag (31+1) og fortælte at jeg synes min mave bliver mindre, og at den slet ikke vokser overhovedet. Hun sagde det lyd mærkeligt, og efter hun havde mærket og målt min mave, sagde hun "jeg kan godt forstå, hvorfor du synes den ikke vokser" Baby skal ca veje 1800-1900 G nu, men hun skyd hende til og være 1500-1600 G, Ihvertfal IKKE over 1600  Min mave siger på 1mdr +3cm (29cm) og vægten +5 kg. Skal til Scanning indenfor 2uger, for at se hvad hun vejer. 

Snakkede med en veninde der har prøvet dette også, hendes datter bliv født 40+3, vejede ca 2600 og 49cm. Hun sagde at hvis Baby ikke tog på SKULLE hun ud. Kan det virkelig passe ?

Andre der har erfaring indenfor det her, og måske kan berolige mig lidt, er virkelig bange for hun ikke tager det på hun skal

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2012

Kristinasdk

Jeg fik en lille pige sidst i oktober på 1685 g og 43 cm født i uge 36+5. Min lille pige voksede ikke som hun skulle og jeg blev scannet hver uge de sidste mange uger. Babys vægt skal være en del mindre end normalt før de beslutter at de skal ud. Mener det er omkring 35%. Da jeg blev sat igang havde jeg så også svangerskabsforgiftning og næsten intet fostervand tilbage  Hvis din baby er for lille skal de nok holde godt øje med dig. Da jeg blev sat igang med Ida blev hun scannet til at veje 2060 g om torsdagen og vejede så kun 1685 da hun blev født mandag

Anmeld

7. februar 2012

Kofoed.

Hvis barnet er for lille (20% eller mere under gennemsnit), bliver man tilbudt, at blive sat i gang 38+0, da barnet har bedst af, at komme ud, så man kan kontrollere mad indtaget og vægten.

Men nu er din ikke så meget under gennemsnit endnu, min pige lå omkring de -15% under største delen af graviditeten.

Anmeld

7. februar 2012

Livsmor

Fødte min datter i uge 31+5, hun vejede 1520 g. Dette grundet svær svangerskabsforgiftning. Ved min anden graviditet, blev jeg tjekket ekstra grundet vægten på min første datter. Så du kan være helt rolig, hellere blive tjekket en gang formeget.

Anmeld

7. februar 2012

Kofoed.

Kristinasdk skriver:

Jeg fik en lille pige sidst i oktober på 1685 g og 43 cm født i uge 36+5. Min lille pige voksede ikke som hun skulle og jeg blev scannet hver uge de sidste mange uger. Babys vægt skal være en del mindre end normalt før de beslutter at de skal ud. Mener det er omkring 35%. Da jeg blev sat igang havde jeg så også svangerskabsforgiftning og næsten intet fostervand tilbage  Hvis din baby er for lille skal de nok holde godt øje med dig. Da jeg blev sat igang med Ida blev hun scannet til at veje 2060 g om torsdagen og vejede så kun 1685 da hun blev født mandag

På kolding er det "kun" 20%.

Anmeld

7. februar 2012

Chiip91

Kristinasdk skriver:

Det var godt nok en lille en, og en stor vægtforkel alligevel.. jaa hun sagde godt nok at nu bliv de mere opmærksomme bla. fordi det er sidst i graviditeten, og hendes vægt self.. er bare bekymret for at hun ikke tager nok på nu, og vokser som hun skal, og frygter det værreste, Håber bare ikke de siger hun skal ud.... hun må gerne blive derinde 8uger endnu

Anmeld

7. februar 2012

Chiip91

Livsmor skriver:

Fødte min datter i uge 31+5, hun vejede 1520 g. Dette grundet svær svangerskabsforgiftning. Ved min anden graviditet, blev jeg tjekket ekstra grundet vægten på min første datter. Så du kan være helt rolig, hellere blive tjekket en gang formeget.

Tak for svaret tror bare ikke jeg bliver helt rolig før jeg har været til scanning, og de kan give mig et helt præcist svar

Anmeld

7. februar 2012

Chiip91

Kofoed. skriver:

Hvis barnet er for lille (20% eller mere under gennemsnit), bliver man tilbudt, at blive sat i gang 38+0, da barnet har bedst af, at komme ud, så man kan kontrollere mad indtaget og vægten.

Men nu er din ikke så meget under gennemsnit endnu, min pige lå omkring de -15% under største delen af graviditeten.

Okay, så håber jeg bare hun holder sig på under de 20%, jeg ville nødigt blive sat igang før tid

Anmeld

7. februar 2012

Kristinasdk

Tror ikke du skal være bange for at baby skal ud. De skal nok holde rigtig godt øje med dig. Min lille Ida var måske nok lille men hun var helt perfekt og kom med hjem fra Kolding sygehus da hun vejede 1990 g.

Anmeld

7. februar 2012

Zeus

Chiip91 skriver:

Hej tøser (:

Var til 4. jormoderbesøg idag (31+1) og fortælte at jeg synes min mave bliver mindre, og at den slet ikke vokser overhovedet. Hun sagde det lyd mærkeligt, og efter hun havde mærket og målt min mave, sagde hun "jeg kan godt forstå, hvorfor du synes den ikke vokser" Baby skal ca veje 1800-1900 G nu, men hun skyd hende til og være 1500-1600 G, Ihvertfal IKKE over 1600  Min mave siger på 1mdr +3cm (29cm) og vægten +5 kg. Skal til Scanning indenfor 2uger, for at se hvad hun vejer. 

Snakkede med en veninde der har prøvet dette også, hendes datter bliv født 40+3, vejede ca 2600 og 49cm. Hun sagde at hvis Baby ikke tog på SKULLE hun ud. Kan det virkelig passe ?

Andre der har erfaring indenfor det her, og måske kan berolige mig lidt, er virkelig bange for hun ikke tager det på hun skal

Mine scanninger med Isabella viste, at nogengange var lidt hip som hap med de der vægtskøn..

Jeg blev scannet i Kolding en lørdag aften, hvor de for første var tæt på at give mig kejsersnit, fordi de læste målingerne forkert (fik kørt en strimmel), og da de så scannede mig, skønnede de hende til at veje 2490 gr, hvor jeg/hun en måned før, var blevet scannet til 2410 gr, så hun skulle kun have taget 80 gr på, på 1 måned???

Jeg fødte så ugen efter, en perfekt og velskabt pige på 3010 gr

Der er desuden blevet lavet en undersøgelse, hvor jordemødre og læger skulle skønne vægten, uden at de fik noget som helst af vide om moren, hvad hun vejede, og hvor langt hun var henne.. INGEN af dem kunne fornemme, hvad babyen vejede.. Da jeg ventede Cajsa, spurgte min jordemor mig også hver gang, hvor meget Isabella havde vejet, inden hun gav mig sit skøn, fordi Cajsa altid lå og puttede sig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.