Usund mad:( kost hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.542 visninger
15 svar
0 synes godt om
7. februar 2012

Anonym trådstarter

Hej Allesammen Nu er jeg i uge 6 og har overhovedet ikke lyst til sundt mad,  har kun lyst til usundt, og jeg ved ikke om det iorden at spise pasta-retter, ris, kød ? hvad hvis jeg drikker en del vand, er det så iorden hvis man ikke spiser sundt hele tiden?

Nogle der kender sider med lækre sunde retter, som i selv har prøvet under graviditeten, for jeg vil nødig ligne en flodhest når jeg føder og bagefter ikke  kan tabe alle de kilogram.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. februar 2012

Masig

Anonym skriver:

Hej Allesammen Nu er jeg i uge 6 og har overhovedet ikke lyst til sundt mad,  har kun lyst til usundt, og jeg ved ikke om det iorden at spise pasta-retter, ris, kød ? hvad hvis jeg drikker en del vand, er det så iorden hvis man ikke spiser sundt hele tiden?

Nogle der kender sider med lækre sunde retter, som i selv har prøvet under graviditeten, for jeg vil nødig ligne en flodhest når jeg føder og bagefter ikke  kan tabe alle de kilogram.

De første 10 uger spiste jeg stort set kun chips, kiks, hvidt brød, pizza og pommes frites (eller andre ovnkartofler)... Det skulle være så junk food agtigt som muligt, da jeg havde kvalme og slet ikke kunne få sund mad ned (mindede rigtig meget om tømmermænd). Bare tanken om grøntsager og jeg fik det ekstremt dårligt. Prøv om du kan få noget sund ned, ellers er min holdning at det er bedre at spise usundt end slet ikke at spise, for jeg kunne virkelig intet spise af andet end det nævnte... Det burde jo ændre sig senere, så du kan spise mere normalt, men ellers må man tvinge lidt sundt i sig nogle gange... Bare et stykke frugt om dagen er en god start jo, så kan man udvide det med tiden...

Anmeld

7. februar 2012

Anonym trådstarter

Masig skriver:

De første 10 uger spiste jeg stort set kun chips, kiks, hvidt brød, pizza og pommes frites (eller andre ovnkartofler)... Det skulle være så junk food agtigt som muligt, da jeg havde kvalme og slet ikke kunne få sund mad ned (mindede rigtig meget om tømmermænd). Bare tanken om grøntsager og jeg fik det ekstremt dårligt. Prøv om du kan få noget sund ned, ellers er min holdning at det er bedre at spise usundt end slet ikke at spise, for jeg kunne virkelig intet spise af andet end det nævnte... Det burde jo ændre sig senere, så du kan spise mere normalt, men ellers må man tvinge lidt sundt i sig nogle gange... Bare et stykke frugt om dagen er en god start jo, så kan man udvide det med tiden...

Jeg startede med at spise en del grapefrugt i starten, men ikke længere det har jeg hellere ikke lyst til, har kun lyst til slik, lagkage, kanel gifler, og usund mad :-P så jeg har prøvet at drikke 2 liter vand om dagen for at i det mindste forminske mit måltid :-P men håber jeg snart bliver sundere, for som du nævner for jeg slet ikke lyst til grønsager 

Anmeld

7. februar 2012

Masig

Anonym skriver:

Jeg startede med at spise en del grapefrugt i starten, men ikke længere det har jeg hellere ikke lyst til, har kun lyst til slik, lagkage, kanel gifler, og usund mad :-P så jeg har prøvet at drikke 2 liter vand om dagen for at i det mindste forminske mit måltid :-P men håber jeg snart bliver sundere, for som du nævner for jeg slet ikke lyst til grønsager 

Det var fuldstændig sådan jeg havde det, bortset fra slikket... Men på et tidspunkt er man nok nødt til at prøve at spise lidt sundere, men tag den med ro, du er ikke så langt endnu jo, det kan hurtigt nå at ændre sig

Anmeld

8. februar 2012

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Det var fuldstændig sådan jeg havde det, bortset fra slikket... Men på et tidspunkt er man nok nødt til at prøve at spise lidt sundere, men tag den med ro, du er ikke så langt endnu jo, det kan hurtigt nå at ændre sig

Jeg er så begyndt at drikke en masse vand nu og spise et par stykker frugt om dagen, for at holde det sunde lidt inde 

Anmeld

8. februar 2012

Masig

Anonym skriver:

Jeg er så begyndt at drikke en masse vand nu og spise et par stykker frugt om dagen, for at holde det sunde lidt inde 

Det er jo gode fremskridt

Anmeld

8. februar 2012

MorEllen

De første 12 ugerne i min graviditet spiste jeg kun det jeg havle lyst til Det ble ret meget usund mad, men samtidig  kunne jeg slet ikke undvære det.. jeg havde lyst til al mad der var salt og fed   Jeg tog mine vitaminer og spiste frugt en gang i mellem.. Til trods for mine usunde vaner fik jeg en helt igennem sund og rask pige Jeg tog heller ikke på for mange kilo, men det er jo selvfølgelig induviduelt..
Tror ikke du skal bekymre dig så meget for at du ikke får i dig nok sund mad. Det kan du tænke på senere

Anmeld

8. februar 2012

MissBee

Jeg er i uge 19 nu og kan stadig ik døje tanken om kød eller super sunde ting 

Jeg lever meget frugt, Hvidt brød, søde ting, råkost, suppe.. Den eneste form for kød er pølsehorn eller pizza der tiltaler mig... Jeg har såå dårlig samvittighed men jeg kan ik få andet ned uden at have kvalme i min 30 min efter... 

Anmeld

9. februar 2012

Team Putte

Anonym skriver:

Havde det på samme måde i starten, men så fik jeg at vide at det sagens kan være ens salt ballance der kommer i uorden..

Rådet jeg fulgte var at drikke et glas KOLDT vand med en halv tsk salt i, sådan forholdsvist tidligt om morgenen, og det tog min værste trang til junk

Anmeld

9. februar 2012

Gry91

Anonym skriver:

Min jordmoder sagde at det var vigtigt at jeg fik en masse kulhydrater som der jo er i pasta, brød og ris  

Så jeg kan ikke se det er så galt Selvfølgelig skal det helst ikke være Mcd, flødepastaretter osv hverdag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.