Pis! Nu tager hun sig til ørerne igen (Dræn-eksperter søges)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.522 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. marts 2009

Tynen

Ja, som overskriften lyder, er Stella allerede begyndt at tage sig til ørerne og pive selvom hun nærmest lige har fået lagt dræn i (Det var d. 5/3)

Er det normalt eller kan det være faldet ud/sat forkert i?

Vi har først tid til kontrol sidst i april, men ved ikke om jeg skal ringe og høre dem om de vil se hende før?!

Hvad siger I?
Jeg er jo stadig newb på området

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. marts 2009

Rasmine

Ring og få hende tjekket.
Nu ER I inde i systemet.

Anmeld

18. marts 2009

Tikki

Det har Iza også gjort her de sidste 2 dage...og i går aftes flød det så ud med det klammeste snask jeg har set. Fy da føj - både sengetøj og lagen var smurt ind i det i morges - Og oveni har hun fået øjenbetændelse. Jeg skal til ørelægen i morgen kl. 9 og så må han vel kunne give nogle øredråber. Måske kan det være Stella er ved at få en gang mellemørebetændelse? Det går de jo ikke udenom selvom de har fået dræn.

Jeanette, der synes der konstant er et eller andet med de unger

Anmeld

18. marts 2009

Anja

Elias har jo dræn. Når han begynder at klage over ørerne, så er det ganske sikkert, at det kommer til at flyde fra dem kort tid efter. Det er ret klamt, men sådan er det bare.

Vores ørelægen siger, at det må løbe i en uge inden han skal se på det. Når det løber, at er det jo fordi drænet virker og hvis der ikke havde været dræn ville det have været en omgang MØB i stedet for. Hvis det bliver ved at løbe tjekker han dem og giver øredråber og evt antibiotika.

Mens de løber skyller vi dem et par gange om dagen med lunket vand + en slat eddike. Det hjælper rigtigt godt. Vi bruger sådan en 5 ml sprøjte som vi også bruger til flydende panodil. Vi skyller ofte 2 gange i hvert øre.

Det var lidt om, hvordan det foregår hos os at have ørebarn.

Anmeld

18. marts 2009

Lise

Jeanette: Nu skal du huske at skulle ørerne, hvis det flyder i mere end to dage, så drænet ikke stopper. Vi skyller med en blanding af eddike og vand (1 til 10), og det virker sgu godt!!! Har købt en øreskyllesprøjte på apoteket.
Hvis i får nogle øredråber, skal de gives ca 10-15 min efter skylningen.

Og Tyne: Ring til din ørelæge, og så må han/hun se på Stella. Jeg ved ikke med jeres, men hver gang vi har ringet akut med Simon, har han haft tid til os. Sådan skal det bare være.

God bedring med dem begge

Anmeld

19. marts 2009

Tikki

Lise skriver:

Jeanette: Nu skal du huske at skulle ørerne, hvis det flyder i mere end to dage, så drænet ikke stopper. Vi skyller med en blanding af eddike og vand (1 til 10), og det virker sgu godt!!! Har købt en øreskyllesprøjte på apoteket.
Hvis i får nogle øredråber, skal de gives ca 10-15 min efter skylningen.

Og Tyne: Ring til din ørelæge, og så må han/hun se på Stella. Jeg ved ikke med jeres, men hver gang vi har ringet akut med Simon, har han haft tid til os. Sådan skal det bare være.

God bedring med dem begge

Har lige været ved ørelægen i dag og han sagde, at det der med eddikevand var noget værre pjat....jamen det sagde han sgu . Det kunne måske hjælpe ved svamp hos voksne, men ikke i denne forbindelse - det var en løbehistorie, sagde han. Iza har mellemørebetændelse og vi skal ikke gøre noget, siger han - hun har fået penicilin og en ny tid om 1 uge. Hvad skal jeg dog så rette mig efter?

Anmeld

19. marts 2009

Lise

Tja, tror der er næsten lige så mange meninger som der er læger, ikke Hvem skal man tro på?

Én ting er helt sikkert, og det er at der i hvert fald ikke kan ske noget ved at skylle ørerne. Og for mig er det helt logisk at det er en god ting, for det er jo bare at holde øregangen og drænet rent. Hvordan kan det være dårligt? Og jeg ved bare at det hjælper for os - så løber Simons ører, så bliver der helt sikkert skyllet med eddikevand!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.